2019-12-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Narrativet som har förts är att Q alltid har rätt även när Q har fel för Q måste sprida desinformation för att hindra att folket vaknar för fort eller vad tusan ursäkten är.

Hur kan du ha följt denna tråd så länge och inte förstått att narrativet Q fört handlar om att exponera korruption osv? Så oemottaglig för sådant som inte passar in i din verklighetsbild att du trots 921 inlägg i tråden inte ens lyckats förstå vad Q skriver om...

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det behövs inte Q till, de som redan blint tror på allt Trump säger har redan nått den nivån, vissa av dem har ju redan ersatt Jesus med Trump så.
De som redan blint tror på allt Pelosi/MSM säger tycker att Trump gjort sig skyldig till tillräckligt allvarliga saker för impeachment trots att dom ännu inte har sett något bevis för det, eller kan du hänvisa till ett bevis som rättfärdigar impeachment? Visst är det skrämmande att en politisk motståndare försöker avsätta en folkvald president utan grund för det?
Citera
2019-12-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
I det stora hela har Q fört ett narrativ som bevisats stämma. Om vissa detaljer inte stämmer spelar ingen roll eftersom huvudsyftet med Q är att få folk att tänka själva.

Mmm, lite detaljer som inte visats sig stämma från Q:s inledande karriär:

”HRC extradition already in motion effective yesterday with several countries in case of cross border run. Passport approved to be flagged effective 10/30 @ 12:01am. Expect massive riots organized in defiance and others fleeing the US to occur.”

”Hillary Clinton will be arrested between 7:45 AM - 8:30 AM EST on Monday - the morning on Oct 30, 2017.” (eventuellt var inte detta Q, utan någon av de följare som börjat tänka själv)

”Mockingbird HRC detained, not arrested (yet).”

Men ja, det kanske du räknar som en detalj som inte visat sig stämma. Eller hade kanske Q rätt bara att det liksom hållits lite hemligt?

Sen har vi ju självklart oerhört mycket mer som visat sig falskt. Och detta är enbart fram till augusti 2018:

https://www.dailydot.com/layer8/qanon-failed-predictions/
Senast redigerad av DanielDO 2019-12-30 kl. 13:29.
Citera
2019-12-30, 13:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En stor grej var Russia collusion hoaxet som Q följare visste skulle bli en nothing burger.

En sak jag kommer ihåg Q var först med var att en del av muren skulle finansieras genom att utlysa nationellt nödläge och använda pengar från Pentagon.
OK, nu svarade du ju inte på frågan om exempel på saker som inte hade uppdagats eller inträffat om inte Q hade fått Qanons att ”tänka själva”.

Båda dina exempel på Q-narrativ är dessutom rena tolkningsfrågor och givetvis lätt att komma i efterhand och säga att ni "visste" att det inte skulle bli nåt av russia kollision (vilket iofs är en grov feltolkning om man betänker hur många som redan åkt dit i den härvan).
Pentagonfinansieringen har stoppats flera gånger av domstolar och det hela går fram och tillbaka.
Hittills har mindre än en km ny mur byggts, och det har finansierats av privata aktörer.

Vill du försöka igen med åtminstone några exempel på sånt som skett för att Qanons "tänkt själva"?
Citera
2019-12-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OK, nu svarade du ju inte på frågan om exempel på saker som inte hade uppdagats eller inträffat om inte Q hade fått Qanons att ”tänka själva”.
kan du hjälpa oss förstå hur man bevisar en sådan sak?

Citat:
Båda dina exempel på Q-narrativ är dessutom rena tolkningsfrågor och givetvis lätt att komma i efterhand och säga att ni "visste" att det inte skulle bli nåt av russia kollision (vilket iofs är en grov feltolkning om man betänker hur många som redan åkt dit i den härvan).
Pentagonfinansieringen har stoppats flera gånger av domstolar och det hela går fram och tillbaka.
Hittills har mindre än en km ny mur byggts, och det har finansierats av privata aktörer.
Har man inte följt med kan man tro att det är en tolkningsfråga. Att Q fört ett narrativ som passar väl in med saker som kom fram i Horowitz rapporten är dock uppenbart för de som följer med.
Citera
2019-12-30, 13:45
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:

Vill du försöka igen med åtminstone några exempel på sånt som skett för att Qanons "tänkt själva"?
Nej jag har inga exempel på vad du efterfrågar. Q's syfte är att leda in folk på rätt spår, det kan vara att länka till vissa artiklar eller dokument. Du kan dock alltid påstå att dessa artiklar och dokument redan existerade innan Q länkade till dom.

I fallet med Rysslands hoaxet, Ukraina hoaxet och all korruption som nu börjar komma upp till ytan bland demokraterna så har Q varit väldigt flitig med att leda oss in på rätt spår och har ofta legat långt före t.ex Fox News som är den enda aktören bland mainstream media som drivit samma narrativ som Q.
Citera
2019-12-30, 13:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
kan du hjälpa oss förstå hur man bevisar en sådan sak?
Ni kan väl till exempel visa på något som qanons varit först med att påstå och som sedan visat sig stämma? Fast egentligen är det förstås helt upp till er själva att bevisa era egna påståenden, så gör hur du vill.

Citat:
Har man inte följt med kan man tro att det är en tolkningsfråga. Att Q fört ett narrativ som passar väl in med saker som kom fram i Horowitz rapporten är dock uppenbart för de som följer med.
Hur går det med muren menar du - och hur kan det vara en tolkningsfråga att inte en enda meter mur byggts med Pentagonpengar än? Oavsett det så kanske ni kan fylla i med datum för när Q förutspådde att muren skulle finansieras med pengar från Pentagon så det går att kontrollera om det stämmer att han/hon/de var först?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-12-30 kl. 14:00.
Citera
2019-12-30, 13:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej jag har inga exempel på vad du efterfrågar. Q's syfte är att leda in folk på rätt spår, det kan vara att länka till vissa artiklar eller dokument. Du kan dock alltid påstå att dessa artiklar och dokument redan existerade innan Q länkade till dom.
OK. Lite besviken eftersom jag trodde du skulle ha det när du påstod att Q fått folk att tänka själva.

Citat:
I fallet med Rysslands hoaxet, Ukraina hoaxet och all korruption som nu börjar komma upp till ytan bland demokraterna så har Q varit väldigt flitig med att leda oss in på rätt spår och har ofta legat långt före t.ex Fox News som är den enda aktören bland mainstream media som drivit samma narrativ som Q.
Är det bara, eller ens mest, bland demokrater som korruption kommit upp till ytan?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-12-30 kl. 14:02.
Citera
2019-12-30, 14:05
Medlem
Citat:
OK. Lite besviken eftersom jag trodde du skulle ha det när du påstod att Q fått folk att tänka själva.

Är det bara bland demokrater som korruption kommit upp till ytan?
Nej, republikanen Mitt Romney är även han insyltad i Ukrainas korruption vilket Q har pekat på.

Citat:
13 Nov 2019 - 5:54:51 PM
https://www.grassley.senate.gov/sites/default/files/constituents/2017-07-20%20CEG%20to%20DOJ%20%28Ukraine%20DNC%20FARA%29.p df
Read carefully.
Re-read carefully.
Spy_insert [EC] known?
Re-read drops re: Spy_insert.
What do these people have in common?
Pelosi's son
Kerry's son
Romney's son
Biden's son
Hint: Geo location: Ukraine
Hint: Energy
Coincidence?
When [GS] calls, D's always answer.
Nothing can stop what is coming.
Nothing!
Q
Citera
2019-12-30, 14:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, republikanen Mitt Romney är även han insyltad i Ukrainas korruption vilket Q har pekat på.
ok, flera månader efter att det var en nyhet. Jag tror inte detta leder nån vart, i alla fall inte till något svar på min fråga om qanons påstådda grävande.
Citera
2019-12-30, 14:14
Medlem
Citat:
ok, flera månader efter att det var en nyhet. Jag tror inte detta leder nån vart, i alla fall inte till något svar på min fråga om qanons påstådda grävande.
Vart läste du om att Mitt Romney hade något med Ukraina att göra först?
Citera
2019-12-30, 14:17
Medlem
Citat:
Vart läste du om att Mitt Romney hade något med Ukraina att göra först?

Din Q-post är från november 2019. Här skrevs det om det i oktober:

https://www.snopes.com/fact-check/sons-top-democrats-ukraine-clinton/

https://www.factcheck.org/2019/10/dubious-posts-tie-political-families-to-ukraine-work/

https://www.politifact.com/facebook-fact-checks/statements/2019/oct/10/facebook-posts/pelosi-romney-and-kerry-dont-have-sons-working-com/
Senast redigerad av DanielDO 2019-12-30 kl. 14:21.
Citera
2019-12-30, 14:29
Medlem
Citat:
Hur går det med muren menar du - och hur kan det vara en tolkningsfråga att inte en enda meter mur byggts med Pentagonpengar än? Oavsett det så kanske ni kan fylla i med datum för när Q förutspådde att muren skulle finansieras med pengar från Pentagon så det går att kontrollera om det stämmer att han/hon/de var först?
Handlade Horowitz rapporten om muren eller vill du bara skifta bort från det jag pratade om för att det blev jobbigt?
Senast redigerad av smultronkungen2 2019-12-30 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in