Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
De flesta punkterna har ju diskuterats om och om igen i tråden. Har du något nytt att tillföra, något som inte redan är sagt?
Det vore klädsamt om du utvecklade och argumenterade för dina punkter i stället för att bara missionera ut din tro.
Vad menar du t.ex med punkten "Det finns inget bevis för axelrotation"?
Enligt mig och de flesta andra finns det flera, av varandra oberoende, evidens för detta. Hur kan du t.ex avfärda konkreta mätningar mha ett gyroskop? Foucaultpendel? Coriolis-effekten? Vädersystemens rotation? Visuella observationer av stjärnhimlen? Fotografier från rymden?
Willegarvin..
Trots alla heta diskussioner här är du den som vaggat in min balansakt glob / platt bäst.
Jag är endast ute efter sanningen och har absolut inget emot globmodellen så länge bevisen finns där.
Just nu är det satellitsystemen som mitt fokus kommer ligga på.
Samt att man inte kan observera någon kurvatur.
Du länkar till open source källkoden för vårt navigationssystemen. Jag är ingen hacker men du får gärna förklara vad det är specifikt som leder till globbevisen där?
Backar vi tiden litegrann så finns ju Håkan Lans. Var hans upptäckter och patent helt baserade på globmodellen eller kan det teorieriskt sett innebära att hans system skulle kunna funka på platt jord?
Håkan Lans är en person jag litar fullt på, därav min fråga. Tror inte han skulle tjäna på någon sorts vilseledande.