Citat:
Ursprungligen postat av
ensamkrigaren
Vem är det som försöker trycka ned? "Du verkar störd" .. "Ass" .. bra och sylvassa motargument, det vill säga ni har inga. Vad var argumenten? Jobbigt att byta blöjor? Inte få sova tillräckligt? Du är kvinna, skiner igenom så väl. Liberal. Feminist. Vänster. Visst har jag rätt? Ni verkar inte vilja leva med naturen, ni vill liksom vrida och vända verkligheten så att den passar er sjuka bild av hur allt borde vara. Att inte vilja skaffa barn leder till att vita folkslag dör ut. Fine säger du, varför bryr du dig om det? Och där är det sjuka igen, självhatet. Jag bryr mig, precis som många andra män med mig. Jag kan skratta för mig själv när jag ser kvinnor 35-40+ på dejtingsidor som tänker att de kan tänka sig barn "någon gång i framtiden" .. herre gud, det är så sjukt tragiskt att det blivit så. Att kvinnor hetsas till karriär, kastar in barnen på dagis från 1 års ålder. Inte vill skaffa barn överhuvudtaget. Det är ett sjukt samhälle vi lever i. Sen hamnar de i en medelålderskris när de inser att den biologiska klockan snart tickat färdigt och det är försent. Men samtidigt är det å andra sidan ett genetiskt stålbad då den typen av arvsanlag filtreras bort, det tar stopp där liksom. Liberala individualister bye bye, good riddance. Men ärligt talat tror jag det mest är någon kaxig attityd och inställning som tillhör de yngre åren. Driften att vilja ha barn kommer ikapp, bara att det sker senare i livet.
Sorry för sent svar, om du nu bryr dig om det.
Utryckte mig kanske dumt också, som du påpekade. Ber om ursäkt för det med.
Men du skrev på ett sätt som fick det att framstå att alla som inte skaffar barn är idioter, och därför inte heller så nogrann med hur tongången skulle vara.
Jag är en medelålders man, 30+, verksam i byggbranschen. Jag har inte mycket till övers för fanatiker, av någon form. Jag har heller aldrig röstat på något annat än SD.
Så du är way-off.
Jag har valt att inte skaffa barn av flera olika orsaker. Inte fan är där någon som skall trycka ner mig för det.
Jag gör vad jag skall (arbetar och betalar en jävla massa skatt) för att bidra till samhället, och för att bekosta dina ungar! Så lite ödmjukhet, tack!
Argumenten du la i min mun är inte några av de jag främst tänker på, men visst.
Nä, att byta blöjor är inte min grej, tycker det är skitäckligt att hantera andra individers avföring.
Ja, jag älskar att sova länge! Njuter i fulla drag av att vakna kl 06 en lördag, inse att kl är 06, för att sen somna om.
Kan finna det lite komiskt att du först konstaterar att det är ett sjukt samhälle vi lever i, för att sedan uppmana folk att skaffa barn i det.
Nädu... Jag är fullkomligt nöjd med min tillvaro.
Jag tjatar inte på andra människor om hurvida de skall skaffa barn eller ej.
Du benade trots allt svammel, ner det ganska bra själv.
Gillar man att byta blöjor och få lite sömn, så skaffar man barn.
Gör man det inte, så låter man bli....