2020-01-01, 04:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Dom hänger i heliumballonger. Det är ingenting som FEers hittar på, det är fakta vemsomhelst kan ta reda på. Men bolltroende är rätt lata. https://www.youtube.com/watch?v=j0503bqxxMo
Är lätt att triangulera fram vilken höjd t ex en TV-satellit är på och gör man det så förstår man snabbt att den ligger långt över höjden som kan nås med ballonger.
Citera
2020-01-01, 08:10
Medlem
Visa bilder på att dem hänger i heliumballonger då.
Kom igen en enda bild kan ni väl, jaha ni kan inte tänkte väl det.🤣

Titta på youtubeklipp kan ni men jag håller mig till fakta och vetenskap och bilder på våran vackra runda jord.
Har fortfarande inte fått nåt svar på vintersolståndet.
Även att ingen plattjordare har startat från en plats och bara åkt västerut eller österut och se vad dem kommer nånstans inget svar där.
Men vanliga människor som åkt jorden runt på land vatten och i luften ljuger säger plattjordare när dem sen kom tillbaka till samma plats.🤭
Senast redigerad av Eagle5555 2020-01-01 kl. 08:41.
Citera
2020-01-01, 09:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Dom hänger i heliumballonger. Det är ingenting som FEers hittar på, det är fakta vemsomhelst kan ta reda på. Men bolltroende är rätt lata. https://www.youtube.com/watch?v=j0503bqxxMo
Kan du svara på hur man efter en ganska enkel triangulering kan konstatera att dessa satelliter INTE kan hänga i ballonger fortfarande kan påstå att de hänger i ballonger? Är det inte så att ni som hävdar det är för lata för att testa? Vill du att jag ska berätta hur ni enkelt kan göra för att triangulera?
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är lätt att triangulera fram vilken höjd t ex en TV-satellit är på och gör man det så förstår man snabbt att den ligger långt över höjden som kan nås med ballonger.
Citera
2020-01-01, 12:09
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Har fortfarande inte fått nåt svar på vintersolståndet.

Fråga om vår- och höstdagjämningen istället. Det är ett rent bevis på att jorden är ett klot.

Vintersolståndet hade rent teoretiskt kunna fungera om solen var en spotlight som haft möjlighet att ändra formen på hur solljuset fallet (alltså att ljusformen på den platta jorden inte var konstant rund/cirkelformad) + att solens rörelse inte var en fast rund rörelse.

Däremot är vår- och höstdagjämningen totalt omöjlig på en platt jord och ett konkret bevis på jordens form.
Citera
2020-01-01, 12:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vet dina föräldrar om att du säger fula ord på nätet? Vem som helst kan se att jorden är platt samt att horisonten som vanligt är i ögonhöjd. Det krävs innovativa bortförklaringar för den som vill hävda nått annat. https://www.youtube.com/watch?v=KnxvS9XFJnE

Det där mantrat med ’horisonten i ögonhöjd’ är ju helt världsfrånvänt. Samma med att solen skulle ändra storlek.

Vad går det ut på? Tänker ni att om man upprepar en helt uppenbar lögn tillräckligt många gången, så ska folk börja misstro vad de själva ser?
Citera
2020-01-01, 14:03
Medlem
Dem vill ju inte erkänna att dem har fel dem lever i sin fantasi.
Dem vägrar ju ta till sig kunskap bilder gps och lite till.
Väntar fortfarande på bilder där satelliter hänger i ballonger finns inte en bild på det.
Citera
2020-01-01, 14:10
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Dem vill ju inte erkänna att dem har fel dem lever i sin fantasi.
Dem vägrar ju ta till sig kunskap bilder gps och lite till.
Väntar fortfarande på bilder där satelliter hänger i ballonger finns inte en bild på det.

Vem vad? Fattar inte riktig vad du menar förutom sista meningen som var någotsånär korrekt.

Jag har väntat på en skiss som förklarar satelliters höjd men samtidigt använder en tabell för elevation från en TV-operatör. Det var i våras jag efterfrågade det först. Nu är det nytt år och ingen skiss i sikte. Kanske du kan rita Sverige på ett endimensionellt plan och rita elevationen på tre olika platser? Jag vill se hur det ser ut och om de tre linjerna möts i en punkt.
Citera
2020-01-01, 14:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vet dina föräldrar om att du säger fula ord på nätet? Vem som helst kan se att jorden är platt samt att horisonten som vanligt är i ögonhöjd. Det krävs innovativa bortförklaringar för den som vill hävda nått annat. https://www.youtube.com/watch?v=KnxvS9XFJnE
Det syns tydligt på filmer från flygplan att horisonten ligger lägre ner i förhållande till vingspetsarna på 10 000 meters höjd. Finns tonvis med filmer på YT där folk filmat flygningar, i viss fall hela flygningar på många timmar där man filmat från gate till gate och alla jag sett visar samma sak. Från en ballong finns inga fasta referenspunkter och den kamran guppar ju upp och ner hela tiden så den videon säger ingenting om horisonten verkligen är i ögonhöjd eller ligger aningen lägre.
Alltså ögonhöjd upp till 120 000 fot är trams. Redan på 10 000 meters höjd (32 800 fot) är horisonten markant lägre än ögonhöjd.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-01-01 kl. 14:24.
Citera
2020-01-01, 14:31
Medlem
Jag väntar fortfarande på bilder på satelliter som hänger i ballonger.
Visa mej det
Citera
2020-01-01, 16:49
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Jag väntar fortfarande på bilder på satelliter som hänger i ballonger.
Visa mej det
Framförallt ballonger som rör sig från horisont till horisont i 28000 km/h.
Citera
2020-01-01, 16:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Framförallt ballonger som rör sig från horisont till horisont i 28000 km/h.
Det är väl lika fascinerande med ballonger som står helt still över jorden, och på ungefär samma höjd. Undrar hur man väljer att ballongerna ska röra sig eller inte.
Citera
2020-01-01, 16:55
Bannlyst
Jag har ångrat mig angående nyttan av flat Earth.
Trots att det gör folk nyfikna på vetenskap (på ett närmast unikt sätt) så är det inte värt det.

Folk mår dåligt av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in