2019-12-30, 10:49
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Tror kvinnor är absolut lyckligast utan män, tror inte barnen i sig är det största problemet (om det inte handlar om extremt många barn).
Citera
2019-12-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Så du går alltså med på att statistiken visar att de etniska svenskarna inte ens har ersättningsnativitet och kommer ersättas av tredjevärldenmigranters avkomma trots Europas mest generösa barnledighet?

Inget land med hyfsad levnadsstandard har ersättningsnativitet.

Kollar man globalt så ligger den dessutom på 2.33, så mäter man efter det så har inte de utrikes födda kvinnorna heller ersättningsnativitet.

Vi kommer inte ersättas av migranter. Men flyttar folk hit så bor vi ju här tillsammans. Det säger sig självt.

Vill vi vara lika många som nu får vi fylla på med folk från andra länder. Annars så minskar befolkningen. Men så länge den inte minskar för snabbt är inte det heller någon kris.

Vår förskola och föräldraledighet gör att barnafödandet ligger runt 1,8 istället för runt 1,3. Det är skillnaden mellan att minska hanterbart och att minska ohanterbart.
Citera
2019-12-30, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Så du går alltså med på att statistiken visar att de etniska svenskarna inte ens har ersättningsnativitet och kommer ersättas av tredjevärldenmigranters avkomma trots Europas mest generösa barnledighet? Och att föräldraledighet inte skapar tillräcklig incitament?

Om etniska svenskar vore något värdefullt, så skulle de inte vara hjon som accepterar denna invandringspolitik, i synnerhet inte för att hyckla och godhetssignalera. Etniska svenskar är på det hela taget patetiska.
Citera
2019-12-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProMatriark
Alla muslimer och araber jag känner är otroligt trevliga människor. Högutbildade, kärleksfulla föräldrar, socialt kompetenta och välfungerande samhällsmedborgare.

Vad har du själv bidragit till i världen? Har du uppfunnit något smart? Botat någon som är sjuk? Lagat någons tänder?

Eller bygger hela ditt värde på att du är med i ”lag vit”...? Newsflash: din hudfärg gör dig inte till Alfred Nobel eller Carl von Linné.

Ditt första stycke gör dig inte särskilt trovärdig då jag rest mycket och själv känner en hel del babbar.

Jag har bidragit med mer än du tror. Du känner inte mig. Men jag vet exakt vad du är för person. Lönnfet tant med sidkammat rött hår som måste godhetsignalera mot svaga grupper för att lyfta dig själv. Sånna som dig som sabbat landet när ni vill hadet fyllt med obildbara vildar.
Citera
2019-12-30, 12:17
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag lovar dig att du inte behöver betala något för mig då vi har tillräckligt med kapital för att klara oss på gamla dar.
Som jag förklarat tidigare i tråden så fungerar inte ekonomi på det viset. Dina sparade pengar kommer tappa kraftigt i värde när alla är rika pensionärer men ingen är en villig arbetstagare. En säljarens marknad.
Citera
2019-12-30, 12:54
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
(...) Det är vad människan gjort sen begynnelsen, lämnat småbarn hos äldre medlemmar i stammen när dessa var ute och letade mat. Dom kanske är upptagna med att sitta hemma och ruttna bort av ensamhet som många äldre gör idag för ingen sätter värde i deras erfarenhet och funktion i samhället förutom som köttberg som ska spela bingo.
Ja, vad är äldre människor till för nytta när de redan har "gjort sitt" (ynglat av sig) för längesen? Och om de inte ynglat av sig alls har de varit parasiter hela livet och borde ha dött långt tidigare, om man ska tro många geniala slutsatser i tråden.

Intressant att du tar upp respekten för äldre. Innan du sätter dig ner för att prata och ta lärdom av en äldre vis man, säkerställer du då att mannen har egna barn, för annars har de kloka saker han säger ingen bäring?
Citera
2019-12-30, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rothery
Ja, vad är äldre människor till för nytta när de redan har "gjort sitt" (ynglat av sig) för längesen? Och om de inte ynglat av sig alls har de varit parasiter hela livet och borde ha dött långt tidigare, om man ska tro många geniala slutsatser i tråden.

Intressant att du tar upp respekten för äldre. Innan du sätter dig ner för att prata och ta lärdom av en äldre vis man, säkerställer du då att mannen har egna barn, för annars har de kloka saker han säger ingen bäring?

Lysande!

Med tanke på den nivå de flesta "det är din skyldighet att skaffa barn"-förespråkare har i tråden är det väldigt märkligt att de tror sig vara bättre på något sätt, men Dunning-Kruger fungerar ju så...
Citera
2019-12-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Ditt första stycke gör dig inte särskilt trovärdig då jag rest mycket och själv känner en hel del babbar.

Jag har bidragit med mer än du tror. Du känner inte mig. Men jag vet exakt vad du är för person. Lönnfet tant med sidkammat rött hår som måste godhetsignalera mot svaga grupper för att lyfta dig själv. Sånna som dig som sabbat landet när ni vill hadet fyllt med obildbara vildar.

Hahaha, skön gissning! Men väldigt långt ifrån tyvärr. Det blir väl så på nätet.

Jag ska erkänna att jag har mina fördomar om folk som använder ord som ”babbar”.

Tvivlar inte alls på att du rest och känner många människor. Jag känner också många. Men tror att vi båda främst känner personer ur den socioekonomiska grupp vi själva tillhör. Det brukar bli så. I mina cirklar är de flesta med utländsk bakgrund intellektuella och väldigt drivna. Men har all förståelse för om det inte ser ut så i din bekantskapskrets.
Senast redigerad av ProMatriark 2019-12-30 kl. 13:02.
Citera
2019-12-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Som jag förklarat tidigare i tråden så fungerar inte ekonomi på det viset. Dina sparade pengar kommer tappa kraftigt i värde när alla är rika pensionärer men ingen är en villig arbetstagare. En säljarens marknad.

+1 på den! Alternativt en börskrasch och ett par år med hyperinflation så är allt sparkapital värdelöst sen.
Citera
2019-12-30, 13:23
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Vad sägs om att du läser på lite om hur genetik fungerar, du verkar inte kunna så mycket. "Deras genpool" kommer knappast försvinna för evigt, nej, det är mycket ovanligt med unika gener så det finns inte speciellt mycket som kan försvinna. Det är för övrigt väldigt svårt att få traits att försvinna även med riktade insatser t.ex. vid förädling av växter, brukar komma tillbaka efter ett par generationer likt förbannat.

Upplys mig gärna hur deras gener sprids vidare om dom inte får barn.
Citera
2019-12-30, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Upplys mig gärna hur deras gener sprids vidare om dom inte får barn.

För gener är inte unika på det sätt som du tror. Fast i ett inlägg i Juridik uttrycker du ju förundran över att det är mordbrand att sätta eld på Gävlebocken, så...
Citera
2019-12-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProMatriark
Hahaha, skön gissning! Men väldigt långt ifrån tyvärr. Det blir väl så på nätet.

Jag ska erkänna att jag har mina fördomar om folk som använder ord som ”babbar”.

Tvivlar inte alls på att du rest och känner många människor. Jag känner också många. Men tror att vi båda främst känner personer ur den socioekonomiska grupp vi själva tillhör. Det brukar bli så. I mina cirklar är de flesta med utländsk bakgrund intellektuella och väldigt drivna. Men har all förståelse för om det inte ser ut så i din bekantskapskrets.

I de kretsar där babbar kommit upp i samhällstrappan så börjar de direkt hålla på med nepotism och fusk. De fryser ut kvinnor från maktpositioner och allt möjligt babberi. Spelar ingen roll hur många högskolepoäng en babbe får de är fortfarande fast i klantänket och har en fientlig inställning mot svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in