Citat:
Ursprungligen postat av
RettVis
Lördag 20 december 2019
Detta står i dagens GT. Från Ari Behns sista bok "Inferno", han beskriver sina dödstankar:
"Vi dör. För att återuppstå. Jag är i koma, i vaket tillstånd. Ett delirium. Jag kissar på mig. Jag kan inte äta på egen hand. Jag kan inte gå. Jag håller på stt ta farväl till är alla. Jag kommer att dö. Jag har sagt farväl till er alla för länge sedan. Det finns ingenting kvar av mig. Jag är färdig. Kaputt och satt ur spel. Det är så det upplevs. Som verkligt. Som ändligt. Jag har ingen att skriva till. Jag är elektisk och hycklande. Ett kasus. En självmotsägelse. Buddist och kristen. Jag säger ingenting. Gift i blodet. Gift i huvudet. Strax död och begraven. Strax glömd och förevigad. Strax en form utan rörelsefrihet. Lagd i en öppen kista
Står det i boken "Inferno" som kom i 2018.
Finns det uppgifter om att det kommer att vara öppen kista på Aris begravning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Det börjar bli lite spektakel över det hela..
15:29Amalie Frøystad Nærø
Planlegger TV-sending av bisettelse
Redaktør Espen Olsen Langfeldt i NRK Nyheter opplyser til VG at de planlegger å sende Ari Behns bisettelse direkte på TV og nett. Den folkekjære forfatteren bisettes fra Oslo domkirke fredag 3.januar.
– Vi avventer en nærmere avklaring fra familien, som vi er i kontakt med, sier Langfeldt til VG.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/190162
Låt han få gå till sista vilan ifred..
Vi får hoppas att familjen tycker att begravningen är privat och inte ett spektakel som ska säljas till Norska folket som en billig sideshow för hovet där den riktiga cirkusen pågår inför öppen ridå och full manege.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vossevangen
Åpen begravelse der alle er velkommen.
Tror det blir folksomt i kirken.
Kommer barnas mor, og med sin nye mann?
Öppet för alla tydligen, men kommer kistan som jag redan frågat om vara öppen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ang_rita
På vilket sätt tog han sitt liv?
Då han planerade det hela så hade han ju skrivit en avsiktsförklaring i sin bok att ha en begravning med öppen kista, så vi här på FB kan med visshet utesluta alla sätt att ta livet av sig som får själva objektet för begravningen att se mindre än bra ut.