2019-12-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsettdetmesta
Det var synnerligen allvarliga beskyllningar detta med kokainmissbruket. Jag antar att du har ordentligt på fötterna för att kunna uttala dig så tvärsäkert om S-O S. samt Skalin.

Det är riktigt att S-O S inte tillhör partitoppen nu mera och så icke Skalin heller. Tidigare i tråden har det talats om kokain i partitoppen samt hållhakar.

Inte kan det väl finnas kopplingar i riktning Skalin-hållhakar-kokain-partitoppen?
Den som går ut med en sådan beskyllning måste se till att ha hundraprocentiga bevis. En sådan bomb skulle med stor säkerhet skaka om partiet rejält och förorsaka en massflykt bland fotfolket.

Listan på politiker som agerat eller hanterat situationer olämpligt är i det närmaste oändlig. Skandalerna har fått varierande efterverkningar men ser man det utifrån har det i de flesta fall slutat med att personen avsatts eller på annat sätt omplacerats för att inte opinionssiffrorna ska dras ned alltför mycket. Det finns även exempel där partierna försökt behålla personen i samma ställning tillslut tvingats göra något eftersom omvärldskritiken blev alltför högljudd. Mot bakgrund av historien så är detta fallet även då det gäller Skalin. Tyvärr är fallet alltför dåligt uppmärksammat för att verkligen utgöra det sprängstoff det verkligen är hos den politiskt normalintresserade svensken ännu. Som de senaste opinionsmätningarna pekat det senaste halvåret borde nog det bästa strategiska beslutet ändå vara att redan nu göra sig av med Skalin för att inte riskera en ordentlig nedgång lämplig inför valet. Då tänker generellt och mest på hur olika typer av skandaler lämpligt brukar framkomma i media som en följd av hur partierna gräver i varandras garderober efter skandaler.
Citera
2019-12-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsettdetmesta
Det var synnerligen allvarliga beskyllningar detta med kokainmissbruket. Jag antar att du har ordentligt på fötterna för att kunna uttala dig så tvärsäkert om S-O S. samt Skalin.

Det är riktigt att S-O S inte tillhör partitoppen nu mera och så icke Skalin heller. Tidigare i tråden har det talats om kokain i partitoppen samt hållhakar.

Inte kan det väl finnas kopplingar i riktning Skalin-hållhakar-kokain-partitoppen?
Den som går ut med en sådan beskyllning måste se till att ha hundraprocentiga bevis. En sådan bomb skulle med stor säkerhet skaka om partiet rejält och förorsaka en massflykt bland fotfolket.

Jag har stor inblick i SD och skulle aldrig uttala mig om något som jag inte har fakta på bordet om. Hur sedan SD-ledningen väljer att hantera frågorna, är upp till dem, Svenne har länge stått under Jimmies beskydd, men nu när Skalin och Svenne blivit utkastade från PS kanske förändringens tid är kommen nationellt. Däremot kommer dessa två urusla politikerna nu kriga mer om sina framtida födkrokar, såvida de inte allierar sig med varandra så kommer de slåss om den regionala makten. Fortsätter de slåss internt så kommer det bli fortsatt stora konflikter i SD Västernorrland, allierar de sig med varandra kommer medlemmarna i SD Västernorrland uppleva en ökad maktcentrering kring personer som inte presterar utan enbart ser till sin egen plånbok och som sätter ”JAG:et” framför laget och medlemstillväxten skulle fortsätta minskas. Samtidigt finns det flera skandaler kring både Svenne och Skalin som ännu inte sett ljuset varken här på FB eller i media vilket skulle ge ännu större bakslag mot SD och SD Västernorrland. Vi får se vilka som agerar först: partiledningen eller media.
Citera
2019-12-30, 10:50
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divinus.Unum
Det är väl inte de uteslutna som är/var bunker utan dessa uteslöts då personärende väckts av bunkervänliga Petter N på grund av deras motstånd till vänskapsanställning

Vem var vänskapsanställningen? Skulle per carlberg flytta upp?
Citera
2019-12-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Utveckla gärna det där med flera i partitoppen är kolatorskar. Vilka isåfall?
Känns som "de fyras gäng"(minus kenta) är ganska städade ändå, förutom att de krökar rejält när det väl krökas.

Horbocken från Ånge SOS
Talespersonen som rymde från värmdö till skinnskatteberg när hans ”judeskämt” dök upp på video
Mediegiganten med tvillingbror, han är iofs inte aktiv längre då han startat mediehus.
Trådens egna korvgubbe.

PL själv är ju tungt medicinerad för bipolaritet.
Citera
2019-12-30, 11:06
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guntramshatterhand
Horbocken från Ånge SOS
Talespersonen som rymde från värmdö till skinnskatteberg när hans ”judeskämt” dök upp på video
Mediegiganten med tvillingbror, han är iofs inte aktiv längre då han startat mediehus.
Trådens egna korvgubbe.

PL själv är ju tungt medicinerad för bipolaritet.
Sorry om jag ber dig om mer fakta. Men jag hänger inte med om du inte skriver namn.
Jag har generellt sätt ganska kass koll på var folk kommer ifrån i SD förutom Jimmy Åkesson och Björn Söder möjligtvis.

mediegiganten? Kent och hans tvillingbrorsa?

Talespersonen från värmdö? Finns många som dragit judeskämt i SD. Vem är det?

Och trådens egna korvgubbe förstår jag väl är Jonny Skalin. Är han kolastorsk?

Vem är PL som är bipolär?
Citera
2019-12-30, 11:13
Medlem
Citat:
Sorry om jag ber dig om mer fakta. Men jag hänger inte med om du inte skriver namn.
Jag har generellt sätt ganska kass koll på var folk kommer ifrån i SD förutom Jimmy Åkesson och Björn Söder möjligtvis.

Pl är en vanlig förkortning för partiledare.

Hur många talespersoner har gjort det? Men du får hjälp
https://www.expressen.se/nyheter/har-skamtar-sjostedt-sd-grovt-om-judar/
Citera
2019-12-30, 11:16
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Pl är en vanlig förkortning för partiledare.

Hur många talespersoner har gjort det? Men du får hjälp
https://www.expressen.se/nyheter/har-skamtar-sjostedt-sd-grovt-om-judar/
Jaha, trodde du menade PL som i hela partiledningen och inte partiledaren. Sorry.
Misstänkte det var Sjöstedt du menade. tar han också kola?

Vilka är de andra du skrev om?

Obs, jag ifrågasätter inte. Vill bara ha namn på samtliga så jag själv kan gräva lite och luska.
Man springer ju på en del av företrädarna från riksdagen på stan hehe.
Citera
2019-12-30, 11:18
Medlem
Citat:
Jaha, trodde du menade PL som i hela partiledningen och inte partiledaren. Sorry.
Misstänkte det var Sjöstedt du menade. tar han också kola?

Vilka är de andra du skrev om?

Obs, jag ifrågasätter inte. Vill bara ha namn på samtliga så jag själv kan gräva lite och luska.
Man springer ju på en del av företrädarna från riksdagen på stan hehe.

Du har ju redan svarat själv på dessa frågor.
Citera
2019-12-30, 12:00
Medlem
Citat:
Vem var vänskapsanställningen? Skulle per carlberg flytta upp?

Lars Forsgren
Citera
2019-12-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divinus.Unum
Lars Forsgren

Ännu mindre förvånande. Inte konstigt att de protesterade.
Citera
2019-12-30, 12:53
Medlem
Citat:

Skalins missbruk är inte kola, bara makt och kvinnor/tjejer
Citera
2019-12-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ännu mindre förvånande. Inte konstigt att de protesterade.

Haha nej ingen högoddsare. Även känsligt speciellt med tanke på hur mycket SD Umeåregionen har använt spenderbyxorna och varit i ekonomiska kriser som andra fått lösa. Flygresor, dyra hotellkostnader, teknisk utrustning och konferenser gick exempelvis före kampanjmaterial.
Att sedan anställa Lars F endast för att vara snäll mot honom. Ja det svider nog hos många insatta i Umeåregionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in