2019-12-30, 23:28
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Ja, det är fortfarande en primärdrift eftersom vi gör om det gång på gång. Ditt inlägg bara förstärker vår poäng.

Du verkar ha fruktansvärt svårt med logik.

A -> B.

B är en konsekvens av A, som är första steget.

A inleder alltid, för A är vad som driver på behovet.

B är långt ifrån alltid önskvärt, till skillnad från A, vilket visas genom statistik jag tillhandahöll (bland annat).

När du själv knullade som ung, tänkte du att du ville ha barn då? Om du gjorde det, så är du definitivt i minoritet. Vad evidensen visar är att knulla är vad folk vill, medan barnen oftast är ett medvetet beslut (ett som många av de som vill bli föräldrar numera väntar tills de är en bra bit in i vuxenlivet för att verkställa).
Citera
2019-12-30, 23:38
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Tror kvinnor är absolut lyckligast utan män, tror inte barnen i sig är det största problemet (om det inte handlar om extremt många barn).

Kvinnor är aldrig lyckliga.
Citera
2019-12-30, 23:40
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Du verkar ha fruktansvärt svårt med logik.

A -> B.

B är en konsekvens av A, som är första steget.

A inleder alltid, för A är vad som driver på behovet.

B är långt ifrån alltid önskvärt, till skillnad från A, vilket visas genom statistik jag tillhandahöll (bland annat).

När du själv knullade som ung, tänkte du att du ville ha barn då? Om du gjorde det, så är du definitivt i minoritet. Vad evidensen visar är att knulla är vad folk vill, medan barnen oftast är ett medvetet beslut (ett som många av de som vill bli föräldrar numera väntar tills de är en bra bit in i vuxenlivet för att verkställa).

Jaha OK. Tack för lektionen i grundläggande logik.

Intressant förresten att du gissar mig ålder. OK, till poängen med ditt arroganta inlägg: om jag tänkte att jag vill ha barn är ganska ointressant, för när jag vill knulla eller knullar en brud "vill" jag göra henne gravid. Vilket såklart inte förhindrar att jag dagen efter tänker, känner, fantiserar om jag längtar efter barn med henne då vi vaknar upp i sängen och kommer fram till att: fuck no, aldrig någonsin vi två. Vad är svårt att förstå?

Som sagt är min och flera andras poäng att det just är undermedvetet (inte alla gånger, så kallade betäckarfantasier och längtan att knulla oskyddat är stark hos många). Kanske är det du som behöver skilja på proximate vs. ultimate cause till mänskligt beteende? "Varför sjönk skeppet", det kan du ha som nästa lektion.

Det är du och ett flertal andra som drar in begreppet "barnlängtan" i diskussionen, vilket jag inte ens tagit upp. Ett begrepp som är mer komplext än driften, men naturligtvis inte skiljt från det fast exempel finns på asexuella som har barnlängtan. Ett C som läggs in. Bäst du går om din egen lektion.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2019-12-30 kl. 23:50.
Citera
2019-12-31, 01:33
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Och som av en händelse så tänker du inte bry dig om överlevnaden av din egen ras heller... Typiskt hjärntvättade, ultraindividualistiska "antirasister" att villigt utplåna sin egen sort. De spelar dig som en fiol.
Haha. Ja, det är den judiskislamistiska Illuminatiödleorganisationen som övertygade mig om att inte skaffa barn. Fan också! Busted!

Jag bryr mig inte om överlevnaden av någon "ras".
Citera
2019-12-31, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
” Vi kommer inte ersättas av migranter. Men flyttar folk hit så bor vi ju här tillsammans. Det säger sig självt.” - Om än luddigt formulerat så tolkar jag det som att du anser att ett lands befolkning är helt utbytbar eftersom svenskarna blir i minoritet pga demografiska förändringar.

Spännande slutsats. Låt mig gissa, du fick aldrig särskilt höga poäng när man testade läsförståelse i grundskolan?

Projiceringar och halmgubbar är extremt ointressant.
Citera
2019-12-31, 02:10
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag bryr mig inte om överlevnaden av någon "ras".
När du säger sådär så förtjänar du verkligen att bo bland negerkannibaler, så att du får uppleva den fulla konstrasten av vad det innebär att inte ha vita människor omkring dig som serverar dig ett färdigt samhälle. Då kanske du skulle sluta bete dig som en bortskämd, egoistisk snorunge som tar allt för givet.
Citera
2019-12-31, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
När ska du lära dig att inte läsa eller tro på vad som står i judeblaskor?

Paul Dolan som skrev boken hade gjort en grov misstolkning av studien:

A new book says married women are miserable. Don’t believe it.
“Married people are happier than other population subgroups, but only when their spouse is in the room when they’re asked how happy they are. When the spouse is not present: f***ing miserable,” Dolan said...

The problem? That finding is the result of a grievous misunderstanding on Dolan’s part of how the American Time Use Survey works. The people conducting the survey didn’t ask married people how happy they were, shoo their spouses out of the room, and then ask again. Dolan had misinterpreted one of the categories in the survey, “spouse absent,” which refers to married people whose partner is no longer living in their household, as meaning the spouse stepped out of the room.

Dolan confirmed to me by email, “We did indeed misinterpret the variable...

https://www.vox.com/future-perfect/2019/6/4/18650969/married-women-miserable-fake-paul-dolan-happiness

Min uppfattning är att media försöker få kvinnor att hata män och de har lyckas till viss del också.

Därav vill färre kvinnor ha relationer med män.

Denna Paul Dolan bok är bare en del i kampanjen.

Naturligtvis misstolkar de allt som går att misstolka ,för att få kvinnor att hata män.

Trenden är alla fall att kvinnor hatar män allt mer och många kvinnor passar inte till att uppfostra söner eftersom de hatar män så mycket. För barnens skull borde dessa kvinnor skaffa flickor.

Statistikerna går ner hela tiden och ändå fortsätter media att propagera för att kvinnor ska hata män. Naturligtvis är denna hatkampanj männens eget fel ,eftersom män är så dåliga.

Vad som behöver göras är att få kvinnor att förstå att de är utsatta för propaganda om att hata män och försöka få dem att sluta hata män.
Citera
2019-12-31, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Min uppfattning är att media försöker få kvinnor att hata män och de har lyckas till viss del också.

Därav vill färre kvinnor ha relationer med män.

Denna Paul Dolan bok är bare en del i kampanjen.

Naturligtvis misstolkar de allt som går att misstolka ,för att få kvinnor att hata män.

Trenden är alla fall att kvinnor hatar män allt mer och många kvinnor passar inte till att uppfostra söner eftersom de hatar män så mycket. För barnens skull borde dessa kvinnor skaffa flickor.

Statistikerna går ner hela tiden och ändå fortsätter media att propagera för att kvinnor ska hata män. Naturligtvis är denna hatkampanj männens eget fel ,eftersom män är så dåliga.

Vad som behöver göras är att få kvinnor att förstå att de är utsatta för propaganda om att hata män och försöka få dem att sluta hata män.

Ja detta är uppenbart om man kritiskt granskat gammelmedia de senaste tjugo åren. Får de info om något problem är det första de gör att kolla om kvinnor påverkas mer än män. Sen blir rubriken "kvinnors problem" och de tar in feminazis som diskuterar varför det är samhällets/mãnnens fel.

Anledningen till att kvinnor (och män) väljer att inte ha barn i Sverige är för att de är hjärntvättade, curlade och växer inte upp. Det gäller inte bara den här frågan, 1/5 anser att det är statens fel att de inte har jobb och flera i min umgängeskrets (millenials) har uttryckt att de inte vill jobba efter fem års utbildning. Eget ansvar är obefintligt och jag som millenial spyr på dessa personer som är kvar i en förlängd barndom.

Sen tror de att de är moderna för att det är vad vissa grupper med mycket att säga till om i samhället pushar för. Den normala biologiska driften är att ligga och få barn och den ser man fortfarande i större delen av världen.

Kan ju tillägga att jag aldrig träffat någon psykiskt frisk kvinna i 35+ åldern utan barn eller vilja att skaffa det och jag jobbar med bittra kärringar runt omkring mig konstant.
Citera
2019-12-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Insikt är något dåligt enligt dig? Låter i så fall som att du försöker intala dig att barn innebär någon form av mening i livet? Att skaffa barn, på en planet, ensamt roterande runt en stjärna i rymden, där allt är utgjort av atomer och det som atomer är gjort av. En astroid träffar jorden, boom, alla döda. Skaffa barn meningen med livet? Pfff....

Det är absolut en stor del av livet och att livet går vidare, att dessa får uppleva livet.

För dig verkar allt meningslöst och dom flesta vill inte leva så.
Vad återstår?
Bli någon galen sektmedlem?
Föredrar barn alla dagar i veckan.
Citera
2019-12-31, 09:12
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProMatriark
Spännande slutsats. Låt mig gissa, du fick aldrig särskilt höga poäng när man testade läsförståelse i grundskolan?

Projiceringar och halmgubbar är extremt ointressant.
I stället för att raljera vore det tacknämligt om du kunde klargöra din ståndpunkt angående den etniskt svenska befolkningens rätt till ett eget land och en egen kultur då detta är en fråga som är nära relaterad till olika gruppers födelsetal.
Citera
2019-12-31, 11:31
Bannlyst
Citat:
I stället för att raljera vore det tacknämligt om du kunde klargöra din ståndpunkt angående den etniskt svenska befolkningens rätt till ett eget land och en egen kultur då detta är en fråga som är nära relaterad till olika gruppers födelsetal.

Jag tror inte att etniska svenskar dör ut, men om det nu sker så har ju de flesta röstat för det i flera decennier. Men varför skulle man bry sig? Jag sympatiserar inte med de flesta andra svenskar. De har en mentalitet som är obegriplig för mig.
Citera
2019-12-31, 12:27
Medlem
Citat:

Nära relaterad? Det kan nog diskuteras. Jag tycker att det låter som klockrent OT, och det har vi redan ägnat oss åt tillräckligt mycket, tycker du inte?

Tråden är redan flera hundra inlägg lång. Föreslår att du istället skapar en ny tråd om relationen mellan gruppers födelsetal och ursprungsbefolkningens rätt till urminnes hävd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in