2019-12-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Folk tror på magi i våra dagar. Det var inget som dog ut på 1700-talet.

Vilken magi?
Citera
2019-12-30, 22:54
Medlem
Jag tror inte på magi alla fall inte den som man ser i filmer.

Det finns folk som tror på det här, ställde samma fråga för några år sen.

Det finns sådana sällskap här vet jag i Sverige, har ingen om vad dom sysslar med men är lite nyfiken.

Något måste ju göra så dom tror på det. Sen håller dom på med någon form av pyramid spel med nivåer så som fri murarna, ju högre destu mer info.

Såg på lotteri vinnarna från usa där vann en töntig kille en massa pengar och startade en häx butik.
Citera
2019-12-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derekstudio
Vilken magi?

Vilken magi vaddå?

Ljus magi, mörk magi, kärleksmagi, förbannelser, kaosmagi etc. är något som folk ägnar mycket tid åt även i vår tid
Både i ordenssällskap och solitärt.
Citera
2019-12-31, 16:47
Medlem
prokaryotkungens avatar
De som hävdar att magi fungerar gör det på samma grunder som alla jävla spelmissbrukande svennar hävdar att de "ungefär har gått jämt ut" efter ett liv av att kastat goda pengar efter varandra på skiten, oavsett hur skuldsatta de är.

Så jodå... Det finns de som tror magi fungerar.
Eftersom ingen lyckats bevisa det under kontrollerade former utan fusk eller jäv så klassar jag in det under psykos- eller missbrukskategorierna.
Citera
2020-01-01, 19:32
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Han menar att 1600-talet var senast folk trodde på magi. Vi slutade bränna häxor i början av 1700-talet, helt enkelt eftersom vi kom fram till att de inte existerar.

Vi brände upp hela blodslinjen. Inga häxor fanns kvar som kunde föda små häxlingar.
Det var helt befogat.
Citera
2020-01-02, 07:56
Medlem
Hexabetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
De som hävdar att magi fungerar gör det på samma grunder som alla jävla spelmissbrukande svennar hävdar att de "ungefär har gått jämt ut" efter ett liv av att kastat goda pengar efter varandra på skiten, oavsett hur skuldsatta de är.

Så jodå... Det finns de som tror magi fungerar.
Eftersom ingen lyckats bevisa det under kontrollerade former utan fusk eller jäv så klassar jag in det under psykos- eller missbrukskategorierna.
Vilket tråkigt och inrutat liv du verkar leva. Vem har sagt att magi behöver kosta massa pengar? Och hur i får du det till missbrukskategorier??
Så räknar du folk som tror på Gud som psykotiska med?
Och det finns faktiskt folk som föds med mediala förmågor på riktigt , folk som kan få fram saker om dig som ingen annan än du kan veta.
Citera
2020-01-03, 00:51
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexabeta
Vilket tråkigt och inrutat liv du verkar leva. Vem har sagt att magi behöver kosta massa pengar? Och hur i får du det till missbrukskategorier??
Så räknar du folk som tror på Gud som psykotiska med?
Och det finns faktiskt folk som föds med mediala förmågor på riktigt , folk som kan få fram saker om dig som ingen annan än du kan veta.

Kul att du pricksäkert lyckas missa hela min poäng.
Men visst, du har gåvor att "få fram saker"... Bara inte ur skriven text va?

Jag klassar vissa former av religionsutövning som psykotisk. Skillnaden med att de flesta som tror på Gud de hävdar inte sig kunna göra paranormala grejor eller mirakel som våra kära medium, magiker och trollisar gör. Du förstår kanske att det är gradskillnad?

Och tror du att söka sanningar är "tråkigt" så är du verkligen knäpp.
Du själv då, är det inte tråkigt att gå runt och tro och hävda saker som vem som helst med minimal insyn i vetenskaplig metodik kan motbevisa?
Det måste ju vara en hemsk buzzkill att ens vanföreställningar kan poppas av en normalbegåvad grundskoleelev.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in