2019-12-29, 21:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag lägger inte så mycket vikt vid om Pilatus brev är en förfalskning eller ej, det är inte det viktiga. Det viktiga är att Jesus, Guds ende son, var en vit Arier och jag och alla andra fullblods vita är av samma blod.
Det här är trams och självbedrägeri. Jesus kan mycket väl ha varit vit, men att han skulle ha haft europeiskt påbrå, det är bara gammal nazistpropaganda ("positiv kristendom"). Man måste ärligt talat vara lite sinnesslö om man tror detta.
Citera
2019-12-29, 21:39
Medlem
Citat:
Det viktiga är att Jesus, Guds ende son, var en vit Arier och jag och alla andra fullblods vita är av samma blod.

Full blown crazy!
Citera
2019-12-29, 21:40
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det här är trams och självbedrägeri. Jesus kan mycket väl ha varit vit, men att han skulle ha haft europeiskt påbrå, det är bara gammal nazistpropaganda ("positiv kristendom"). Man måste ärligt talat vara lite sinnesslö om man tror detta.

Vår historia började alltså 1933? Bra då vet vi!

Detta står klart i Matteus kap 1 och Lukas kap 3.

Detta är berättelsen om Jesus Kristus, Davids son, Abrahams son. 2 Abraham födde Isak, Isak födde Jakob, Jakob födde Juda och hans bröder. - Matteus kap 1:1

Och nu till Judarna;

Eftersom Judarna aldrig var del av stammarna av Israel så vilka var de? Vart kom de ifrån? Detta står klart i Bibeln, Första Mosebok kap 24;

3 "Jag vill ta en ed av dig vid Herren, himlens och jordens Gud, att du inte tar en hustru åt min son bland kanaaneerna, där jag nu bor, 4 utan att du går till mitt land och min släkt och tar en hustru åt min son Isak.”
Första Moseboken kap 27-28
46 Rebecka sade till Isak: ”De här hettitiskorna tar livet av mig. Om Jakob också tar en hettitisk flicka till hustru, en flicka från detta land, då vill jag inte leva längre.” 281 Då kallade Isak till sig Jakob. Han välsignade honom och sade till honom: ”Du får inte ta en kanaaneiska till hustru.

Jakob, fader åt Israeliterna. I årtusenden var blodslinjen ren men detta bröts av Juda som gifte sig med kanaanesiska och fick 3 söner varav bara en överlevde, Shelah och lämnade ättlingar (de som kom att bli Judar, denna linje är helt frånskild Judas andra blodslinje, Peres och Zarah och från Peres linje kom Jesus Kristus.

Halvblods Shelah följde Juda in i Egypten där Shelah fick många ättlingar och var med i uttåget ur Egypten och slog följe med Israels armeer till det lovade landet, detta står i Fjärde Moseboken kap 26 vers 20;

Judas ättlingar var därefter, släkt för släkt, Shela och shelaiternas släkt, Peres och peresiternas släkt, Serach och serachiternas släkt.

Första Moseboken kap 46 vers 12;

12 Judas söner var Er, Onan, Shela, Peres och Serach, men Er och Onan dog i Kanaan. Peres söner var Hesron och Hamul.

Man skilde hela tiden på Jesus Kristus blodslinje och halvblods Shelahs linje (de som vi idag kallar Judar)

I Första Krönikeboken kap 4 går detta att läsa om halvblods linje;

Söner till Sela, Judas son, var Er, Lekas far, och Lada, Maresas far, och de släkter som tillhörde linnearbetarnas hus, av Asbeas hus.

Asbea som på Hebreiska är Ashbea och är en förvrängning av Ishbaal "man av Baal", detta visar att de var avgudadyrkare och kunde inte ta åt sig Israels Gud. Dessa skapade således ett av folken i landet som blev det vi idag kallar Judar under Jesus tid.
Senast redigerad av Daniel501 2019-12-29 kl. 21:42.
Citera
2019-12-29, 21:49
Avslutad
Citat:
Danne, vad för bevis har du att israeliterna i Bibeln var arier?
Har du hört talas om Black Hebrew Israelites? De påstår att de riktiga israeliterna var svarta.
De har också få och halvluddiga små texter som möjligtvis kan stödja det. Iaf om man tolkar utanför boxen.

Jag håller dock med om att dessa som kallar sig judar idag inte är Guds utvalda.
Citera
2019-12-29, 21:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag lägger inte så mycket vikt vid om Pilatus brev är en förfalskning eller ej, det är inte det viktiga. Det viktiga är att Jesus, Guds ende son, var en vit Arier och jag och alla andra fullblods vita är av samma blod.
Ok. Du är alltså helt faktaresistent. För det är ju precis vad du bekänner nu.

Jizes Kraist.
Citera
2019-12-29, 21:59
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Teorin om "Panthera" finns dock inte belagd i samtida källor. Den dyker upp först i den grekiske filosofen Celsus anti-kristna skrift Logos Alēthēs i slutet av det andra århundradet e.Kr.

Hej Regulus!

Det är visserligen sant men de kristna källorna är inte så mycket äldre och det finns ingen anledning att misstro att namnet var Panthera. Med största sannolikhet har Celsus (Kelsos) hämtat det från äldre judiska källor. De judiska traditionerna är mer omfattande än (Origenes citat av) Celsus och berättar också att Jesus mamma Maria (Miriam) var hårfrisörska och att Jesus hade två efternamn, Ben Stada och Ben Panthera. Även Matteusevangeliet visar ju att Josef och omgivningen naturligtvis tolkade Marias graviditet som att hon varit otrogen/våldtagen. Dessutom har man ju alltså hittat en grav av en romersk soldat med det relativt ovanliga namnet Panthera som var stationerad i Judéen vid Kristi födelse. Att Jesus biologiska pappa var romersk medborgare förklarar varför den judiska rådet Sanhedrin tillsammans med judiska tetrarken Herodes Antipas inte hade befogenheter att själva döma Jesus till döden utan involverade den romerske prokuratorn Pontius Pilatus, som förövrigt var starkt emot dödsdomen. Har alltid undrat varför vi i vår trosbekännelse säger "pinad under Pontius Pilatus". Enligt Nya Testamentet så mer eller mindre tvingade ju judiska rådet Pontius Pilatus att ge sitt medgivande:

Luk 23:13-25:
Citat:
Pilatus kallade samman översteprästerna och rådsmedlemmarna och folket och sade: ”Ni har fört hit den här mannen och anklagat honom för att uppvigla folket. Jag har nu förhört honom i er närvaro men kan inte finna honom skyldig till något av det som ni anklagar honom för. Det kan inte Herodes heller, och därför har han skickat tillbaka honom till oss. Han har inte gjort något som förtjänar döden. Jag skall ge honom en läxa, sedan släpper jag honom.”

Matt 27:15-26:
Citat:
Han visste att det var av avund mot Jesus som man hade utlämnat honom. Medan han satt på domartribunen fick han detta bud från sin hustru: ”Du skall inte ha med den där rättfärdige mannen att göra. Jag har haft mardrömmar i natt för hans skull.” Men översteprästerna och de äldste övertalade folket att begära Barabbas fri och få Jesus dödad. Ståthållaren sade nu till dem: ”Vilken av de båda vill ni att jag skall frige?” De svarade: ”Barabbas.” Pilatus frågade: ”Vad skall jag då göra med den Jesus som kallas Messias?” Alla svarade: ”Han skall korsfästas!” Han frågade: ”Vad har han gjort för ont?” Men de ropade ännu högre: ”Han skall korsfästas!”

När Pilatus såg att ingenting hjälpte utan att oron bara blev värre, tog han vatten och sköljde sina händer inför folket och sade: ”Jag är oskyldig till den här mannens blod. Detta får bli er sak.”
Senast redigerad av DickeFix 2019-12-29 kl. 22:04.
Citera
2019-12-29, 22:08
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Vilket jag redan visste när jag slösade min tid på att ge dig ett konkret exempel. Vilka upplevelser har du haft som bekräftar den kristna världsbilden? Har du träffat Jesus eller hittat jungfru Maria i en rostmacka eller nått?
Jo nåt sånt
Citera
2019-12-29, 22:14
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Danne, vad för bevis har du att israeliterna i Bibeln var arier?
Har du hört talas om Black Hebrew Israelites? De påstår att de riktiga israeliterna var svarta.
De har också få och halvluddiga små texter som möjligtvis kan stödja det. Iaf om man tolkar utanför boxen.

Jag håller dock med om att dessa som kallar sig judar idag inte är Guds utvalda.

När Gud ingick i ett avtal med Abraham så gav han en profetia att de framtida Israeliterna skulle kallas efter hans son Isaacs namn.

"For in Isaac shall thy seed be called." Genesis 21:12

"Neither, because they are the seed of Abraham, are they all children: but, In Isaac shall thy seed be called." Romans 9:7

"Of whom it was said, That in Isaac shall thy seed be called:" Hebrews 11:18

"According to Herodotus, the Persians gave the name "Saka" to all "Scythians".[11] However, Pliny the Elder (Gaius Plinius Secundus, AD 23–79) claims that the Persians gave the name Sakai only to the Scythian tribes "nearest to them".[12] The Scythians to the far north of Assyria were also called the Saka suni (Saka or Scythian sons) by the Persians."

https://en.wikipedia.org/wiki/Saka

Sac eller Saka är Isaac, man han släppt I:et, vad får vi då? Saca Suna = Söner av Isaac, Isaacs söner.

När Skyterna vandrade norr och väst från M.Ö;

"Behold, these shall come from far: and, lo, these from the north and from the west; and these from the land of Sinim." Isa 49:12

"In those days the house of Judah shall walk with the house of Israel, and they shall come together out of the land of the north to the land that I have given for an inheritance unto your fathers." Jer 3:18

"Behold, I will bring them from the north country, and gather them from the coasts of the earth, and with them the blind and the lame, the woman with child and her that travaileth with child together: a great company shall return thither." Jer 31:8

och in genom Kaukasus bergen moderniserade de namnet genom åren och blev till slut Saxons.

Saxons (Europa) + Adam (Aw-dawm. mannen som rodnar) = Ja, du kan nog lista ut svaret.
Citera
2019-12-29, 22:24
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Rätt så ironiskt att du citerar från en bok som du och dina kollegor påstår är censurerade och falsifierade av judarna.
När det passar din agenda så kan man fritt citera från den men annars inte?
Varför använder du din egen "logik" mot dig själv ditt nazi stolpskott?

Varför? Svaret är ju såklart för att du är korkad

"Her Nazarites were purer than snow, they were whiter than milk, they were more ruddy in body than rubies, their polishing was of sapphire:" Lamentations 4:7

På tal om Hitler;

Han hade en väldigt intressant syn;

"Since this question primarily concerns future generations, it is about them that it is said with such frightening truth: "The sins of the fathers will be visited on the tenth generation" (paraphrased from Deuteronomy 23:2 and Exodus 20:5). This holds true only for crimes against blood and race. The sin against blood and race is the original sin of this world and it will bring the end of any humanity which surrenders to it." Mein Kampf

Deuteronomy 23:2 "A bastard shall not enter into the congregation of YHVH; even to his tenth generation shall he not enter into the congregation of YHVH.
Senast redigerad av Daniel501 2019-12-29 kl. 22:30.
Citera
2019-12-29, 22:26
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
När Gud ingick i ett avtal med Abraham så gav han en profetia att de framtida Israeliterna skulle kallas efter hans son Isaacs namn.

"For in Isaac shall thy seed be called." Genesis 21:12

"Neither, because they are the seed of Abraham, are they all children: but, In Isaac shall thy seed be called." Romans 9:7

"Of whom it was said, That in Isaac shall thy seed be called:" Hebrews 11:18

"According to Herodotus, the Persians gave the name "Saka" to all "Scythians".[11] However, Pliny the Elder (Gaius Plinius Secundus, AD 23–79) claims that the Persians gave the name Sakai only to the Scythian tribes "nearest to them".[12] The Scythians to the far north of Assyria were also called the Saka suni (Saka or Scythian sons) by the Persians."

https://en.wikipedia.org/wiki/Saka

Sac eller Saka är Isaac, man han släppt I:et, vad får vi då? Saca Suna = Söner av Isaac, Isaacs söner.

När Skyterna vandrade norr och väst från M.Ö;

"Behold, these shall come from far: and, lo, these from the north and from the west; and these from the land of Sinim." Isa 49:12

"In those days the house of Judah shall walk with the house of Israel, and they shall come together out of the land of the north to the land that I have given for an inheritance unto your fathers." Jer 3:18

"Behold, I will bring them from the north country, and gather them from the coasts of the earth, and with them the blind and the lame, the woman with child and her that travaileth with child together: a great company shall return thither." Jer 31:8

och in genom Kaukasus bergen moderniserade de namnet genom åren och blev till slut Saxons.

Saxons (Europa) + Adam (Aw-dawm. mannen som rodnar) = Ja, du kan nog lista ut svaret.

Du inser att Paulus i Romarbrevet säger raka motsatsen till det du påstår, din fjant? Och Saxare syftar inte på Europa, utan dom germanska folkstammar from gamla Sachsen som invaderade Britannien.
Citera
2019-12-29, 22:32
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Du inser att Paulus i Romarbrevet säger raka motsatsen till det du påstår, din fjant? Och Saxare syftar inte på Europa, utan dom germanska folkstammar from gamla Sachsen som invaderade Britannien.

Okej, vi säger så.
Citera
2019-12-29, 22:32
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
"Her Nazarites were purer than snow, they were whiter than milk, they were more ruddy in body than rubies, their polishing was of sapphire:" Lamentations 4:7

Prova kontext nån gång, pajas:

But now they are blacker than soot;
they are not recognized in the streets.
Their skin has shriveled on their bones;
it has become as dry as a stick.

Vithet/renhet är symboliskt språk för rättfärdighet/syndfrihet:

18 Kom, låt oss gå till rätta med varandra, säger Herren.
Om era synder än är blodröda,
skall de bli snövita,
om de än är röda som scharlakan,
skall de bli vita som ull. Jesaja 1:18

Och du har ju redan erkänt att du inte följer Torah, så du är redan avskuren från förbundet i vilket fall som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in