2019-12-28, 21:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, lagarna förändras hela tiden. Så hur vill du att lagen om våldtäkt ska följa med och tillmötesgå din syn på saken?

Min personliga syn är som sagt att det ska vara olagligt men vad som står över min personliga syn är folkviljan eftersom jag är demokrat. När vi alltså tar in allt fler som vill ha Sharia måste lagen följa efter folkviljan och gå mot deras syn på våldtäkt. Kvinnorna i Sverige verkar heller inte tycka det är någon stor fråga så den anpassningen borde gå smidigt.
Citera
2019-12-28, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Min personliga syn är som sagt att det ska vara olagligt men vad som står över min personliga syn är folkviljan eftersom jag är demokrat. När vi alltså tar in allt fler som vill ha Sharia måste lagen följa efter folkviljan och gå mot deras syn på våldtäkt. Kvinnorna i Sverige verkar heller inte tycka det är någon stor fråga så den anpassningen borde gå smidigt.
Ja, så du är alltså förespråkare för sjuklövern också eftersom det är vad de flesta röstar på.
Citera
2019-12-28, 21:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, så du är alltså förespråkare för sjuklövern också eftersom det är vad de flesta röstar på.

Varför tror du det?
Citera
2019-12-28, 22:01
Avslutad
Citat:
Varför tror du det?
Du är ju demokrat och förespråkar det folk vill ha. Folk vill bevisligen ha sjuklövern, inte lika bevisligen våldtäkt men det förespråkar du ju ändå om folk vill ha det.
Citera
2019-12-28, 22:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du är ju demokrat och förespråkar det folk vill ha.

Och då tror du att man måste rösta på 7k? Vilken märklig slutsats att man skulle stödja diktaturen om man är demokrat.
Citera
2019-12-28, 22:05
Avslutad
Citat:
Och då tror du att man måste rösta på 7k? Vilken märklig slutsats att man skulle stödja diktaturen om man är demokrat.
Nej, du säger att du eftersom du är demokrat så förespråkar du våldtäkt om folk vill ha det.

Då borde du förespråka sjuklövern också om folk vill ha det.
Citera
2019-12-28, 22:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, du säger att du eftersom du är demokrat så förespråkar du våldtäkt om folk vill ha det.

Då borde du förespråka sjuklövern också om folk vill ha det.

Om folket vill ha diktatur och våldtäkter så varsågod, det betyder inte att jag kommer rösta för det stumpan.
Citera
2019-12-28, 22:11
Avslutad
Citat:
Om folket vill ha diktatur och våldtäkter så varsågod, det betyder inte att jag kommer rösta för det stumpan.
Så du är inte för att legalisera våldtäkt då.
Citera
2019-12-28, 22:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så du är inte för att legalisera våldtäkt då.

Jag är för lagar som ligger i linje med vad folket vill ha. Allt annat skapar stora spänningar i landet som kommer sluta i blodbad. När en allt större andel av folket vill ha Sharia måste lagarna förändras åt det hållet. Ett kriterie för en lag är också att det finns ett brottsoffer.
Citera
2019-12-28, 22:16
Avstängd
Citat:
Varför tror du det?

En förvirrad hund till vänster. En förvirrad hund till höger. Alla är förvirrade! ´Släpp oss fria?
Citera
2019-12-28, 22:18
Avslutad
Citat:
Jag är för lagar som ligger i linje med vad folket vill ha. Allt annat skapar stora spänningar i landet som kommer sluta i blodbad. När en allt större andel av folket vill ha Sharia måste lagarna förändras åt det hållet.
Ja, men nu frågade jag om du ville legalisera våldtäkt. Om du bara säger att du vill ha det som folket vill ha så kan du ju lägga ner din röst redan nu. Folket vill ha sjuklöver. Du behöver inte rösta i några frågor alls.
Citera
2019-12-28, 22:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, men nu frågade jag om du ville legalisera våldtäkt. Om du bara säger att du vill ha det som folket vill ha så kan du ju lägga ner din röst redan nu. Folket vill ha sjuklöver. Du behöver inte rösta i några frågor alls.

Nej varför skulle jag lägga ned min röst, jag är en del av folket och får förstås uttrycka min personliga önskan. Men sedan rättar jag mig efter folkviljan så om folket vill ha våldtäkter har jag ingen rätt att stoppa det, finns heller inga brottsoffer då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in