Citat:
Ursprungligen postat av
Marilyn.Ruby
Om man läser hennes julkalender förstår man hur mkt hon älskade julen. Hade inte förvånat mig om han har förstört hennes favorithögtid nu, iaf en av dom.
Ett spår vi inte "utrett" i tråden är hur mycket flickvännen kan ha bidragit till Aris självmord. Var hon drivande bakom självmordet och dessutom besatt av julen var kanske dagen noggrant vald i förväg av Ari.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Hur kan man läsa hennes julkalender (har ej insta själv)?
Sen har det kanske varit så för henne hittills att julen just i hennes familj har alltid varit en väldigt lycklig tid - till skillnad från Aris som har påmint honom om föräldrarnas separation.
Jag tror inte denna katastrof kommer att ändra hennes inställning till grunden, eftersom hon har fått den positiva bilden från barndomen.
Sen tror jag att Ari har uppmuntrat henne till skrivandet (av texten att bedöma) så det kanske kommer en bok om hennes tid med Ari?
Hon inser säkert att boken säljer bättre om den slutar med en katastrof likt ett antikt grekiskt drama och jobbade hårt på att driva Ari in i döden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marilyn.Ruby
Hennes julkalender bestod av olika egenskrivna stycken som rör december & julbestyr och allt vad det innebär. Rätt fina texter med en tydlig touch av kärlek till julen. Talangfull ung dam.
Ja så tolkar jag det också som att han har gjort. Han var ju författare & hon intresserad av en egen karriär inom samma yrke (tydligt med julkalendern & att hon skrev i avskedstexten till honom att hon ska skriva så både tårar & bläck sprutar). Ja vem vet? Om nån av hans kärlekar ska skriva om tiden ihop så blir det nog hon. ML hade bara känts konstigare än vad hon normalt sett är med änglar & skit, med tanke på att båda hade gått vidare efter skilsmässan & det var ~3 år sen den gick igenom nu.
Att skriva en bok om det inträffade känns lite osmakligt till och med i min smak.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
I och för sig är 3 år ingen lång tid i min värld. Men visst skulle hon kunna skriva en bok om sin tid med Ari och den skulle säkert sälja bra. Folk är ju nyfikna.
Att folk är nyfikna kan jag personligen skriva under på!
Citat:
Ursprungligen postat av
twoeggs
Nu har Aris flickvän uttalat sig på Instagram. Hon tackar för den fina tid de hade, men verkar inte över sig av sorg direkt. Men men, det kanske är vanligt att gå ut på Instagram och inte nämna något om hur hårt hon tagit det och önskar att vara ifred i denna svåra tid.
https://www.instagram.com/p/B6odQ9JJxrS/?utm_source=ig_embed&ig_mid=34DF9F23-B07C-415B-B0A7-DDFAE178F2A3
Att hon inte verkar över sig av sorg antyder att förhållandet inte var det bästa.
Vi borde således vaska igenom teorin om att det var flickvännen som drev Ari in i döden för att puffa för sin kommande bok och att Ari insåg detta men orkade ändå inte stå emot och förlade självmordet (inte boken) på självaste julaftonen som ett sista nålstick mot den julfanatiska flickvännen.