2019-08-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Även min recension blir en besvikelse..

Första gången på ”nya” stället. Har varit på gamla stället på tiden det begav sig runt originalrecensionen från 2013. Och känner igen tjejnamnen från då.
Denna gång kom jag dit vid 8-tiden på kvällen och mötte bara ett gäng italienare och en kraftig tjej.
Men ingen action i något av de tre rummen. Kaffemaskinen trasig. Maten såg ofräsch ut, men försökte ändå vänta med glatt mod. En halvtimma förflöt utan action. En timma senare ingen action. En mörkhyad tjej som såg ok ut irrade omkring i lokalerna men utan antydan till att komma in i något rum.

Efter lång väntan fick jag ge upp och lämna stället som inte levererade som för 5-6 år sedan.
Ett riktigt bottennapp som inte kan rekommenderas om inte en rejäl uppryckning sker.

Istället blir Anni Porsche favorit. Tjejerna där är alldagliga med drag från turkiska hållet.
Men verkar hålla en jämnare kvalitet på sina partyn.
Ett bra inlägg från
http://www.internationalsexguide.nl/...ng-Club-Berlin

förklarar nedgången
Citat:
A Talk with Mustapha
So during my visit to ERW (it was on a Monday), I sat down with Mustapha and we had the following conversation (90 percent accuracy, since there was an interpreter translating some phrases):

First off, I told Mustapha about the International Sex Forum and that I follow it and discuss ERW issues on it. I then asked him: Why don't you post on the forum? There are many questions and sometimes complaints that need your answer.

He said this: "I intentionally do not post on the forum because if I post, the readers may not believe me. They may think I'm posting to just promote the place. It is best if they write and respond to each other based on their experience. That would be more credible".

Then I said: "Some of the complaints talk about the slowness of the experience, low number of girls, increased prices. What are you doing to improve this?

Mustapha: "The customers need to understand something very important: there are two phases for ERW: the phase before the law, and the phase after the law".

Mustapha explained that before the new prostitution law, ERW was at Karl Marx street; a location that was very suitable to the customers and the ladies. As a result, ERW got more customers (more revenue) and so it was able to get more girls everyday. The prostitution law changed many things, and imposed new regulations that forced a business like ERW to pay heavy costs and eventually relocate. "Less customers started coming, and so I had much less money to pay the ladies. Some ladies live an hour away from our current location and no longer find it feasible to come here" he said "Back at Karl Marx, it was easy for everyone and we had no pressure from the law".

Extra payments and legal issues:

Me: What extra payments did you have to make because of the law?

Mustapha: "Besides the costs related to the change of location and the extra taxes, I also had to find a very good lawyer and pay him good money to make sure this business is totally legal and represent me at the authorities" he said. He then pointed to the fire escape exit outside his building. "See this? I had to pay 40,000 Euros just for this, because of the new law!

He then explained that some months ago, the law enforcement police came to check the place. Mustafa presented all the necessary papers and tax payment receipts and showed them around the place and they verified that everything complies with the new law.

"And just look around you" he said, "How many customers?" (we were 7) , ". This is a very low number. Some of my ladies wanted to come but I told them not to because I don't have money to pay them" he said.

Copenhagen's 15 euros:

When talking about some of the 'challenging' customers he often gets, Mustapha gave this example:

Mustapha: "One time, a customer from Denmark came in early, paid 100 euros and fucked for 10 hours. But he needed 10 euros back. .I forgot his name".

Me: Probably he goes by the name of Copenhagen on the forum. Right?

Mustapha: Yes yes! Copenhagen. That's him.

Mustapha: ". So yeah, he needed 10 euros back. At that time I honestly did not have a change to give him, so I told him that I'll pay him back as soon as I get a change. But! He kept coming back to me every 30 minutes asking for a change, and I kept telling him that I honestly do not have. Still, he kept insisting and repeating his demand. Then I explained to him that back in Denmark I had to pay 250 euros for a service like this, and here you are paying barely 100 euros and complaining.

Me: "Okay, but the 250 euros price in Denmark isn't his problem is it?

Mustapha: "Yes yes I know! But still, the way he insisted although I told him I had no change at the moment was very annoying. He should have calmed down and showed more patience given the greatly low price he's paying".

At the end of the discussion, Mustapha made clear one thing:

"I am not doing all this for the money. I'm doing this because I love it and I love the people working with me, and I love making customers happy".

My conclusions:

Based on my experience on that day, my observations and my talk with Mustapha, here are my main conclusions:

1) The business conditions for ERW have changed greatly after the law, making it more difficult for it to operate as previously: in terms of quality of ladies, number of customers, prices, duration of sessions. Etc.

2) Customers need to be understanding of this new situation in point 1 above, but many of them are not, or are simply not aware of that and just judge ERW based on the degrading experience without considering the factors which are beyond Mustapha's control.

3) Mustapha is honestly doing the best he could to keep the business running in the best form possible. But many things are not in his control. Still, he is trying. He has spent money, time, legal fees, lost business, sacrificed some ladies and many others.

4) As customers we need to limit our expectations and be patient. We should no longer expect to see the same quality and vibe as the pre-law Karl Marx phase. We also should learn to accept whatever good times we get during our stay at ERW, as long as they're not too annoying or unacceptable – which rarely happens.

5) Let us take it easy on Mustapha. He is trying, but many things are not in his control. ERW is a very difficult business and is very unique in the market.
Citera
2019-12-27, 19:36
Medlem
Dags för ett nytt besök på Erlebniswohnung. Kommer dit strax efter öppningsdags vi är 5 män som bastar och chillar. Efter ca en halvtimme kommer Celine ut från kontoret. Hon är lite fnissig och springer runt i lokalen och säger att alla måste komma nu för hon vill köra igång. Hon har supersnygg kropp och ett avslappnat sätt. Hon är noga med mössa på även vid avsugning. Vi män turas om att sätta på henne doggy samtidigt som hon suger.
Efter ett tag blir vi ensamma kvar och jag ber henne rida. Efter några minuter börjar hon titta på klockan och sessionen är över. Jag bastar och lägger mig för att vila i ett av knullrummen. Det visade sig vara bra för när Trisia kommer in och ska börja så är jag där och först på bollen. Hon snaskar kotten utan och på ett gudomligt sätt. Vi killar byts av doggy. Efter ett tag hamnar jag så hon fortsätter att suga. Efter ett tag förvarnar att jag håller på att komma, hon tar ut kuken fortsätter att runka och skrattar när jag sprutar.
Dags att testa buffén. Kycklinggryta med pasta samt en del kalla röror som var helt ok.
Nästa tjej är en smal med långt svart hår. Ganska tråkig.
Men samtligt kommer ett par in 40-50 årsåldern. Hon börjar suga honom ganska länge. Vi andra smeker henne. Efter ett tag går mannen undan och en ung kille blir uppsugen och börjar sätta på henne samtidigt som hon suger mig. Hon blir tokkåt. Stönar på ett skönt sätt och har svårt att suga pga sin kåthet men hon är grymt skön.
Bastu,dusch lite mer buffé sen dags att vandra ut i Berlin-natten
Citera
2019-12-30, 09:36
Medlem
Har läst den här tråden ett tag nu, efter den här sista recensionen, tack för den, ska jag göra slag i saken och åka ner till Berlin
Citera
2019-12-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknulla2017
Har läst den här tråden ett tag nu, efter den här sista recensionen, tack för den, ska jag göra slag i saken och åka ner till Berlin

Man får ha lite tålamod att vänta mellan sessionerna. Men det är absolut mycket Bang for the bucks. Man kan få knulla 5-6 tjejer på en dag för 90 euro inklusive mat. Svårslaget.
Citera
2019-12-31, 01:24
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cayman01
Man får ha lite tålamod att vänta mellan sessionerna. Men det är absolut mycket Bang for the bucks. Man kan få knulla 5-6 tjejer på en dag för 90 euro inklusive mat. Svårslaget.

Instämmer. Tror jag hann 7-8 brudar på de fem timmarna jag var där. Då sög alla utan, ca fyra år sedan.
Citera
2019-12-31, 07:40
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Instämmer. Tror jag hann 7-8 brudar på de fem timmarna jag var där. Då sög alla utan, ca fyra år sedan.

Ca fyra år sedan var före lagen ändrades och kanske till och med på Karlmarks..

Har en känsla av att kvaliten var lite jämnare där.
Citera
2019-12-31, 23:20
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Ca fyra år sedan var före lagen ändrades och kanske till och med på Karlmarks..

Har en känsla av att kvaliten var lite jämnare där.

Ja, precis. Karl Marx alle, nån trappa upp i ett hyreshus.
Citera
2020-01-04, 19:08
Medlem
Emolls avatar
Som jag förstått det så är det ingen garanti att man får ha sex på Erlebniswohnung. Kvinnorna som är där är väl som vilka andra besökare som helst och jobbar alltså inte där?
Citera
2020-01-04, 20:39
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Som jag förstått det så är det ingen garanti att man får ha sex på Erlebniswohnung. Kvinnorna som är där är väl som vilka andra besökare som helst och jobbar alltså inte där?
Vet ej, men av praktiska skäl verkar alla sådana inrättningar vara noga med att de som säljer sexinte är anställda och att de själva avgör vilka de sexar med.
Citera
2020-01-04, 22:19
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:

Nästan alla tjejer "jobbar där" även om det inte är officiellt. Erlebniswohnung är dock en gangbang klubb så du kan inte räkna med att få ha sex med en tjej själv utan det är kanske 3-5 som har sex samtidigt som det är en 5-10 andra i rummet och det kanske inte är din grej. Om det är din grej så är det ett välskött ställe väl värt ett besök.
Citera
2020-01-04, 22:38
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Nästan alla tjejer "jobbar där" även om det inte är officiellt. Erlebniswohnung är dock en gangbang klubb så du kan inte räkna med att få ha sex med en tjej själv utan det är kanske 3-5 som har sex samtidigt som det är en 5-10 andra i rummet och det kanske inte är din grej. Om det är din grej så är det ett välskött ställe väl värt ett besök.

Fast det står på deras hemsida att kvinnorna inte jobbar där, som jag förstod det. Och att "ha sex är ingen garanti".
Citera
2020-01-05, 07:52
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Fast det står på deras hemsida att kvinnorna inte jobbar där

Ja precis och det var det jag menade när jag skrev att det inte är officiellt då det hade varit ett problem juridiskt men när man är där så är det inga tveksamheter på att de jobbar. Det kommer ibland någon tjej som besökare som inte arbetar men de är också ovanliga och lätta att se.

Citat:
Och att "ha sex är ingen garanti".

Nej det är det inte om det är många män på plats så kanske du inte få komma till samt att alla tjejer kan ju säga nej även om det troligtvis aldrig har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in