2020-01-01, 05:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
TS är fanatiskt influerad och hör hemma i KoAT.

När jag var ung för 40 år sedan, så sköt vi raketer lika vårdslöst som raketer skjuts idag.
Vi slängde även splitterbomber emot invaderande blatteungar, i en tid då blatteungarnas enda beväpning var knivar...

That's simply not true.

Här kan du läsa om skolavslutning i kyrkan hos diskrimineringsombudsmannen. Elever med annan tro ska inte tvingas att delta.

https://www.do.se/om-do/vanliga-fragor/fragor-diskriminering-inom-utbildningsomradet/kan-vi-ha-skolavslutning-i-kyrkan/
Citera
2020-01-01, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Elever med annan tro ska inte tvingas att delta.
Detta gäller även elever som inte tror på religion/Gud!
Citera
2020-01-01, 05:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Detta gäller även elever som inte tror på religion/Gud!

Du är bara korkad. 1 av 5 i Sverige är födda utomlands. Lägg där till deras barn och barnbarn. Vi har massa afrikaner och araber i Sverige som är muslimer och blir jätteledsna när vi ska fira våra kristna svenska högtider i skolan. De blir så besvikna så de skjuter fyrverkerier på oss och polisen.
Citera
2020-01-01, 05:55
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Jag tycker det var mycket bättre i år än förra nyår. Endast timmen kring tolvslaget hördes fyrverkerier i år till skillnad från förra året då det brakade loss i flera timmar både före och efter midnatt.

Folk som skjuter raketer på olovliga tider borde få en tänd raket upptryckt i ändtarmen som straff.
Men viktigare än tid är faktiskt plats: inte i en galleria.Inte i tunnelbanan. Inte i en trappuppgång. Inte mot människor. INTE MOT BLÅLJUSPERSONAL FÖR HELVETE, DU SOM SKICKAR MOT BLÅLJUS SKA DÖ!
Citera
2020-01-01, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
1 Vi har massa afrikaner och araber i Sverige som är muslimer och blir jätteledsna när vi ska fira våra kristna svenska högtider i skolan. De blir så besvikna så de skjuter fyrverkerier på oss och polisen.

Kristendomen är inte en svensk religion!
Vill du prata "svenskt" så kan du börja snacka om Asatron.
Jesus kommer från det där området som du så avskyr, MELLANÖSTERN!

Du svamlar du bara.
Tror du seriöst att dom går ut o skjuter raketer på snuten för att Tommy och Pernilla firar Lucia?
Du är för fan inte riktigt nykter i huvudet
Citera
2020-01-01, 06:27
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Hur firar man helsvenskt?
Med fylla, hustrumisshandel och barn som far illa? Något som har skett under juletider sen jag vet inte hur länge...

Skit på dig du.

Skulle det vara ”helsvenskt”, så är väl seriemord också det?
Citera
2020-01-01, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Skit på dig du.

Skulle det vara ”helsvenskt”, så är väl seriemord också det?

Det var inte svar på frågan!
Säg mig, hur firar man helsvenskt?
Med fyrverkerier (Kina) och skumpa (Frankrike) med en Kungafamilj (Fransman, Tyska/Brasialianska och nu barnbarnen som är amerikanska) och till baksmällan imorgon kebabpizza (Turkiet/Italien)????!!!
Jävlar vad svenskt hörru!

Hyckleriet är vackert här!
Den enda svenska traditionen vi har är faktiskt Midsommar.
Jul, påsk, nästan ALLT kommer från MELLANÖSTERN, judendom osv...Kristendom kommer från MELLANÖSTERN!
Senast redigerad av JokerM 2020-01-01 kl. 06:34.
Citera
2020-01-01, 06:33
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Det var inte svar på frågan!
Säg mig, hur firar man helsvenskt?
Med fyrverkerier (Kina) och skumpa (Frankrike) med en Kungafamilj (Fransman, Tyska/Brasialianska och nu barnbarnen som är amerikanska) och till baksmällan imorgon kebabpizza (Turkiet/Italien)????!!!

Hyckleriet är vackert här!

Jag har ingen jävla aning om hur man firar ”helsvenskt”, man får väl fira hur man vill.
Det är du som drar in att det skulle vara svenskt att fira med fylla, hustrumisshandel, och lidande barn.
Citera
2020-01-01, 06:34
Medlem
Sandtags avatar
Trevligt att begåvningsreserven har hittat till tråden, låt oss klargöra ett faktum; Tidigare fick man skjuta raketer, nu får man inte det. Vad är skillnaden mellan punkt a och punkt b? = x mängd kriminella babbar = problemet.
Citera
2020-01-01, 06:37
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Anledningen är att det försvann fingrar och ögon varje nyår sedan 1965. Conny, svenny och benny byggde egna smällare och stoppade in dom i rör. De kunde också smälla i fickan.

Åldersgräns kom redan 2007 eller tidigare. Kan inte folk googla eller ens tänka längre idag? Att skylla allt på invandring har varit populistiskt och enkelt sedan Dackefejden förfan.

Gå och lägg er om ni inte orkar vara uppe till lasershowen.
Fast nu var det förbudet som berördes och inget annat, vi födda innan millenieskiftet har gradvis sett hur babbarna år in, år ut missbrukat fyrverkerier. Att nyår är så här tamt beror uteslutande på babbarna. Den som påstår något annat hånar sitt eget intellekt.
Citera
2020-01-01, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Ja vad ska man säga, så besviken man blev i år. Man såg ju knappt några fyrverkerier.
Och då firade vi i en relativt stor stad i Sverige och centralt , dock lite lågt. Men man såg ju knappt hälften av vad man såg tidigare. Fyrverkeritårtor ger ju ingen höjd.

Så tack ni invandrare som förstört så att man ej får ha fyrverkerier på pinne längre, eller som min yngsta son sa ”har jag varit vaken för det här?”

Hur många har liknade upplevelser?

Och detta måste ju vara värre för alla djur? Mer smällar en tidigare. Jag har iaf upplevt det så. Mycket smällar men inget mer.

Var alla vuxna packade? Annars kunde ni väl tagit en biltur till en mer öppen plats där man ser bra eller som någon sa köpt loss lite tårtor själva, kanske gått ihop med lite grannar. Varenda liten bonnhåla brukar väl ha i alla fall en större fotbollsplan eller liknande varför inte ta ett initiativ att alla i byn samlas och skjutet sina pjäser där.

Konstig grabb du har förresten som inte vill vara vaken på tolvslaget av andra skäl, jag har aldrig träffat en unge som inte tycker det är spännande att i ung ålder vara uppe på natten och fira in nya året.

Jag personligen är lite kluven till fyrverkeriförbudet, visst kan det vara skoj att skjuta av lite raketer själv men samtidigt som här i stockholm kan jag tycka att det är väl mycket som går upp i rök och att det är bättre att man samlar resurserna och gör något storskaligt på några färre valda platser. Att ta en liten promenad runt tolvslaget och sammlas flera på en plats och se ett fyrverkeri brukar kännas trevligare när man väl kommit ut jämfört med att sitta inne i villan och titta ut genom fönstret.

QUOTE=crawly|69772781]Eftersom jag har både hund och hästar så innebär nyårsafton att se till att ingen panik utbryter, men det gick bra. Som du säger är det en jävla massa smällar. Jag hörde också tre ordentliga... dån tror jag är bäst ord. Kändes mer i marken än de hördes, och långt borta. Mäktiga vibrationer. Måste varit dynamit, vilket känns rätt logiskt med tanke på att jag bor en bit ut på landet.

För mig får dom gärna lägga ner skiten, men samtidigt inser jag att jag är i minoritet som hund/hästägare så jag får väl foga mig. Om man bara kunde få ner ljudnivån en aning skulle det bli mycket bättre.[/quote]

Har du hästar Crawly, vad roligt, det har jag alltid drömt om. Men dom kan du väl knappast ha där det är någon tätare bebyggelse och där skjuts det väl inte så mycket fyrverkerier och smällare? I alla fall inte av invandrare!?

Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Men jävlar! Undra på att AFS inte växer snabbare...finns det ingen på rätt sida som INTE har det svårt med att uttrycka sig i skrift?

Ska man rekrytera politiskt förstående anhängare måste man kunna uttrycka sig klanderfritt, ingen jävel engagerar sig i en förening vars flygblad ser ut som IQ=skonummer!
Ni klantarslen ger svensk nationalism en air av OBS- klass, är det något Sverige INTE behöver så är det ännu fler indikationer på att de som vill rädda landet är de allra grövsta Neanderthalisterna!

Skjut, gräv, tig istället.

Fast nu är det ju till stor del dina språkbegåvade akademiker som gjort att vi hamnat där vi är, endera genom likgilltighet eller som du här och nu genom att lågutbildad-idiot-stämpla varje litet initiativ och därmed hjälpa regimen.

Högersidans elitistiska grundsyn och krav på andra människor går helt enkelt inte ihop med tillkortakommanden man får på köpet med ett brett folkligt engagemang.

Och när eliten själva hellre håller god min, prioriterar sina karriär och tycker andra ska göra jobbet står man bara och stampar på det sätt vi sett i 15år.

Högern är inget för vanligt folk. Är man inte ens välkommen och får ett tack för att man engagerar sig ideellt i kampen i det här skedet kan man ju bara drömma om att få något tillbaka den dag man inte alls behövs.

Det som skulle till nu är att vanligt folk slutar strida mot varandra och istället sluter upp bakom och stöttar varandra. Under tiden ni sitter här och tjafsar om vänstern och tom även hånar era egna flyttar det globala storkapitalet fram sina positioner vilket vi alla förlorar på.

Jag håller inte med om att AFS är det bästa för Sverige men i valet mellan att sympatisera med honom du citerade och dig är det enkelt att välja bort dig så länge det du visar upp här är det enda du bidrar med själv för en bättre tillvaro.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-01-01 kl. 06:52.
Citera
2020-01-01, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Säg nått dom inte har förstört...
Just det, varför skulle nyårsafton vara ett undantag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in