2019-12-29, 22:35
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Tänker på denna:

Citat:
Ursprungligen postat av 3587
Indictments coming.
[2019]
Q
Q #2448:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 7 Nov 2018 - 7:10:14 PM
...
Disinfo is necessary.
...

Jag har argumenterat för att domstolarna måste rensas innan åtalen kan öppnas, vilket är en bit bort ännu. Jag tror också att folket måste väckas innan massarresteringar kan ske för att inte riskera upplopp när hjärntvättade individer känner sig hotade av att deras idoler grips. Jag är övertygad om att det kommer att hända mycket på den sistnämnda fronten fram till valet 2020.
Citera
2019-12-30, 00:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Q #2448:

Jag har argumenterat för att domstolarna måste rensas innan åtalen kan öppnas, vilket är en bit bort ännu. Jag tror också att folket måste väckas innan massarresteringar kan ske för att inte riskera upplopp när hjärntvättade individer känner sig hotade av att deras idoler grips. Jag är övertygad om att det kommer att hända mycket på den sistnämnda fronten fram till valet 2020.

För att folket skall väckas så bör man kanske se till och göra det istället för att konstant presentera absolut 0% saker som genuint skulle få alla att anse att rörelsen är äkta.
Citera
2019-12-30, 00:48
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att folket skall väckas så bör man kanske se till och göra det istället för att konstant presentera absolut 0% saker som genuint skulle få alla att anse att rörelsen är äkta.
Vad skulle det förändra för dig om Q blev 100% bekräftad att vara Trump och folk nära honom? Du skulle ju i stort sätt bara se det som ett extra twitter-konto från Trump. Allt som Q pratar om är ju sådant som Trump, Barr, Fox News och alternativmedia pratar om vid det här laget.
Citera
2019-12-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Vad skulle det förändra för dig om Q blev 100% bekräftad att vara Trump och folk nära honom? Du skulle ju i stort sätt bara se det som ett extra twitter-konto från Trump. Allt som Q pratar om är ju sådant som Trump, Barr, Fox News och alternativmedia pratar om vid det här laget.
Vad skulle Q annars vara? Att Q är ett sätt att hålla fast i Trumpröstarna kan vi nog vara överens om?
Citera
2019-12-30, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Vad skulle Q annars vara? Att Q är ett sätt att hålla fast i Trumpröstarna kan vi nog vara överens om?
Främsta syftet tror jag är att kunna förmedla saker som det är för kontroversiellt för en president att säga. Att skapa en slags "hive mind" där tusentals människor gör research på samma saker. Att väcka folk och få dom att tänka själva istället för att bara tro på vad andra säger.

Q och Trump har lyckats bilda en opinion som inte existerade inom det politiska systemet innan. Den opinionen hade i många år blivit stämplade som konspirationsteoretiker men är i stort sätt mainstream för republikanerna idag. Det gamla fake-republikanerna med John Mccain, George Bush, Mitt Romney etc har dött. Det var ett korrupt parti som arbetade för globalisterna precis som demokraterna.
Citera
2019-12-30, 08:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Du missförstår nog med flit vad jag menar.

För att folk ska väckas så måste Q sluta komma med falsk information.
Citera
2019-12-30, 10:57
Medlem
Jag tror Q är just ett led i att få folk att tro på fantasier och vara blinda för fakta.

Oavsett vem som är upphovet så är det den mest troliga förklaringen.
Citera
2019-12-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du missförstår nog med flit vad jag menar.

För att folk ska väckas så måste Q sluta komma med falsk information.
I det stora hela har Q fört ett narrativ som bevisats stämma. Om vissa detaljer inte stämmer spelar ingen roll eftersom huvudsyftet med Q är att få folk att tänka själva.
Citera
2019-12-30, 12:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
I det stora hela har Q fört ett narrativ som bevisats stämma. Om vissa detaljer inte stämmer spelar ingen roll eftersom huvudsyftet med Q är att få folk att tänka själva.

Narrativet som har förts är att Q alltid har rätt även när Q har fel för Q måste sprida desinformation för att hindra att folket vaknar för fort eller vad tusan ursäkten är.

Alla profetior från Q har varit lika säkra som när Död och återfödd trodde sig kunna spå genom stjärnorna.

Vill man väcka folket så gör man det genom att visa dem sanningen och bevisa att det är sanningen för dem.
Citera
2019-12-30, 12:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Jag tror Q är just ett led i att få folk att tro på fantasier och vara blinda för fakta.

Oavsett vem som är upphovet så är det den mest troliga förklaringen.

Det behövs inte Q till, de som redan blint tror på allt Trump säger har redan nått den nivån, vissa av dem har ju redan ersatt Jesus med Trump så.
Citera
2019-12-30, 12:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ursäkta en fråga, men vilket narrativ är det och vad har bevisats stämma??

Och på vilket sätt har Q fått någon enda människa att ”tänka själv”? Allt Qanons gör är ju att upprepa Qs inlägg, gissa vad de betyder och sen ryggdunkar ni varandra när ni kommit på en bra ursäkt till varför det Q antytt ändå/ännu inte inträffat..

Nämn 5 saker som inte hade uppdagats eller inträffat om inte Q hade fått Qanons att ”tänka själva”...

Och jag undrar förstås inte om sånt som bevisats stämma redan innan Q skrivit det..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-12-30 kl. 12:18.
Citera
2019-12-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ursäkta en fråga, men vilket narrativ är det och vad har bevisats stämma??

Och på vilket sätt har Q fått någon enda människa att ”tänka själv”? Allt Qanons gör är ju att upprepa Qs inlägg, gissa vad de betyder och sen ryggdunkar ni varandra när ni kommit på en bra ursäkt till varför det Q antytt ändå/ännu inte inträffat..

Nämn 5 saker som inte hade uppdagats eller inträffat om inte Q hade fått Qanons att ”tänka själva”...

Och jag undrar förstås inte om sånt som bevisats stämma redan innan Q skrivit det..
En stor grej var Russia collusion hoaxet som Q följare visste skulle bli en nothing burger.

En sak jag kommer ihåg Q var först med var att en del av muren skulle finansieras genom att utlysa nationellt nödläge och använda pengar från Pentagon.

Bara ett par exempel, har inte tid eller ork att sitta och skriva en uppsats då du är omöjlig övertyga om att 2+2=4 ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in