Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
UA, GA och PW vet troligtvis vilka Helenas kompisar i baren är.
De har/haft bitvis stort inflytande på materialet i media utsläppet genom åren....
Kanske inte i tidig början då BW var med i artikeln där han beskrev mötet med Helena. Det var första och enda gången hans uppgifter togs med.
Men visst vore det intressant att veta .....iakttagelser från kompisarna och även från BW.
Även vilka DNA profilerna är...
Ja den slutsatsen drar jag också. Systrarna måste veta exakt vilka det var som uppehöll sig i sällskap med Helena i baren. Liksom polisen. Om man drar paralleller till medias bevakning av andra fall tänker jag att det är lite märkligt just i fallet Helena att denna sista halvtimme inne på Stadt när hon säkert blir sedd och är i sällskap med andra, inte belyses mer i media. Eller är det bara jag som tänker att de sista som sett henne i livet- av anhöriga kända personer- kan bära på väldigt viktig information som borde vara känt för en större allmänhet, särskilt i ett så här omtalat case. Jag hade i radiodokumentären velat höra röster från dessa kompisar, men det kom aldrig med. Inte heller BW som enligt mediakällor då ska ha sett henne utanför Stadt.
Kanske är det just därför det här fallet är så svårt att släppa tänker jag. De blinda fläckarna. Vi får veta väldigt mycket genom
Tex radiodokumentären och Efterlyst men just det som jag tänker, kan vara bärande nyckelsituationer, som minuterna innan Helena lämnar Stadt, har vi inte ens fått veta vilka personer hon umgicks med den sista kvällen i sitt liv. (Förutom syster Ulrika och Pernilla och hennes kollega som gjorde radiodokumentären).