Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Ari blev helt klart offentligt utsparkad från rollen som döttrarnas far under juldagens kyrkobesök.
Med kungaparet och M-Ls tysta acceptans. Det är en sak att denne Shaman deltar som M-Ls partner, men sättet hur han betedde sig mot döttrarna var absolut för mycket.
Det är sådant förbaskat övertramp av Shamanen att bete sig så närgånget kladdande mot Aris döttrar under en offentlig filmad gudstjänst med kungafamiljen. Likaså hans kommentarer att han älskar yngsta dottern.
Hur kan man ens komma på idéen att efter 6-7 månaders bekantskap klampa in så och försöka ta en annan mans roll som far?
För det är väl papparollen Shamanen leker när han lägger armarna om döttrarna och uttrycker att han älskar dem - och inget annat... förhoppningsvis.
Har Ari sett dessa bilder har han sannolikt mått mycket dåligt. Att kyrkobilderna sedan plötsligt raderades från norsk media talar absolut för att de kan ha spelat en roll i Aris drastiska beslut.
Han kanske hade gjort det i alla fall någon gång, men någonting har sannolikt utlöst att det skedde just då. Med stor sannolikhet är det dessa bilder av ”den lyckliga nya familjekonstellationen” med svärföräldrarna och de omfamnade barnen i kyrkan.
”
Han omfamnar mig och andra utan fråga eller rädsla. Han får mig att skratta mer än någon annan,
han har den djupaste visdomen att, han är så klok och delar med sig av sin visdom till alla. Jag känner mig glad och välsignad att han är min pojkvän. Tack älskling, för att du välkomnat mig med öppna armar till din familj. Jag älskar dig för alltid.”
http://kungahuset.bloggplatsen.se/kategori/241725-norska-kungafamiljen/
-----------------------------------
Själv känner jag att shamanen representerar allt annat en djup visdom. Men det kanske beror delvis på kungahusets låga utbildningsnivå att sådana där charlataner kan nästla sig in som ”män med visdom” utan att bli ifrågasatt?
Själv skulle man bli helt desperat och fråga mig vad jag har gjort för fel som förälder om mitt barn skulle presentera en sådan här svärsonskandidat.
Undrar om drottningen blev djupt deprimerad som hon blev när Ari blev presenterad för henne? Eller sen har hon vant sig vid det här laget och orkar inte bry sig längre. Hon är ju trots allt 82år gammal.
Att Ari och M-L inte har lärt döttrarna gränsdragning och kroppsintegritet är lite oroväckande. Kan vilken sköntalande gubbe som helst komma o kladda på dem? Nu om någonsin borde M-L vakna ur komat..
OM Ari uppfattade shamanens kladdande redan innan då måste det ha varit väldigt svårt för honom att påpeka detta för M-L. En sådan situation måste kännas mardrömsliknande för en förälder när hen inser att den andre föräldern fortsätter att blunda och kommer att uppfatta alla väckningsförsök som grovt förtal/svartsjuka/avundsjuka istället för genuin oro.
Sen tänker jag som här att det inte ha behövt hända något extra ordinärt just under julen utan det kanske ha byggts på under en längre period.
Dels under många år när han inte ha hittat ro inom sig själv trots ihärdigt letande och experimenterande. Och dels nu under de senaste 8 månaderna när shamanen har skrivit på olika internetsidor och gjort framträdanden med prinsessan. Kanske insåg han att döttrarna kommer att uppfostras mot hans vilja till riktig hokus pokus och han kommer inte att kunna hindra det?
Att tro på rosenterapi är ändå lite annat än att tro på sin förmåga att bota cancer och prata med den döda.