2019-12-29, 16:32
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Vad är har hänt med kungen av konditionsidrott längdskidåkning? Den tidigare så mäktiga uppvisningen av starka män och kvinnor som sträcker ut i en vacker diagonal i flera timmar har byts ut mot ett stressigt hafsande. Fem fan gillar att följa sånt?

Uppskattas inte Kläbo-klivet?
2019-12-29, 16:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ja den instinkten och taktiken har ju gått väldigt bra för de svenska sprintåkarna den senaste tiden.

Svenska damerna har väl varit de mest framgångsrika de senaste säsongerna vad jag kan påminna mig.
2019-12-29, 16:59
Medlem
FNLSs avatar
Är det bekräftat att Falla bryter?
2019-12-29, 17:07
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Är det bekräftat att Falla bryter?
Hon skriver åtminstone själv på instagram "Avslutter årets tour med et smil". Så det är nog så nära officiellt som det kan bli.
2019-12-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är en fråga som vore aktuell att ställa för 30 år sedan. Har du sovit under en sten tills nu?

---

Moa Lundgren fick inte fram ett vettigt ord i intervjun att hon sedan kallar Maja för »room mate« i en svensk sändning är bara för mycket. En lektion i svenska är på sin plats.

Aha, enligt dina regler får man alltså bara posta om företeelser som är nya och aldrig tidigare skrivits om?
2019-12-29, 17:17
Medlem
Då är det fritt fram att börja spekulera tidsavstånd i Toblach-intervallen.

Hur mycket tid tar Ebba in på H. Weng och Nepryaeva, tar hon in något alls? Ifjol var det två tjejer hon hade mestadels bra koll på i intervaller, nu vet vi att Weng är betydligt starkare. Nepryaeva är svårare, sexa igår till stora delar i ett vakuum, trea idag där hon gled med i bakkant mest hela dagen och körde Sömskar-stilen på ett ganska imponerande vis trots allt.

Ebba kontra Östberg känns rätt jämnt, tror dom kan fortsätta följas åt även framöver, ser det mer som Östbergs uppgift att skapa tid före backen än tvärtom.
2019-12-29, 17:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Hur mycket tid tar Ebba in på H. Weng och Nepryaeva, tar hon in något alls? Ifjol var det två tjejer hon hade mestadels bra koll på i intervaller, nu vet vi att Weng är betydligt starkare. Nepryaeva är svårare, sexa igår till stora delar i ett vakuum, trea idag där hon gled med i bakkant mest hela dagen och körde Sömskar-stilen på ett ganska imponerande vis trots allt.

Ebba kontra Östberg känns rätt jämnt, tror dom kan fortsätta följas åt även framöver, ser det mer som Östbergs uppgift att skapa tid före backen än tvärtom.

Jag tror generellt att Ebba har högst kapacitet av alla utom Johaug så om allt stämmer för Ebba bör hon ta in tid. Dock tror jag inte hon kan ta in allt på Weng. Skönt att Weng inte kan hängåka sig till en bra tid (får man hoppas). Neppy är väldigt svårvärderad och har varit väldigt ojämn på distans, möjligt att Ebba kan ta in all tid på henne.
2019-12-29, 17:30
Medlem
FNLSs avatar
Det dumma med en storseger i intervallen är ju att inte är något värt om man inte kan åka själv i jaktstarten. Johaug ja, Ebba kanske men tex Kruger och manificat har ju inget större glädje av det.
2019-12-29, 17:36
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Damställningen: http://medias1.fis-ski.com/pdf/2020/CC/2375/2020CC2375TDS.pdf

Neppy 1 sekund före Lampic, 5 före Johaug. Lundgren upp som sexa, Ebba tappar placeringar men har bara 28 sek till Neppy. Ribom placeringen efter på fin 10:e plats före Diggins.

Bra Diggins, håll dig där så är jag nöjd.

Fint läge för svenskorna.
2019-12-29, 17:42
Medlem
Citat:

Är jaktstartstiderna bara baserade på hur de går på tisdag? eller för hela tds?
2019-12-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tror generellt att Ebba har högst kapacitet av alla utom Johaug så om allt stämmer för Ebba bör hon ta in tid. Dock tror jag inte hon kan ta in allt på Weng. Skönt att Weng inte kan hängåka sig till en bra tid (får man hoppas). Neppy är väldigt svårvärderad och har varit väldigt ojämn på distans, möjligt att Ebba kan ta in all tid på henne.

Finns inte så mycket mitt emellan mot gammel-Weng, det skiljer bara 12 sekunder. Men visst, Ebba kan slå henne och inte ta in allt. Blir det <10 lär Weng få hennes rygg i jakten och då kommer dom nog hänga ihop även där.

Bästa scenariot för Ebba är nog kanske att åka jämnt med Östberg i intervallen men bättre än Weng och Nepryaeva. Tycker dom två kompletterar varandra bra när det kommer till dragjobb, möjlighet då att skapa mer tid. Framförallt Weng får svårare att göra sitt eget lopp i klassiskt.
2019-12-29, 18:02
Medlem
rainbowias avatar
Tycker Neppy drar vinstlotten. Bra utgångsläge. En tia skejt i Toblach ska hon fixa utan tapp mot konkurrenterna. Sedan glida med i jakten och fortsatt ha försprånget kvar. På kort sikt ska hon ha andraplatsen, i slutändan lägger hon in ansökan om tredjeplatsen efter Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in