Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-01-01, 00:38
Bannlyst
Jan G. ( Ni vet han som är dömd för spioneri ) figur Hamilton har man dammad av och gjort TV serier av.. Resultatet är riktigt patetisk, vidrig kommunist propaganda.

Dessutom utspelar filmen Coq Rouge några år efter Palme mordet, medan den här TV serien verka var instoppa in modern tid förutom suspekta mobiltelefoner och man har en neger som minister. Det här skall vara tiden innan Coq Rouge .
Senast redigerad av 53280 2020-01-01 kl. 00:43.
Citera
2020-01-01, 00:48
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Jan G. ( Ni vet han som är dömd för spioneri ) figur Hamilton har man dammad av och gjort TV serier av.. Resultatet är riktigt patetisk, vidrig kommunist propaganda.

Dessutom utspelar filmen Coq Rouge några år efter Palme mordet, medan den här TV serien verka var instoppa in modern tid förutom suspekta mobiltelefoner och man har en neger som minister. Det här skall vara tiden innan Coq Rouge .

Tvserier? Plural?

Nåt som är gjort nyligen? Vilken kanal sänder?

Länk vore VÄLDIGT praktiskt!!
Citera
2020-01-01, 00:49
Medlem
Lazienkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Tvserier? Plural?

Nåt som är gjort nyligen? Vilken kanal sänder?

Länk vore VÄLDIGT praktiskt!!

https://www.tv4.se/hamilton
Citera
2020-01-01, 01:07
Medlem
Var tvungen att stänga av 25 minuter in i första avsnittet. Otroligt dålig produktion, med massor av detaljfel som jag stör ihjäl mig på.

För att ge ett par exempel:

Allt sammantaget gör det till ännu en svensk skitserie som aldrig lyckas skapa trovärdighet i något jmf med t ex norska, danska och amerikanska serier. Dock inte förvånad...

Med det sagt, serier och filmer behöver aldrig vara helt realistiska, men när man på 20 minuter lyckas tappa alla form av trovärdighet och där hela scenariot känns extremt taffligt uppbyggt försvinner liksom dramatiken. Detta är dessutom inte Die Hard utan i min värld en serie som vill anspela på verkligheten, vilket gör det ännu värre.
Citera
2020-01-01, 01:21
Bannlyst
Dom säger Harald istället för Helge.. Harald slutade man använda på 50 talet i namnalfabetet.

Verka bara vara en proffsig skådespelare i hela produktionen och det är Susanne R. Man tjata om PLO 2020... Skulle inte förvåna mej att NMR eller SD kommer få skulden för terrordådet , i klassik Jan G. anda. och araberna är the good guys.

Citat:
Ursprungligen postat av supertastic
Var tvungen att stänga av 25 minuter in i första avsnittet. Otroligt dålig produktion, med massor av detaljfel som jag stör ihjäl mig på.

Allt sammantaget gör det till ännu en svensk skitserie som aldrig lyckas skapa trovärdighet i något jmf med t ex norska, danska och amerikanska serier. Dock inte förvånad...

Med det sagt, serier och filmer behöver aldrig vara helt realistiska, men när man på 20 minuter lyckas tappa alla form av trovärdighet och där hela scenariot känns extremt taffligt uppbyggt försvinner liksom dramatiken. Detta är dessutom inte Die Hard utan i min värld en serie som vill anspela på verkligheten, vilket gör det ännu värre.
Senast redigerad av 53280 2020-01-01 kl. 01:25.
Citera
2020-01-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supertastic

Tack för varningen. Det har historiskt funnits ett flertal riktigt bra svenska kriminalserier. Det är verkligen trist att se den typen av felaktigheter du listar under spoilers.

Citera
2020-01-01, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Var det att nmr betedde sig som de efterblivna muppar de är som störde dig? Att man klagade på sd? Mönstret känns igen vettu, i wajnandet.

Nej, om du läser mitt inlägg noggrant noterar du att jag kommenterar ur ett scen- och produktionsperspektiv.

Mer specifikt hur statisterna och skådespelarna rör sig och beter sig, polisernas uppträdande, utrustning och uniformer, etc. T ex har sköldar i princip inte använts i dylika sammanhang sedan Göteborg 2001. En riktigt dålig imitation av något som ska likna en verklig händelse helt enkelt.

Vilket mönster är det som känns igen?
Citera
2020-01-01, 09:04
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Tack för varningen. Det har historiskt funnits ett flertal riktigt bra svenska kriminalserier. Det är verkligen trist att se den typen av felaktigheter du listar under spoilers.

Nämn en bra svensk kriminalserie, 😁.
Ok Hassel (originalet såklart) var helt ok, men efter den, nada.
Citera
2020-01-01, 09:51
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Polisen i Strömstad med Per Oscarsson och Stefan Ljungkvist.
Citera
2020-01-01, 10:10
Medlem
Citat:

Vi är ju bäst i världen på kriminalserie så som,Arne Dahl: Misterioso,Bron,Brottsvåg,Den döende detektiven,Midnattssol,Modus,Talismanen, mm så visst finns det många.
Citera
2020-01-01, 10:31
Medlem
Jag tänker ge det en chans. Har saknat Peter Andersson som jag tycker är en av Sveriges bästa skådisar, särskilt när det kommer till krim.

Jag ser att även Katia Winter är med, som jag tycker har varit mycket lyckosam i det så kallade ”genlotteriet”. Hoppas hon kan uppvisa kvaliteter i skådespeleri också.
Citera
2020-01-01, 11:31
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Den svarta cirkeln var bra. Läckan var jävligt bra. Profitörerna är suverän men otroligt långsam. Goltuppen är helt underbar. Tusenbröder var mycket underhållande. Finns en hel del välgjorda serier men budgeten är tveklöst mycket mindre än amerikanska serier.

Jag bryr mig inte vad rescensenter skriver men enligt Expressen är serien bra. Vi får väl se. När FB-skribenter börjar gapa om pk, kommunism och gnäller på hur nazister framställs så går larmet direkt.
Senast redigerad av Cineasten 2020-01-01 kl. 11:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in