2019-12-30, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Har det gått att hitta systern på Ratsit mm tidigare under Wilmas försvinnande, och innan?

Hon kan ju ha haft skyddad identitet även innan menar jag.

Hur som helst så tycker jag det är dumt att skriva ut deras nuvarande eller tidigare adresser här på Flashback, eftersom Wilmas syster nu har skyddade uppgifter enligt Skatteverket. Det är ju inte säkert att polisen tar det hela så allvarligt som det kanske är, och så kanske ni leder GM rakt till Wilmas syster, som kanske var målet hela tiden.

Om det stämmer att systern tar hand om sitt barn ensam, och om hon hade skyddade uppgifter redan innan Wilmas försvinnande, då väcker det ju frågor om systerns historia och huruvida det kan ha något med Wilmas försvinnande/mord att göra. Det kanske är något som polisen helt har missat.
Citera
2019-12-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Långsökt, men intelligensmässigt kan de har tänkt på en så låg nivå. Men tvivlar.
Inte alls långsökt. Paniken måste ha varit på högsta nivå om han var normalt fungerande. Sedan kan han ju också fått goda råd från någon klanmedlem.
Citera
2019-12-30, 16:09
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är väl helt enkelt så att man har letat på alla ställen man kan tänka sig att kroppen finns. Som jag sagt tidigare, det börjar kännas som att ett frikännande är nära förestående. Polisen har en starkt misstänkt, en kroppsdel och ett troligt scenario, men man saknar hållbara bevis. Det går inte att påvisa hur Wilma dött och därmed inte heller att hon blivit mördad, och man har inget som binder den misstänkte vid dödsfallet. Beviskraven vid mord är höga, och det kommer inte att gå att uppfylla dessa krav med det material man har idag.

Har du full insyn i utredningen ?
Citera
2019-12-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Samtidigt om personen kom på sig själv med att avslöja ven hen var? är inte många som kommer åt elskåp eller information från energibolag, men säger som dig ska bli intressant framöver att se hur det fanns nån sanning eller ej bakom, tippar på sanning!
Kan ju ha varit polisen som ville ha uppgifter från elbolaget. Har dom tystnadsplikt där också personalen? I annat fall kan ju ryktet lätt kunnat börja gå där och sedan vidare ut till allmänheten. Om detta är sant så får nog mgm ge en förklaring till detta vid en eventuell rättegång. Som vi hoppas att det blir.
Citera
2019-12-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kan ju ha varit polisen som ville ha uppgifter från elbolaget. Har dom tystnadsplikt där också personalen? I annat fall kan ju ryktet lätt kunnat börja gå där och sedan vidare ut till allmänheten. Om detta är sant så får nog mgm ge en förklaring till detta vid en eventuell rättegång. Som vi hoppas att det blir.
Om jag minns rätt så var det skribenten som påstod sig ha en bekant på det lokala elverket, som gått in och kollat elförbrukningen. Därefter har bekantingen meddelat skribenten om Tishkos elförbrukning. Jag vet inte ens om det finns sekretess på sånt, det tror jag i och för sig inte, men det känns inte som en anställd jag själv skulle vilja ha i min firma. Så i slutändan tror jag skribenten kör med oss och planterar oriktiga uppgifter.
Citera
2019-12-30, 16:27
Bannlyst
Citat:
Om jag minns rätt så var det skribenten som påstod sig ha en bekant på det lokala elverket, som gått in och kollat elförbrukningen. Därefter har bekantingen meddelat skribenten om Tishkos elförbrukning. Jag vet inte ens om det finns sekretess på sånt, det tror jag i och för sig inte, men det känns inte som en anställd jag själv skulle vilja ha i min firma. Så i slutändan tror jag skribenten kör med oss och planterar oriktiga uppgifter.

Här är första inlägget ang. elförbrukningen:

Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Undrar om polisen tar reda på förbrukningen av el i lägenheten? Vad för saker kan det finnas som fördubblar ens förbrukning under ett dygn?

Och här svarar personen på varifrån uppgiften kommer:

Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
En person som har tillgång till förbrukningen i MGM lägenhet... Funderar på om det finns nåt städredskap som kan dra en massa el?
Citera
2019-12-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Här är första inlägget ang. elförbrukningen:

Och här svarar personen på varifrån uppgiften kommer:
Japp, det där kan jag och det där har jag läst. Och anser att det är trolleri. Fullt ut. Skapar lite dimridåer, lite uppmärksamhetsbehov och diskussionsmaterial. Skribenten har inte varit närvarande på forumet innan och inte efter. Voila! Om man slipar om trägolvet ett par dagar kan det dra en del el med slipmaskin. Och bara det är skäl till att sy in fanskapet. Men är det ett trägolv så sipprar blod ned i springorna. Ett linoleumgolv kan inte slipas. Vet inte hur gammalt huset är, men det ser inte ut att vara från 30-40-talet då man lade in trägolv.
Senast redigerad av Picasso2 2019-12-30 kl. 16:32.
Citera
2019-12-30, 16:31
Medlem
Citat:
Nu vet man ju ingenting om hur sekretessen är angående olika elförbrukningar.. Polisen kan ju ha velat haft uppgiften. Sedan är väl personalen som jobbar där lika oss i tråden dvs nyfikna och engagerade dom också. Det måste ju i så fall ha varit dagens eller veckans snackis i kafferummet om det nu var tillåtet att prata om saken.
Citera
2019-12-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nu vet man ju ingenting om hur sekretessen är angående olika elförbrukningar.. Polisen kan ju ha velat haft uppgiften. Sedan är väl personalen som jobbar där lika oss i tråden dvs nyfikna och engagerade dom också. Det måste ju i så fall ha varit dagens eller veckans snackis i kafferummet om det nu var tillåtet att prata om saken.

Nej, man går inte in på en persons elförbrukning och diskuterar det i något kafferum. Det innebär att man skall granska elförbrukning mot tidigare. Sånt sker inte i verkligheten. Jag är övertygad om att detta är ett troll som försökt göra sig intressant.

Tillägg: Man kan gå in och söka specifikt på en enhet, jämföra elförbrukning osv. Men att sedan vidarebefordra detta är inte ok nånstans. Det är inte speciellt många i ett elbolag som kan göra det här. De flesta är administratörer. Elavläsning sker per automatik och räkningar skickas ut per automatik. Så skall man ta reda på detta så är det ingen slump att man RÅKAR få se det. Man måste söka manuellt.
Senast redigerad av Picasso2 2019-12-30 kl. 16:39. Anledning: TIllägg
Citera
2019-12-30, 17:11
Medlem
Citat:
Hen försvann inte bara från tråden, utan från forumet. Detta känns inte speciellt trovärdigt heller. Hen nämnde 10-15 kwh som höjts plötsligt till 40 kwh. Det går inte. Trovärdigt? Icke. Där är vi inte överens Emma. Men blir en intressant fup.

Kanske var så att hennes vän inte gillade att hon lade ut uppgifter här och att hon därför försvann för att slippa stå till svars mer.
Citera
2019-12-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kanske var så att hennes vän inte gillade att hon lade ut uppgifter här och att hon därför försvann för att slippa stå till svars mer.
Tror jag inte. Inläggen finns kvar. Och användaren har inte varit här varken förr eller senare. Ett troll.
Citera
2019-12-30, 17:23
Medlem
Citat:
Tror jag inte. Inläggen finns kvar. Och användaren har inte varit här varken förr eller senare. Ett troll.

OK, kan vara så.

Men tror inte det går att ta bort inlägg här på Flashback. Tyvärr.
Har försökt en gång (länge sen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in