Citat:
Ursprungligen postat av
Tubleros
Jag har inte särskilt bra koll på den italienska ligan men vad jag hört ska den vara ganska ”långsam” jämfört med de andra europeiska toppligorna.
Gammal skåpmat. Det finns en hel del snabba rackare där. Det är inte samma lågtempofegfotboll som förr.
Citat:
Vilket jag tror passar Zlatan perfekt då han som sagt blivit långsammare med åren, dock är fysiken den samma, så att brottas lite med Serie A spelare blir nog inte Zlatans största problem direkt.
Oavsett tempo så kan Zlatan nyttja sin styrka, sitt spelsinne, sitt skott och sin teknik.
Citat:
Anledningen till att det inte riktigt funkade i La Galaxy var ju inte för att anfallet eller Zlatan för den delen inte gjorde mål utan för att försvaret släppte in mål som en spolande toalett varje match. Nu är det ju faktiskt lite skillnad, Milans problem är ju inte direkt försvaret, det är ganska vattentätt och bra, det är ju anfallet som inte funkat den här säsongen.
Precis, Milan har något att bygga på, men sen tror jag inte Zlatan kommer ösa in en balja per match.
Citat:
Avslutningsvis önskar jag Zlatan all lycka i Italien och hoppas Milan lyckas ta en CL plats vilket jag faktiskt inte ser som orealistiskt. Zlatan vet att detta är den stora finalen och slutet på karriären så att misslyckas tror jag inte riktigt står på hans agenda.
Menar du att det skulle vara realistiskt att ta in 14 poäng på 21 matcher? Det är klart att det KAN gå, men jag ser det inte hända.