Citat:
Ursprungligen postat av
Pausererik
Jag har läst rapporten och tycker att du skall göra detsamma. Jag gör det lätt för dig genom att lägga in länken.
http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?fbclid=IwAR1zBzAok6sJreiNzSBObjuI_1840V UpMO-hKL_JTg8DQ2BhztPF6Lh-UME&pid=diva2%3A1378909&dswid=5826
Tänk om en akademiker kunde opponera på ett uppsats utan att ha läst den. Huvudlöst.
Fast du kanske läsa igenom det jag skrivit i tråden, det bör du klara om du klarar att läsa 66 sidor rapport. Fast ännu enklare är om du läser ditt citat av mig igen, noga....
Där står det att jag mer opponerar mig mot hur folk direkt kan svälja rapporten som absolut sanning, och döma BRÅ utifrån den rapporten, utan att rapporten fått en rejäl granskning.
För vi kan ju inte veta hur mycket av det som sägs i rapporten, och de antydningar etc de gör i den, verkligen stämmer. T ex, hur skulle det påverka saken om det skulle visa sig (nej, jag säger inte att det är så, och inte ens tror det, utan ta det just som bara ett exempel) att de som intervjuats inte varit helt sanningsenliga, kanske formulerat sig så det finns utrymme för tolkningar etc. Kan inte det påverka vilken betydelse rapporten har?
Ska vi dra till med ytterligheterna så kan alltså rapporten vara från absolut korrekt och sann, till helt fel och bara lögner. Hur vet vi var mellan de ändarna rapporten hamnar bara på att läsa medias rubriker etc de första dagarna efter den släppts?
Man behöver alltså inte ens ha läst rapporten för att kunna se och ställa dessa frågor, för rapporten blir väl inte mer trovärdig för att jag läser den....?