2019-12-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
I och för sig är 3 år ingen lång tid i min värld. Men visst skulle hon kunna skriva en bok om sin tid med Ari och den skulle säkert sälja bra. Folk är ju nyfikna.

Iofs, fast varför inte göra det medan han levde isåfall? Skulle bara kännas girigt nu
Citera
2019-12-30, 14:07
Medlem
Citat:
Synd att Ari själv inte kunde se detta. Kanske skulle det ha kunnat vara en liten tröst för en människa som mådde dåligt att så många ändå brydde sig (eller sen inte?).

Så väldigt onödigt att en så ung människa ta livet av sig. Man önskar att man kunde förmedla till alla som mår dåligt att det går över. Man måste bara kämpa sig igenom det värstra.

Just i Aris fall var det kanske ändå så att det psykiska illamåendet hade redan varit så långvarigt att han inte såg något hopp i tunneln..
Det som är synd är väl att Ari erbjudits medicinsk behandling mot depression (och säkerligen även missbruket) men tydligen tackat nej då det så vitt jag förstår gjorde honom omotiverad och mindre kreativ (kanske trodde han inte heller på traditionella läkemedel)? Om man drar det till sin spets så gällde det valet till syvende och sisdt - Familjen/ livet vs kreativiteten och javisst, det finns ett mått av egoism i detta val.
Har ej sett denna postad (sorry om så är fallet):
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/prinsessgemal-befarar-skilsmassa
Senast redigerad av vaniljpuddingen 2019-12-30 kl. 14:25. Anledning: Edit
Citera
2019-12-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ryskortodoxa immigranter.

Själv har jag ändrat uppfattning i frågan. Tänkte först med förskräckelse angående öppen kista. Nu tänker jag att det kanske kan hjälpa anhöriga och barn att förstå att den man älskade verkligen ligger i kistan och ska begravas. Och inte så att de undrar om hen en vacker dag kommer hem - som ungefär efter en lång semester. Eller att man ser hen promenera på en gata..

Man slipper också undra åt vilket håll hen ligger i kistan. Allt känns ju så overkligt särskilt när man begraver en "fullt frisk medelåldersmänniska" som inte ha legat för döden som ex en gammelmormor kan ha gjort.
Ja begravningsbyrån erbjuder anhöriga att enskilt få se sin döde, innan kistan tillsluts, och även bifoga personlig sak som läggs kistan, om man så önskar.
Har egen upplevelse av detta. När det är svårt att känslomässigt förstå att ens närstående är borta,
så ..
Alltså inte öppen kista i kyrkan under begravnings ceremonin
utan innan för de närmast anhöriga/familjen .
Senast redigerad av moshes 2019-12-30 kl. 14:25.
Citera
2019-12-30, 14:28
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Enligt obekräftade rykten, åt Aris så mycket Julmat att han höll på att sprängas.
Häxdoktorn fick sedan, via en en mörk Voodooritual, Ari att äta en bit mintchoklad (After Eight), vilket fick Ari att explodera.
Allt detta ingår i Häxdoktorns djävulska plan att ta över norska kungahuset.
Målet är att han och Gwyneth Paltrow skall sitta som enväldig kung och drottning på Norges tron.
Den norska statsreligionen kommer då att bytas ut mot karibisk Voodoo.

Seriöst, varför vill du veta det, är det inte lite makabert?
Kanske att självmords
tillvägagångs-sättet säger något om vilken underliggande problematik man har
(att hålla andan för länge...vad säger det?)

Det som drar i mig är att veta om det var hängning eller nått annat spektakulärt, eller spränga sig själv i luften som du själv beskrev....hoppa från ett tak, ta i en högspännings-ledning etc

Vad skulle det annars kunna tänkas vara?, kanske fick han hjälp och någon annan utförde det (blondinhumor)
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-30 kl. 14:31.
Citera
2019-12-30, 14:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Kanske att självmords
tillvägagångs-sättet säger något om vilken underliggande problematik man hade

Det som drar i mig är att veta om det var hängning eller nått annat spektakulärt, eller spränga sig själv som du säger....hoppa från ett tak, ta i en högspännings-ledning etc

Vad skulle det annars kunna tänkas vara?
Han hade tillgång till alkohol och tabletter, går också att dränka in en handduk med thinner och lägga över ansiktet.

Var nog ganska stillsamt, inget spektakulärt.
Citera
2019-12-30, 14:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Han hade tillgång till alkohol och tabletter, går också att dränka in en handduk med thinner och lägga över ansiktet.

Var nog ganska stillsamt, inget spektakulärt.
Kan verkligen hjärtat stanna av alkohol och tabletter, är inte det mer passivt utdraget självmord? som inte riktigt räknas...

Vilka tabletter rekommenderar du? (inte!!! ) Benzo?
Citera
2019-12-30, 14:54
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Mån som vet hur gick han tillväga i självmo(r)det?
Det har ikke blitt opplyst om. Men han ble funnet innendørs i sitt eget hus.

Men ettersom det hurtig offentlig ble opplyst om selvmord så vil jeg tro metoden ikke etterlot mye tvil. Hengning eller skyting er vanlig blant menn.

Piller, alkohol tror jeg neppe. Da måtte man avventet obduksjon og nærmere undersøkelser før man gikk ut med bastant info.
Citera
2019-12-30, 14:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Kan verkligen hjärtat stanna av alkohol och tabletter, är inte det mer passivt utdraget självmord? som inte riktigt räknas...

Vilka tabletter rekommenderar du? (inte!!! ) Benzo?
Ingen expert som tur är, men drick dig till att nästan slockna, ta några opiater och lägg dig för att sova, då vaknar du nog inte mer.
Citera
2019-12-30, 14:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det har ikke blitt opplyst om. Men han ble funnet innendørs i sitt eget hus.

Men ettersom det hurtig offentlig ble opplyst om selvmord så vil jeg tro metoden ikke etterlot mye tvil. Hengning eller skyting er vanlig blant menn.

Piller, alkohol tror jeg neppe. Da måtte man avventet obduksjon og nærmere undersøkelser før man gikk ut med bastant info.
Kan ha funnits ett självmordsbrev.

Men visst kan det gått till på annat sätt, jag gissar bara, har inget behov av att veta.
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-12-30 kl. 14:58.
Citera
2019-12-30, 15:19
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marilyn.Ruby
Om man läser hennes julkalender förstår man hur mkt hon älskade julen. Hade inte förvånat mig om han har förstört hennes favorithögtid nu, iaf en av dom.

Ett spår vi inte "utrett" i tråden är hur mycket flickvännen kan ha bidragit till Aris självmord. Var hon drivande bakom självmordet och dessutom besatt av julen var kanske dagen noggrant vald i förväg av Ari.

Citat:
Hur kan man läsa hennes julkalender (har ej insta själv)?

Sen har det kanske varit så för henne hittills att julen just i hennes familj har alltid varit en väldigt lycklig tid - till skillnad från Aris som har påmint honom om föräldrarnas separation.

Jag tror inte denna katastrof kommer att ändra hennes inställning till grunden, eftersom hon har fått den positiva bilden från barndomen.

Sen tror jag att Ari har uppmuntrat henne till skrivandet (av texten att bedöma) så det kanske kommer en bok om hennes tid med Ari?

Hon inser säkert att boken säljer bättre om den slutar med en katastrof likt ett antikt grekiskt drama och jobbade hårt på att driva Ari in i döden.

Citat:
Ursprungligen postat av Marilyn.Ruby
Hennes julkalender bestod av olika egenskrivna stycken som rör december & julbestyr och allt vad det innebär. Rätt fina texter med en tydlig touch av kärlek till julen. Talangfull ung dam.

Ja så tolkar jag det också som att han har gjort. Han var ju författare & hon intresserad av en egen karriär inom samma yrke (tydligt med julkalendern & att hon skrev i avskedstexten till honom att hon ska skriva så både tårar & bläck sprutar). Ja vem vet? Om nån av hans kärlekar ska skriva om tiden ihop så blir det nog hon. ML hade bara känts konstigare än vad hon normalt sett är med änglar & skit, med tanke på att båda hade gått vidare efter skilsmässan & det var ~3 år sen den gick igenom nu.

Att skriva en bok om det inträffade känns lite osmakligt till och med i min smak.

Citat:
I och för sig är 3 år ingen lång tid i min värld. Men visst skulle hon kunna skriva en bok om sin tid med Ari och den skulle säkert sälja bra. Folk är ju nyfikna.

Att folk är nyfikna kan jag personligen skriva under på!

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nu har Aris flickvän uttalat sig på Instagram. Hon tackar för den fina tid de hade, men verkar inte över sig av sorg direkt. Men men, det kanske är vanligt att gå ut på Instagram och inte nämna något om hur hårt hon tagit det och önskar att vara ifred i denna svåra tid.

https://www.instagram.com/p/B6odQ9JJxrS/?utm_source=ig_embed&ig_mid=34DF9F23-B07C-415B-B0A7-DDFAE178F2A3

Att hon inte verkar över sig av sorg antyder att förhållandet inte var det bästa.

Vi borde således vaska igenom teorin om att det var flickvännen som drev Ari in i döden för att puffa för sin kommande bok och att Ari insåg detta men orkade ändå inte stå emot och förlade självmordet (inte boken) på självaste julaftonen som ett sista nålstick mot den julfanatiska flickvännen.
Citera
2019-12-30, 15:41
Medlem
Citat:
Kanske att självmords
tillvägagångs-sättet säger något om vilken underliggande problematik man har

Det som drar i mig är att veta om det var hängning eller nått annat spektakulärt, eller spränga sig själv i luften som du själv beskrev....hoppa från ett tak, ta i en högspännings-ledning etc

Vad skulle det annars kunna tänkas vara?, kanske fick han hjälp och någon annan utförde det (blondinhumor)
Ari var bestandig en veldig stor fan av Hemmingway.
Hemmingway skjøt seg.
Citera
2019-12-30, 15:53
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ingen expert som tur är, men drick dig till att nästan slockna, ta några opiater och lägg dig för att sova, då vaknar du nog inte mer.
Jag ser detta som vållande till egens död

Vad många norrmän vi har i tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in