2019-12-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilamf76
Tack. Efter min tvillingbror gick bort så har vi ej haft kontakt mer än vid två tillfällen. Men detta kom som en chock.. nej barnen bodde ej hos maria utan dom bor där jag nämnde och har det jätte fint.. vet ej vad som gått snett vet bara att maria i förra v talat om att han va snäll mot henne.. orkar ej skriva mer.. det e för jobbigt men hoppas du fått lite svar.. mina tankar går till barnen ... 💗😢😢😢 tack ..

Ta hand om dig och dina nära.
Citera
2019-12-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilamf76
Tack. Efter min tvillingbror gick bort så har vi ej haft kontakt mer än vid två tillfällen. Men detta kom som en chock.. nej barnen bodde ej hos maria utan dom bor där jag nämnde och har det jätte fint.. vet ej vad som gått snett vet bara att maria i förra v talat om att han va snäll mot henne.. orkar ej skriva mer.. det e för jobbigt men hoppas du fått lite svar.. mina tankar går till barnen ... 💗😢😢😢 tack ..
Tack för info. Förstår att det måste kännas jobbigt. Barnen har inga föräldrar kvar - och det är dina brorsbarn. Förskräckligt. Vill du delge mer så vet du var vi finns nånstans. Ta hand om dig.
Citera
2019-12-30, 14:50
Medlem
Dog denna tråd nu, borde finnas många med info ?!
Citera
2019-12-30, 16:02
Medlem
Väldigt tyst här.. Ingen som lyckats hitta bilder på dom båda??
Citera
2019-12-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFW
Dog denna tråd nu, borde finnas många med info ?!
Vad för info tänker du?
Citera
2019-12-31, 11:06
Medlem
"Den man som i helgen greps och anhölls misstänkt för mord på en kvinna i Stockslycke begärs idag häktad misstänkt för misshandel."

https://www.alingsastidning.se/nyheter/alings%C3%A5s/man-beg%C3%A4rs-h%C3%A4ktad-f%C3%B6r-misshandel-1.22085506
Citera
2019-12-31, 11:35
Medlem
Märkligt.
Häktad för misshandel, ej mord.

https://www.alingsastidning.se/nyheter/alings%C3%A5s/man-beg%C3%A4rs-h%C3%A4ktad-f%C3%B6r-misshandel-1.22085506

Det var i lördags kväll som polis och ambulans larmades till en lägenhet på Stockslycke, där man påträffade en död kvinna.

I bostaden befann sig även en man i 45-åldern, som greps och senare under natten anhölls misstänkt för mord.

På nyårsafton meddelar åklagare Ove Jäverfelt att mannen begärs häktad misstänkt för misshandel.

– Det blir en häktning idag klockan 13 gällande misshandel vid två tillfällen, säger Jäverfelt.
Finns det inte längre någon mordmisstanke?

– Han kommer inte begäras häktad för det i alla fall.
Senast redigerad av nantes 2019-12-31 kl. 11:38.
Citera
2019-12-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Märkligt.
Häktad för misshandel, ej mord.

Det var i lördags kväll som polis och ambulans larmades till en lägenhet på Stockslycke, där man påträffade en död kvinna.

I bostaden befann sig även en man i 45-åldern, som greps och senare under natten anhölls misstänkt för mord.

På nyårsafton meddelar åklagare Ove Jäverfelt att mannen begärs häktad misstänkt för misshandel.

– Det blir en häktning idag klockan 13 gällande misshandel vid två tillfällen, säger Jäverfelt.
Finns det inte längre någon mordmisstanke?

– Han kommer inte begäras häktad för det i alla fall.

Verkar som om han misshandlat henne till döds. Märkligt att han inte häktas för mord i så fall. Lottas mördare fick livstid om jag inte missminner mig. Och det var också misshandel med döden som följd. Men det är klart - han är häktad för misshandel, men det kan sluta som fängelse för mord.
Citera
2019-12-31, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Verkar som om han misshandlat henne till döds. Märkligt att han inte häktas för mord i så fall. Lottas mördare fick livstid om jag inte missminner mig. Och det var också misshandel med döden som följd. Men det är klart - han är häktad för misshandel, men det kan sluta som fängelse för mord.

Misshandeln måste väl inte vart i direkt anslutning till att hon dog heller?.. Han kanske har erkänt något som skett vid ett tidigare tillfälle.
Citera
2019-12-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggepanken
Misshandeln måste väl inte vart i direkt anslutning till att hon dog heller?.. Han kanske har erkänt något som skett vid ett tidigare tillfälle.
Jo, det måste det väl ha varit? Annars hade hon väl inte varit död? Eller tänker jag fel? Kan hon ha dött av alkoholförgiftning exvis och innan dess blivit misshandlad? Och ja, han har säkert erkänt tidigare misshandel. Det är två misshandelsfall av henne som han är häktad för.
Citera
2019-12-31, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Borde väl åtminstone vara vållande till annans död?
Citera
2019-12-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av student2018
Borde väl åtminstone vara vållande till annans död?
Får se vad det ger. Har hon varit svinfull med överintag av alkohol, och han misshandlat henne, så borde det bli misshandel och grovt vållande till annans död. Men det sista är han inte häktad för. Jävligt luddigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in