2019-12-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De är nog fler. Alla som röstar MP och F!, de flesta som röstar V och C. En hel del i S. Enstaka som röstar L, M och KD också. 25 -30 %.

Jag tror du överskattar hur ideologiskt bunden allmogen är. Det är bara en mycket liten klick som är av typen ”lilahåriga die hard-Olle Thorell-postare”. Den överväldigande majoriteten av allmänheten är inte särskilt intresserade av partipolitik överhuvudtaget och kommer att kunna väckas från hjärntvätten om bara förhållandena blir tillräckligt bedrövliga.
2019-12-30, 00:35
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är en bisarr kommentar att säga att Sentio inte blir användbar eftersom de inte använder medelvärden, såvida du inte har en matematisk kompetens som inte ens når upp till mellanstadiet vill säga. Medelvärdesberäkningar är inte direkt svårt.

Glidande medelvärde i grundskolan, nej, nu killgissar du och kör frifräseri.

Det räcker gott att kolla två mätningar i rad för att styrka en tendens när det gäller Sentio. Det är en slags eftersläpande beräkning i sig.

Vad gäller SD:s tak så finns det inget tak över huvud taget, det har vi lärt oss efter alla år i den här tråden.

Jag skulle säga att medelklassen och den öfre medelklassen precis just nu håller på och vaknar. Deras barn är nu helt plötsligt i fara då orten-blattar har börjat råna vitt och brett i finare områden.

Jag ser inte 35% som en omöjlighet för SD i valet 2022. Folk är tvärless precis över allt, det märks tydligt.

Frågan är bara när ett 7-parti kan vara så tydliga och framfusiga att de vinner tillbaka förtroende i migrationsfrågan och brott och straff. När detta lyckas kommer SD få svårt att växa mer, men vi verkar inte alls vara där ännu.

SD har löjligt stark vind i seglen så som det ser ut nu. 7K står lika handfallna inför SD som våra svenska barn gör när de blir rånade av våldsblattar.

Kämpa Sverige 🇸🇪❤️
Senast redigerad av RingRing2014 2019-12-30 kl. 00:38.
2019-12-30, 00:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Glidande medelvärde i grundskolan, nej, nu killgissar du och kör frifräseri.

Glidande medelvärde är relevant om du ska göra en graf, det behövs däremot inte om du ska beräkna vad medelvärdet är nu. Detta fick i alla fall jag lära mig i mellanstadiet och så himla mycket har väl undervisningen inte fallit sedan dess.
2019-12-30, 00:44
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Glidande medelvärde är relevant om du ska göra en graf, det behövs däremot inte om du ska beräkna vad medelvärdet är nu. Detta fick i alla fall jag lära mig i mellanstadiet och så himla mycket har väl undervisningen inte fallit sedan dess.

Du måste ha gått in en skola för riktiga glidare 😉

Nya skjutningar nu i Göteborg, en död än så länge och the space is the limit för SD. Sverige är så djävla kört för tillfället, det finns ingen slut inom överskådlig tid.

Det kan bli en slakt av 7K i valet 2022 som nästan känns lite läskig och som kan skapa någon slags otrevlig instabilitet. Stora krafter i rörelse nu i opinionen.
Senast redigerad av RingRing2014 2019-12-30 kl. 00:52.
2019-12-30, 01:38
Medlem
Citat:

Nya skjutningar nu i Göteborg, en död än så länge och the space is the limit för SD. Sverige är så djävla kört för tillfället, det finns ingen slut inom överskådlig tid.

Det kan bli en slakt av 7K i valet 2022 som nästan känns lite läskig och som kan skapa någon slags otrevlig instabilitet. Stora krafter i rörelse nu i opinionen.

Rimligen bör media svämma över av artiklar om SD och Jimmie eftersom just SD svarar för årtiondets riktigt stora nyhet inom politiken.
Men osvuret är kanske bäst? Vad tror ni om statsmedia?
2019-12-30, 01:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

När t.o.m. min mamma som är råsosse höll med om det kritiska läget i landet och att det inte kommer bli ändring om SD inte kommer till makten då är det illa för S.
2019-12-30, 01:47
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Verkar inte som att det finns så många väljare SD kan locka från S längre.
Dock tydligt att S väljare inte tycker att S levererat inom traditionella starka SD frågor,.

Det enda som håller (S) över 20% är deras starka stöd från Sveriges kriminella utanförskapsområden.
I många av dessa områden har (S) över 80% väljarstöd.
2019-12-30, 01:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det enda som håller (S) över 20% är deras starka stöd från Sveriges kriminella utanförskapsområden.

Ja det skulle vara intressant att veta stödet de har bland arbetare med svenska föräldrar.
2019-12-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Och det är bara 50% i dom områdena som röstar. Om resterande 50% börjar rösta s så har dom uppe i 30%
2019-12-30, 02:10
Medlem
Citat:
Ja det skulle vara intressant att veta stödet de har bland arbetare med svenska föräldrar.
Hur får man tag på sådan statistik? Finns ju statistik på allt annat.
2019-12-30, 02:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Hur får man tag på sådan statistik? Finns ju statistik på allt annat.

Finns säkert något relevant i SCB men det har hänt mycket sedan dess. Kanske har något OI redovisat något åt det hållet men för att bryta ner det till den nivån krävs det betydligt fler än 1000 svarspersoner.
2019-12-30, 03:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vad gäller SD:s tak så finns det inget tak över huvud taget, det har vi lärt oss efter alla år i den här tråden.

Jag skulle säga att medelklassen och den öfre medelklassen precis just nu håller på och vaknar. Deras barn är nu helt plötsligt i fara då orten-blattar har börjat råna vitt och brett i finare områden.
Jag ser inte 35% som en omöjlighet för SD i valet 2022. Folk är tvärless precis över allt, det märks tydligt.
Frågan är bara när ett 7-parti kan vara så tydliga och framfusiga att de vinner tillbaka förtroende i migrationsfrågan och brott och straff. När detta lyckas kommer SD få svårt att växa mer, men vi verkar inte alls vara där ännu.
SD har löjligt stark vind i seglen så som det ser ut nu. 7K står lika handfallna inför SD som våra svenska barn gör när de blir rånade av våldsblattar.
Kämpa Sverige 🇸🇪❤️

Just nu är det bara M och KD som försöker lite åt det hållet men de verkar inte ha övertygat väljarna. S sitter ju i regering och skulle ju kunna visa kraft, men det vill de inte. De tycker inte ens kriminaliteten har med invandring att göra. M i opposition har svårt att bevisa att de ändrat sig; kanske fullskaligt samarbete med SD där man säger att man skall bilda regering tillsammans skulle återge dem kred? Då kanske några f.d. M i SD går tillbaka till M. Medans andra moderater går till C och L för SD är ju nazistrasister.............

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in