Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Jag tar tillbaka det där att han, Durek, verkar lugn och trevlig.
Han har hjärnskrynklat sessan, som tror att hon är högkänslig (jag blir så irriterad på folk som sätter diagnoser högkänslig på sig själva), Ari som också är en känslig själ, kan ha blivit uppstressad av en sån där manisk "sektledare" som Durek är. Men vi vet ju ändå inte hur Ari påverkats indirekt av shamanen. Kanske inte ens Ari själv vet?
Jag tycker det är bra att moddisarna hårdmodererar skitsnack om shamanen, för kanske inte ens Ari själv vet som sagt?
Usch, vad jag är allergisk mot folk "som känner energier". Märta är antagligen supersårbar för en sån guru som "kan leda henne". Familjen hennes har väl blivit som en sekt kring honom?
Och så blev det knottrigt för Ari också?
Men självmordsbenägen verkade han ha varit innan?
( Jag tycker dock illa om rasistiska kommentarer om Durek. Han kunde lika gärna kunnat vara vit och energi-doktor.)
Du har rätt, starkt högkänslig kan inte Märta vara.
OM hon vore starkt högkänslig skulle tomheten som fanns hos Ari, förmedlats till henne,
hon borde ha varit mottaglig och känt in hans känslor av tomhet,virrvarr o desperation,
tomhetskänslan borde ha nått fram till Märta.
och golvat henne.. .
Starkt Högkänsliga personer dras in i den andres känslofält.
Hon kan ju vara lite känslig, när det gäller utstrålning och karisma från andra.
Och bevisligen så har hon uppslukats helt i Durex,s känslofält.
Märkligt att hon är så lätt påverkad av sprudlande, aktiva,extroverta o explosiva individer,
men inte noterat sin expartners känslosvacka nedåt.
Börjar nästan tro att det varit Ari som var den känsligare parten av dessa två.