Citat:
Ursprungligen postat av
OroligLantis
Nu har jag försökt läsa igenom alla sidor.
Enligt tråden (och/eller tidningar) så körde mgm2 (kvinnan) bilen, bo satt i passagerarstolen och mgm1 bakom bo.
Det faktum att mgm1 väljer att sätta sig i bak får mig att tro att åtminstone han (ev även mgm2) redan i förväg hade planerat att skada/mörda bo.
Detta baserar jag på att om min partner, jag samt någon kompis ska åka bil tillsammans så sitter partnern o jag i fram, medan kompisen får sitta i baksätet.
O samma tvärtom: om jag åker med i kompisars bil så brukar de sitta i fram o jag i bak.
För mig är det logiskt att de som äger bilen sitter i framsätena.
.
Kan dock också vara så att tjejen plockade upp brottsoffret först och sen åkte och hämtade gärningsmannen.
Men jo, det här känns som en blandning mellan ett planerat mord och ett impulsivt agerande. Att man valde att gräva ned offret känns lite planerat, men att hugga ihjäl honom i bilen och lämna massor av spår känns mer impulsivt och något som hände från ingenstans.
[quote=T34Panzer|69757548
Kan ju vara så att han inte är särskilt allmänbildad och blev rätt häpen när han upptäckte att liket var stelt dagen efter. Och inte gick att få ut bilen i ett stycke. Därför åkte han till Jem & Fix och inhandlade den där yxan. Meningen var kanske inte från början att stycka...?[/QUOTE]
Man är ju lite intresserad. Åkte han och köpte yxan med bilen och liket eller tog han sig dit på annat sätt?