2019-12-28, 15:23
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggoransson
Eftersom Johnny Skalin misslyckades med att få någon ny sexuellt attraktiv politisk sekreterare i riksdagen, så fokuserade han på att hitta en assistent i Sundsvall. Han valde ut den han tyckte var mest sexuellt attraktiv, en ung småbarnsmamma med sambo. Denna anställdes för SD Sundsvalls partistöd strax efter att Johnny Skalins fru anställdes på nytt, denna gång som politisk sekreterare i Sundsvall.

Varför namnger du alla utom assistenten ovan?

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Detta är alltid lika kul.

När kommer resten?

Efterhand lär man sig också se den SD damage control som alltid följer.
1. "Andra partier gör det också".
2. "Smutskastning! Lögn! Vänsterblivna! Ni har inga bevis!"
3. "Okej, alla de här kvinnorna ville det själva. De har sex med vem som helst. Drogproblem! Ljuger hela tiden! Narcissister! Golddiggers!"

Sen så spammas tråden med detta om och om igen med syfte att förvirra så att ingen ska få rätsida på det.

Att detta förekommer i andra partier är dock sant och knappast något exklusivt för SD. Betraktar inte detta som något särskilt graverande för SD som parti ännu men kan bli beroende på hur det hela hanteras och vilka konkreta bevis och anklagelser det finns. Blir ju även fel att sparka någon baserat på ryktesspridning, även om ryktena i sig kan vara sanna.

Smutskastning är det också, om än möjligen motiverad om sant.

Om det inte finns anklagelser om våldtäkt så får man väl förmoda att kvinnorna haft en egen vilja och även om Skalin låter som ett svin så är det knappast första gången kvinnor hoppar i säng med svin. För detta har de givetvis ett eget ansvar, liksom Skalin har ansvar för sitt beteende.
Citera
2019-12-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra

Att detta förekommer i andra partier är dock sant och knappast något exklusivt för SD. Betraktar inte detta som något särskilt graverande för SD som parti ännu men kan bli beroende på hur det hela hanteras och vilka konkreta bevis och anklagelser det finns. Blir ju även fel att sparka någon baserat på ryktesspridning, även om ryktena i sig kan vara sanna.

Om det inte finns anklagelser om våldtäkt så får man väl förmoda att kvinnorna haft en egen vilja och även om Skalin låter som ett svin så är det knappast första gången kvinnor hoppar i säng med svin. För detta har de givetvis ett eget ansvar, liksom Skalin har ansvar för sitt beteende.

Misstänker att det är för att assistenten är relativt okänd och helt saknar politisk erfarenhet
https://m.facebook.com/people/Sandra-L%C3%B6fblad/100000181415621
Citera
2019-12-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divinus.Unum
Misstänker att det är för att assistenten är relativt okänd och helt saknar politisk erfarenhet
https://m.facebook.com/people/Sandra-L%C3%B6fblad/100000181415621

Det stämmer bra att det är hon. Ingen politisk erfarenhet krävs när någon anställs endast för att Skalin är kåt.
Citera
2019-12-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra

Nä det är inte graverande för SD, det håller jag med om.

Det är graverande för Skalin... och ett problem för SD - särskilt i Norrland.
Jag tror många underskattar hur mycket sådant här betyder... det är företrädare som gör att folk röstar på ett parti. Därför SD i Hörby är största SD-kommun. I den kommunen jag bor i vill jag inte rösta SD däremot.
Citera
2019-12-29, 08:24
Medlem
Citat:

Jag tror många underskattar hur mycket sådant här betyder... det är företrädare som gör att folk röstar på ett parti. Därför SD i Hörby är största SD-kommun. I den kommunen jag bor i vill jag inte rösta SD däremot.

Värst är ju att SD har svagare stöd i norra Sverige och med sådana här företrädare så blir inte förtroendet bättre för SD. Jämför kommunrösterna med rösterna till riksdagsvalet så ser du att det är många färre som röstar på SD i kommunerna än i riksdagsvalet.
Citera
2019-12-29, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Har du bott under en sten, vad har pressen gjort de senaste 10 åren? De har inte lyckats något vidare med alla skitskriverier utan SD fortsätter öka.

Är det inte dags att i stället att komma med kritik mot politiken? Nej, det kan man inte eftersom man använder just SD:s politik själva. Sluta och lyssna på vad de försöker tuta i dig och använd hjärnan om du fått någon.
Vi måste hindra de mörka krafterna att komma fram, därför är det viktigt att rätt människor har makt i media!
Citera
2019-12-29, 17:12
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:

Sd har ju stora problem med företrädare på alla nivåer. Flera i partitoppen är ju colatorskar.då menar jag inte att de samlar på coca cola grejer.

Bunkern har ju tidigare haft ett tungt grepp om Västerbotten. Partistyrelsen svarar med det vanliga botemedlet:uteslutningar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/sd-utesluter-avhoppade-styrelsemedlemmar-i-umea
Citera
2019-12-29, 18:58
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guntramshatterhand
Sd har ju stora problem med företrädare på alla nivåer. Flera i partitoppen är ju colatorskar.då menar jag inte att de samlar på coca cola grejer.

Bunkern har ju tidigare haft ett tungt grepp om Västerbotten. Partistyrelsen svarar med det vanliga botemedlet:uteslutningar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/sd-utesluter-avhoppade-styrelsemedlemmar-i-umea
Utveckla gärna det där med flera i partitoppen är kolatorskar. Vilka isåfall?
Känns som "de fyras gäng"(minus kenta) är ganska städade ändå, förutom att de krökar rejält när det väl krökas.
Citera
2019-12-29, 20:38
Medlem
Citat:
]

Inte avser du väl S-O S.? Kan jag aldrig tänka mig.
Citera
2019-12-29, 22:21
Medlem
Citat:

Det är väl inte de uteslutna som är/var bunker utan dessa uteslöts då personärende väckts av bunkervänliga Petter N på grund av deras motstånd till vänskapsanställning
Citera
2019-12-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsettdetmesta
Inte avser du väl S-O S.? Kan jag aldrig tänka mig.

Han är ju inte längre kvar i PS. Men kola gillar svenne, men han behöver väl det eftersom han varken har någon karisma eller talets gåva. En misslyckad Ica-handlare. Han och Skalin har ganska mycket gemensamt förutom det med kolan. Två totalt misslyckade individer som under lång tid slagits mot varandra. Två totalt odugliga politiker.
Citera
2019-12-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divinus.Unum
Han är ju inte längre kvar i PS. Men kola gillar svenne, men han behöver väl det eftersom han varken har någon karisma eller talets gåva. En misslyckad Ica-handlare. Han och Skalin har ganska mycket gemensamt förutom det med kolan.

Det var synnerligen allvarliga beskyllningar detta med kokainmissbruket. Jag antar att du har ordentligt på fötterna för att kunna uttala dig så tvärsäkert om S-O S. samt Skalin.

Det är riktigt att S-O S inte tillhör partitoppen nu mera och så icke Skalin heller. Tidigare i tråden har det talats om kokain i partitoppen samt hållhakar.

Inte kan det väl finnas kopplingar i riktning Skalin-hållhakar-kokain-partitoppen?
Den som går ut med en sådan beskyllning måste se till att ha hundraprocentiga bevis. En sådan bomb skulle med stor säkerhet skaka om partiet rejält och förorsaka en massflykt bland fotfolket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in