2019-12-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
OK, kan vara så.

Men tror inte det går att ta bort inlägg här på Flashback. Tyvärr.
Har försökt en gång (länge sen).
Det är det jag menar. Du kan inte smita från det du skrivit. Lagt kort ligger. Vill man inte stå för dom, då drar man sig ur.
Citera
2019-12-30, 18:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, man går inte in på en persons elförbrukning och diskuterar det i något kafferum. Det innebär att man skall granska elförbrukning mot tidigare. Sånt sker inte i verkligheten. Jag är övertygad om att detta är ett troll som försökt göra sig intressant.

Tillägg: Man kan gå in och söka specifikt på en enhet, jämföra elförbrukning osv. Men att sedan vidarebefordra detta är inte ok nånstans. Det är inte speciellt många i ett elbolag som kan göra det här. De flesta är administratörer. Elavläsning sker per automatik och räkningar skickas ut per automatik. Så skall man ta reda på detta så är det ingen slump att man RÅKAR få se det. Man måste söka manuellt.

Nej, det är ingen slump att någon fått reda på det. Någon har varit nyfiken och aktivt sökt på den abonnenten. Vad jag vet så är det sekretess på dessa uppgifter, tror det var därför skribenten inte ville fortsätta skriva här för att inte outa personen. Polisen har nog redan den uppgiften.
Precis samma som i Bjärredtråden fast då var det ovanligt lite förbrukning.
Citera
2019-12-30, 19:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om det stämmer att systern tar hand om sitt barn ensam, och om hon hade skyddade uppgifter redan innan Wilmas försvinnande, då väcker det ju frågor om systerns historia och huruvida det kan ha något med Wilmas försvinnande/mord att göra. Det kanske är något som polisen helt har missat.
Eftersom den som skrev det verkar känna dem eller iaf veta mycket om dem borde väl hen även ha koll på om hon haft skyddade uppgifter..
Isf hade hon definitivt inte haft fb i sitt namn, finns många som har kunskap om att leta rätt på någon den vägen. 🤦🏼‍♀️
Citera
2019-12-30, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Eftersom den som skrev det verkar känna dem eller iaf veta mycket om dem borde väl hen även ha koll på om hon haft skyddade uppgifter..
Isf hade hon definitivt inte haft fb i sitt namn, finns många som har kunskap om att leta rätt på någon den vägen. 🤦🏼‍♀️

Men personen visste ju inte ens huruvida systern hade skyddade personuppgifter nu, utan frågade ju just om det. Och systern har sannolikt skyddade personuppgifter nu, jag har kollat själv och det mesta tyder på det. När skyddet började och huruvida polisen är involverade vet jag inte, det kan vara en enkel sekretessmarkering:

https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html

Och eftersom jag inte har läst systerns facebook-efterlysning, alltså originalinlägget, så vet jag inte om hon var aktiv i övrigt på Facebook då, alltså om hon hade vänner där och så, eller om hon bara startade ett Facebook-konto för att efterlysa Wilma.
Det kan ha varit så i tråden att systern blandades ihop med styvmamman, som också heter Emelie och som är aktiv på Facebook fortfarande, eller blandades ihop med andra Emelie Carlsson på Facebook.

Och att bara ha ett Facebook-konto med sitt namn vet jag inte om det är riskabelt, det beror väl på vad man lämnar för övriga uppgifter om sig själv och sin position och sånt?
Citera
2019-12-30, 20:13
Medlem
Hej! Jag har inte hängt med alls här på senaste men har uppgifter från säker källa.
En jag känner väl hört vad som hände och vad dom hittat.

Ni behöver inte tro mig, men jag tror på det till 110%
Det är huvudet som är hittat, i garderoben i en resväska hemma hos MGM och även en stor mängd blod. Detta är pinsamt men polisen trodde de hade sökt igenom garderoben ordentligt, men de hade missat denna resväska. Det var en likhund som reagerade starkt på garderoben.
Resten av kroppen är ej hittad.

Inga påhopp tack! Säger bara vad jag hört.
Sanningen kommer väl fram till allmänheten snart ändå.
Citera
2019-12-30, 20:25
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men personen visste ju inte ens huruvida systern hade skyddade personuppgifter nu, utan frågade ju just om det. Och systern har sannolikt skyddade personuppgifter nu, jag har kollat själv och det mesta tyder på det. När skyddet började och huruvida polisen är involverade vet jag inte, det kan vara en enkel sekretessmarkering:

https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html

Och eftersom jag inte har läst systerns facebook-efterlysning, alltså originalinlägget, så vet jag inte om hon var aktiv i övrigt på Facebook då, alltså om hon hade vänner där och så, eller om hon bara startade ett Facebook-konto för att efterlysa Wilma.
Det kan ha varit så i tråden att systern blandades ihop med styvmamman, som också heter Emelie och som är aktiv på Facebook fortfarande, eller blandades ihop med andra Emelie Carlsson på Facebook.

Och att bara ha ett Facebook-konto med sitt namn vet jag inte om det är riskabelt, det beror väl på vad man lämnar för övriga uppgifter om sig själv och sin position och sånt?
Men kontot var inte tillfälligt då utan har funnits några år.. och nej de har inte blandats ihop. Tro mig, jag har bekanta som känner styvmamman och jo det är lätt för den som vill hitta någon
Citera
2019-12-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letmegetme
Hej! Jag har inte hängt med alls här på senaste men har uppgifter från säker källa.

Det är huvudet som är hittat, i garderoben i en resväska hemma hos MGM och även en stor mängd blod. Detta är pinsamt men polisen trodde de hade sökt igenom garderoben ordentligt, men de hade missat denna resväska. Det var en likhund som reagerade starkt på garderoben.

På samma sätt som du har hört från säker källa var huvudet hittades,
på samma sätt har en annan signatur (DeVaLaGott) skrivit att en vän som
var med och sökte när söket avlystes, fick veta ganska omgående att man hittat huvudet
i eller intill Bäveån, signaturens vän befann sig då i skogen nära fotbollsplanen.

Svårt få det att gå ihop.
(Inget påhopp, bara konstaterande)
Vi får ju veta senare ..
Senast redigerad av Marielo 2019-12-30 kl. 20:49.
Citera
2019-12-30, 20:40
Medlem
jjagares avatar
Citat:
På samma sätt som du har hört från säker källa var huvudet hittades,
på samma sätt har en annan signatur (DeVaLaGott) skrivit att en vän som
var med och sökte när söket avlystes, fick veta direkt att man hittat huvudet
i eller intill Bäveån, signaturens vän befann sig då i skogen nära fotbollsplanen.

Svårt få det att gå ihop.
(Inget påhopp, bara konstaterande)
Vi får ju veta senare ..

Sluta spä på en massa trådsanningar!
Det är väl inte alls säkert att vi får veta senare, kom ihåg att detta är verklighet!
Säger det igen: stäng tråden och öppna den när det kommer någon fakta ifrån polisen
Citera
2019-12-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Det är väl inte alls säkert att vi får veta senare, kom ihåg att detta är verklighet!
Säger det igen: stäng tråden och öppna den när det kommer någon fakta ifrån polisen

??
Vad gör vi här då, om vi bara väntar på polisens svar?
Då kan vi lika gärna nöja oss med vad media skriver.

Jag har citerat vad signaturen skrivit, men kan inte ange källa
eller inflika länk från PM.

Skrev du samma sak till Letmegetme, som jag svarade på?
Eller bara till mig?
Citera
2019-12-30, 20:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letmegetme

Det här låter extremt bisarrt värsta stephen king style.
Detta är inget påhopp men har massor av frågor
Det vi vet som fakta är att polisen bekräftat att en kroppsdel hittats och det därmed är uteslutet att W är vid liv.
Polisen har aldrig bekräftat var de fann delen, de har bara sagt intill eller i närheten av vatten.
Efter fyndet var det flera och stora sök i Bäveån och hamninloppet till Uddevalla.
Om MGM transporterat bort resten av kroppen varför behöll han huvudet i garderoben?

Om detta skulle vara sant så förstår jag inte att polisen inte lyckats få ur honom sanningen, att han fortsätter neka efter detta fynd hemma hos honom

Vet ju inte var du fått dessa uppgifter ifrån och jag tycker det låter ganska orimligt.

Men får du reda på något mer så berätta gärna.
Citera
2019-12-30, 20:50
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Ursäkta?? Varför hoppar du p den som ifrågasatte ett nytt påstående??
Marielo har inte påstått att något är sant 🤦🏼‍♀️
Citera
2019-12-30, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Men kontot var inte tillfälligt då utan har funnits några år.. och nej de har inte blandats ihop. Tro mig, jag har bekanta som känner styvmamman och jo det är lätt för den som vill hitta någon

Här i tråden har viss förvirring förekommit gällande de två Emelie, som man kan se nedan:

Citat:
Hamport har rätt.
Systerns efternamn är ju Carlsson, dvs en Emmelie Carlsson har offentligt efterlyst Wilma Andersson -som är hennes syster.

Sen finns en annan Emelie vars efternamn börjar med S (Selander). De kan vara en annan syster.
Hon har också skrivit om försvunna Wilma.

Ingen av dessa är mamman. Men det verkar som att Wilma kan vara fosterdotter eftersom mamman
skrivit att hon efterlyser "sina barns storasyster", inte sin "dotter".

Och hur vet du att systerns Facebook-konto har funnits några år och att hon varit aktiv där, och hur vet du hur mycket uppgifter om sig själv hon har lämnat där?
Sen gissar jag att unga "personskyddade" tjejer plötsligt kan tänka "nä nu tänker jag inte vara rädd längre", och så börjar dom posta inlägg på Facebook som avslöjar deras position mm.

Men om du kanske vet vem pappan till systerns barn är, och att ingen aggressiv vårdnadstvist eller liknande förekommit mellan dem, då kan vi kanske släppa detta spår?
Men posta inga namn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in