Citat:
Ursprungligen postat av
Duality
Du verkar ha fruktansvärt svårt med logik.
A -> B.
B är en konsekvens av A, som är första steget.
A inleder alltid, för A är vad som driver på behovet.
B är långt ifrån alltid önskvärt, till skillnad från A, vilket visas genom statistik jag tillhandahöll (bland annat).
När du själv knullade som ung, tänkte du att du ville ha barn då? Om du gjorde det, så är du definitivt i minoritet. Vad evidensen visar är att knulla är vad folk vill, medan barnen oftast är ett medvetet beslut (ett som många av de som vill bli föräldrar numera väntar tills de är en bra bit in i vuxenlivet för att verkställa).
Jaha OK. Tack för lektionen i grundläggande logik.
Intressant förresten att du gissar mig ålder. OK, till poängen med ditt arroganta inlägg: om jag tänkte att jag vill ha barn är ganska ointressant, för när jag vill knulla eller knullar en brud "vill" jag göra henne gravid. Vilket såklart inte förhindrar att jag dagen efter tänker, känner, fantiserar om jag längtar efter barn med henne då vi vaknar upp i sängen och kommer fram till att: fuck no, aldrig någonsin vi två. Vad är svårt att förstå?
Som sagt är min och flera andras poäng att det just är undermedvetet (inte alla gånger, så kallade betäckarfantasier och längtan att knulla oskyddat är stark hos många). Kanske är det du som behöver skilja på proximate vs. ultimate cause till mänskligt beteende? "Varför sjönk skeppet", det kan du ha som nästa lektion.
Det är du och ett flertal andra som drar in begreppet "barnlängtan" i diskussionen, vilket jag inte ens tagit upp. Ett begrepp som är mer komplext än driften, men naturligtvis inte skiljt från det fast exempel finns på asexuella som har barnlängtan. Ett C som läggs in. Bäst du går om din egen lektion.