Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Väldigt många människor har kapacitet att döda en annan människa (jag skulle kunna gissa att de flesta har kapacitet till det om de blir tillräckligt ansatta) utan att de för den skull kan antas vara särskilt farliga i en gripande situation. SD är dessförinnan ostraffad, har han ens vapenlicens eller intresse åt det hållet. Eller är alla människor som ej är hemlösa "särskilt farlig" om överväldigande majoriteten åtminstone har en brödkniv hemma?
Insatsstyrkan var nog mer PR för att kompensera för man klumpade sig och inte hittade henne tidigare.
Ja, din teori är liksom Snoris, att SD har varit ansatt och därför måst försvara sig. Att detta skulle har utlöst mordet på LW och att detta också skulle betyda att det ska anses som förmildrande omständighet.
Min tro är att SD varken har varit utsatt för stalking, hot eller våld från LW. Om det har handlat om hot från LWs sida är min tro att det har handlat om hot att polisanmäla, eller hot om att offentliggöra SDs ofredande och hot mot L*ena själv, för att få slut på detta beteende från SDs sida.
SD har känt sig ansatt, det är troligt. Han har känt sig ansatt på ett sätt som inte är normalt. Han har känt sig hotad av L*enas sätt att försöka står på sig mot hans kontrollbehov. Det är inte lagligt att försöka att kontrollera andra genom hot, hot om våld, kräkngar och ofredande. SD har inte lagen på sin sida. Du läser in vad du vill tro, att det är SD som har rätt att bruka våld mot L*ena i bilden. Min tro är att SD ljuger. Han hävdar att han knoggnuggade L*ena för att hon vägrade gå ur bilen.
Men jag tror att han vet mycket väl att han knoggnuggade henne på grund av den starka frustration han kände över henne för allt möjligt annat. Det var en tillbakahållen vrede som gjorde att han kanske nästan kunde ha gjort något annat. Han kunde nog nästan ha dödat henne där. Det skrämde henne.
När hon anmälde honom, skulle han ha anmält tillbaka om det var så som du hävdar. Jag misstänker att han tvärtom, han bad säkert om ursäkt. Han ville att hon skulle ta tillbaka anmälan. Han behandlade henne på sådant sätt så att han skulle få sin vilja igenom. Kramar, rosor och löften. Precis som det brukar vara i liknade förhållanden. Hon veknar först för hans varma betygelser.
Men under press från vänner kanske hon känner att hon behöver gå vidare med anmälan?
Att SD skulle på något sätt skulle ha betett sig som "de flesta människor" i en "ansatt" situation, det kommer jag aldrig att tro på.
Han är en ovanlig person. Han är inte ansatt mer än av sina egna demoner. Dom demonerna tar lagen ingen hänsyn till.
Jag tror inte att SD agerat på ett sätt som många människor kan göra.
Jag tror att hans beteende är mycket, mycket ovanligt.
Få personer kan döda en människa genom att hacka sönder någons huvud till en oigenkännlig massa under fruktansvärda skrik under flera minuter!
Det är vad jag tror hände.
Du kommer aldrig att få mig att tro att det är ett vanligt beteende, ett normalt beteende eller begripligt beteende!
Han har agerat efter förlorat mycket starkt kontrollbehov.
Vi får väl se vem som har rätt när FUP kommer.