2019-12-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Exakt så här är min upplevelse också. Kan tillägga att mikrodosering under längre tid är ett bra sätt att närma sig större doser på. Då eliminerar man en stor del av chocken som en fulldostripp innebär.
Härligt att höra att det är fler som upplever samma Jag har faktiskt inte provat mikrodosera ännu men något jag tänkt på länge men aldrig blivit av typ haha. Hur upplever du det allmänt?
Citera
2019-12-29, 21:51
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Du vet väl att psilocybin passerat fas I- studier mot depression?
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-12/magic-mushrooms-pass-first-hurdle-as-depression-treatment

I och med att ångest och depression har en hög komorbiditet så fungerar psykedeliska droger rätt bra mot ångest.

(FB) Psilocybin - bättre än SSRI i dagsfärsk studie mot depression

Ångest och depression är två helt olika saker. Vid ångest oroar man sig över vad som komma skall på ett abnormalt sätt och är livrädd för döden. Vid depression ångrar man saker och är kraftigt nedstämd och vill dö. Det är två vitt skilda saker.
Citera
2019-12-30, 21:34
Medlem
Jag har använt rätt mycket psykedelika under tider när jag led av såna problem. Framförallt så trippade jag och min exfru väldigt mycket under en viss period då vi hade det jobbigt. På min sida var det långdragen depression och utbrändhet, medan hon led av ångest, post-traumatisk stress och panikångest.

Den tiden använde vi meskalin flera gånger i veckan, ibland dagligen. Svamp drog vi i oss nån gång i veckan när det var som mest, men oftast blev det kanske två gånger i månaden. Sakta men säkert så mådde vi bättre, och de positiva effekterna höll i sig längre och längre.

Sen dess har jag tagit det lugnt med psykedelika. Men det blev två vändor i våras då jag hade rätt mycket ångest, som försvann efter tripparna.
Citera
2019-12-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Ångest och depression är två helt olika saker. Vid ångest oroar man sig över vad som komma skall på ett abnormalt sätt och är livrädd för döden. Vid depression ångrar man saker och är kraftigt nedstämd och vill dö. Det är två vitt skilda saker.

Dock är de relaterade problem och kommer ofta tillsammans eller om vartannat. Ofta är det samma orsaker bakom båda problemen, men människor är olika.
Citera
2019-12-31, 13:36
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Dock är de relaterade problem och kommer ofta tillsammans eller om vartannat. Ofta är det samma orsaker bakom båda problemen, men människor är olika.

Vad jag menar är att ångest och paranoia i grunden inte är något som går att harmonisera med psykadeliska substanser. Jag känner att jag behöver inte förklara varför då det säger sig självt.
Citera
2019-12-31, 17:29
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

Inte riktigt, ångest och depression korrelerar rätt starkt med varandra ur neurobiologisk synpunkt.
PFC, amygdala, hippocampus är bl.a. satta ur spel.

(FB) Semax - en kraftfull rysk nootropic (smartdrug)

Nyligen har man sett att psykedeliska droger befrämjar neuroplasticitet, som är satt ur spel hos dem med depression & ångest.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6082376/

Det är en av förklaringarna till att psilocybin är bl.a. i studier som antidepressivum.
Citera
2020-01-01, 14:31
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att ångest och paranoia i grunden inte är något som går att harmonisera med psykadeliska substanser. Jag känner att jag behöver inte förklara varför då det säger sig självt.

Det går visst. Och läkare har till och med börjat forksa rejält på att använda just psykedelika för att behandla folk med ångestsyndrom. Det finns patienter i USA som får recept på psilocybin för att bota/mildra bl.a. PTSD och ångestattacker.
Citera
2020-01-05, 08:58
Medlem
Hupats avatar
Har social ångest och allmän ångest vid sidan om, har inte upplevt att psykedeliska droger ska ha förvärrat varken eller. Snarare har ångesten gått ner. Under nån tripp försökte jag till och med dyka ner i mitt sinne och reda ut lite problem jag hade då. Under en annan gjorde jag samma sak och fann meningen med livet även fast jag hade lite ångest under trippen. Om det är snedtrippar du är rädd för så frukta inte, ta de som de kommer. Det är oftast de man lär sig mest av. Go with the flow.
Min senaste tripp, och kanske min värsta tripp lärde jag mig dock inte jättemycket av. Men det var för att min tjej och jag fick för oss att ha sex. Var ju kul och sådär förutom att hon efter det kom okontrollerat i 3 h. Rörde henne inte ens utan hon låg bara och hade orgasm efter orgasm. Fick rejäl ångest över att behöva ringa ambulans åt henne för jag var inte i skick till att prata i telefon med någon. Och vad ska man ens säga "hej min flickvän kommer"?
Citera
2020-01-20, 22:40
Medlem
Giddenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissisM
Jag letar efter er därute som har erfarenhet av att ta psykadeliska droger och samtidigt ha en ångestproblematik i livet i övrigt.

Jag har haft en drös diagnoser och ångest sen tonåren, så var precis som du orolig innan. Men kände att jag ville testa då många vittnar om ett nytt perspektiv på livet. Har haft en dålig och en handfull bra trippar, enbart på svamp. Det känns lite som att det startar om hjärnan.
Viktigt för mig har varit att ha en lugn och trygg tripsitter och vara i en tyst och lugn lägenhet och ägna mig åt mina tankar och förnimmelser.
Citera
2020-01-21, 12:30
Medlem
Hovslättsmannens avatar
En uppmaning till TS är inte lyssna på råd från för många "användare". Om det den riskfria mirakelkur som påstås, så skulle sjukvården vara väldigt intresserad av att ta det i bruk för att skära ner de helt galna kostnader som psykisk ohälsa medför.
Citera
2020-01-28, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En uppmaning till TS är inte lyssna på råd från för många "användare". Om det den riskfria mirakelkur som påstås, så skulle sjukvården vara väldigt intresserad av att ta det i bruk för att skära ner de helt galna kostnader som psykisk ohälsa medför.
Skulle upmana dig till att läsa på lite kring ''psychadelics'' vad dom är och hur dom funkar.

Du verkar inte veta vet du pratar om. Internet är en källa av kunskap till mänskligheten men man måste söka efter informationen, granska och värdera den själv.

länkar ett intressant ted talk från rätt nyligen på youtube som handlar om ''Psychedelics: effects on the human brain and physiology''.

https://www.youtube.com/watch?v=FyAgx_tzh80
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in