2019-12-28, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Skulle nog också säga det, även om båda är på det.

Så det blir urkundsförfalskning om jag och johan loggar in på hans sida och han tex lägger ett bett åt mig?
Citera
2019-12-28, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Så det blir urkundsförfalskning om jag och johan loggar in på hans sida och han tex lägger ett bett åt mig?
Ja. Men kan även vara missbruk av urkund då du använder en urkund för ett ändamål som du inte har rätt till. Skulle nog säga att spelsidans avtal, om det nu förbjuder sådant, mycket väl kan vara ett underlag för att domstolen ska åberopa lagen om urkundsförfalskning.

Men hur ska de märka av det? Kör bara...
Citera
2019-12-28, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ja. Men kan även vara missbruk av urkund då du använder en urkund för ett ändamål som du inte har rätt till. Skulle nog säga att spelsidans avtal, om det nu förbjuder sådant, mycket väl kan vara ett underlag för att domstolen ska åberopa lagen om urkundsförfalskning.

Men hur ska de märka av det? Kör bara...

Intressant, Ska ringa några och kolla upp detta ordentligt.
Citera
2019-12-28, 21:35
Bannlyst
Citat:
Men snälla fattar du inte att TS, vi kan kalla personen för Johan, spelar på Antons sida...
Jo jag förstår. Johan utger sig för att vara Anton och spelar på Antons personnummer. Mest sannolikt är Johan redan avstängd från spel och således begår ännu ett regelbrott. Korkad människa
Citera
2019-12-28, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Jo jag förstår. Johan utger sig för att vara Anton och spelar på Antons personnummer. Mest sannolikt är Johan redan avstängd från spel och således begår ännu ett regelbrott. Korkad människa

Suck. Nej. Har läst lite om urkundsförfalskning nu. Så det kan vi iallafall släppa. JAG har inte skrivit under ett skit. varken på papper eller bank id.

Att det är jag som spelar och inte Anton vem ska bevisa det? Är det inspelat att jag satt på datorstolen och han i soffan?
Citera
2019-12-28, 21:47
Medlem
rikastistorstans avatar
TS strunta i alla värdelösa killgissningar i tråden. Du riskerar inget mer än att bli bannad från spelsiterna. Svenska spel lyckades inte ens få botbedragarna dömda i domstol. Och där snackar vi ändå både urkundsförfalskning och rena bedrägerier.
Citera
2019-12-28, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
TS strunta i alla värdelösa killgissningar i tråden. Du riskerar inget mer än att bli bannad från spelsiterna. Svenska spel lyckades inte ens få botbedragarna dömda i domstol. Och där snackar vi ändå både urkundsförfalskning och rena bedrägerier.

Precis tack. Anledning att jag frågar är för att nu ska Anton föra över 600.000:- till min bank.

Så har tänkt kontakta en jurist och skriva ett kontrakt där det förklaras hur det gått till och vart pengarna kommer ifrån. Kommer stå att han spelade med mina tips tex beroende på vad juristen säger.
Citera
2019-12-28, 22:02
Bannlyst
Citat:
Suck. Nej. Har läst lite om urkundsförfalskning nu. Så det kan vi iallafall släppa. JAG har inte skrivit under ett skit. varken på papper eller bank id.

Att det är jag som spelar och inte Anton vem ska bevisa det? Är det inspelat att jag satt på datorstolen och han i soffan?
Du efterfrågar om det är lagligt och sen ändrar du frågeställningen till ”kan jag åka fast?” Det är helt skildra världar. Svårt att bevisa men olagligt det är det och skulle inte bli förvånad om dom åberopar urkund här.... Men kör!! Du verkar ju torsk på spel så det skriker om det... påminner lite om Gamen i Beck filmerna.... ättrig liten skit
Citera
2019-12-28, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Du efterfrågar om det är lagligt och sen ändrar du frågeställningen till ”kan jag åka fast?” Det är helt skildra världar. Svårt att bevisa men olagligt det är det och skulle inte bli förvånad om dom åberopar urkund här.... Men kör!! Du verkar ju torsk på spel så det skriker om det... påminner lite om Gamen i Beck filmerna.... ättrig liten skit

Ja förutom att jag tjänar miljoner på spel dock
Citera
2019-12-28, 22:06
Medlem
note-its avatar
Citat:
Haha ni är fan efterblivna.
Va fan menar du? Hur går det till då?
Citera
2019-12-28, 22:07
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Precis tack. Anledning att jag frågar är för att nu ska Anton föra över 600.000:- till min bank.

Så har tänkt kontakta en jurist och skriva ett kontrakt där det förklaras hur det gått till och vart pengarna kommer ifrån. Kommer stå att han spelade med mina tips tex beroende på vad juristen säger.

Ja, bankerna och deras penningtvättslag lär bli ett jävla meck oavsett. Rådfråga juristen bör du absolut göra.

https://pokerforum.nu/topic/65837-fr...%A4nnande-dom/

Här har vi alltså ett fall där personer inte bara har spelat på andras kontot utan dessutom använt sig av botar, dvs rent fusk. Friande dom.
Citera
2019-12-28, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Nu är jag en av dessa killgissare. Nu frågade han helt enkelt om det var olagligt och vilka lagar som applicerades. Jag svarade bara. Dessutom gav jag honom rådet att köra på då det är svårt att bli fälld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in