2019-12-27, 17:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag har fattat det så blottade hon sig vid inspelning av något "humor"-program för någon TV-kanal.

Man kan ju tänka sig hur abrupt karriären hade tagit slut om en manlig "komiker" hade gjort samma sak.

Beror på vilken TV-kanal...
Men karriären skulle troligtvis vara trög efter det...
Citera
2019-12-27, 17:29
Medlem
CyberIngmars avatar
Märkliga artiklar. Både Expressen och Aftonbladet vet att det är bullshit. Inga exempel på hatet mot Nour och sonen. Inga anmälningar?

https://www.expressen.se/noje/schyfferts-raseri-efter-rasismen-mot-sonen/

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Wb2xeQ/schyffert-rasar-mot-rasistiska-kommentarer-sd-svin

Stöd av terroristfinansiär Özz
Citera
2019-12-27, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Märkliga artiklar. Både Expressen och Aftonbladet vet att det är bullshit. Inga exempel på hatet mot Nour och sonen. Inga anmälningar?

https://www.expressen.se/noje/schyfferts-raseri-efter-rasismen-mot-sonen/

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Wb2xeQ/schyffert-rasar-mot-rasistiska-kommentarer-sd-svin

Stöd av terroristfinansiär Özz
Han skriver nu att han anmält på sin insta.
Citera
2019-12-27, 18:18
Medlem
Vem är denne Henrik?
Svensk, arab eller mongol eller vad?
Citera
2019-12-27, 18:32
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Vem är denne Henrik?

Faktiskt ingen alls. Eventuellt Mongol - L
Citera
2019-12-27, 18:38
Medlem
Som jag tänkte då, ingen av betydelse!
Skönt att veta..
Citera
2019-12-27, 18:49
Medlem
Två personer i obalans som triggar varandra i sitt sjuka förhållande.
Av nån anledning får dom fortfarande vara med i tv rutan. Inte pga talang men för att SVT gillar deras politiska åsikter.
Citera
2019-12-27, 18:50
Medlem
Vad för rasism har han blivit utsatt för? Det enda jag ser är en printscreen där han blivit kallad oattraktiv fårskalle och stendumma "pizzamattematker".

Sedan reagerar muslimen som muslimer brukar reagera, med att börja vråla om att det ska sugas kukar och knullas mammor o.s.v.

Gubben verkar ju skriva såhär på instagram;
Ja... jag var riktigt förbannad igår kväll. Men börjar ni använda min familj som tillhygge i er hatmatch så blir det så där. Men nu är dom värsta kommentarerna (nej... inget om pizzamatematiker) screenshotade, polisanmälda, blockade och raderade. Och tips om ni vill gömma er bakom avatarer, fejknamn och inte visa er partitillhörighet..ha inte länkar till dom partierna i era profiler...
Era satans rassetroll SD-svin! Ni får ge er på mig hur mycket ni vill här på nätet men börjar ni dra in min tjej och min nyfödda son i det här så får ni fan ta det med mig när ni träffar mig på stan. Ansikte mot ansikte. Era fega jävlar!
Då kanske någon har bildbevis på "dom värsta kommentarerna"? Så det inte är påhittat?
Citera
2019-12-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant eskalering,
  • Nour lägger upp en bild på Schyffert.
  • Ett troll kommenterar att Schyffert är en "stendum pizzamatematiker".
  • Nour gormar om att han är en "Bitter jävla Jimmy Åkesson-kuksugare".
Därefter trillar Schyffert själv in, med vinpavan på bordet & ungen i knät, och börjar dilla om SD & "rasister".

Både Schyffert & Nour framstår som ganska instabila & tragiska figurer. Uppriktigt synd om ungen faktiskt.
Om detta speglar hela bakgrunden till hatinlägget från HS, så är det otroligt!

Skall man nu bortse från politiska känslor, så har jag alltid sett HS som oerhört skarp och snabbtänkt. Men faktum är att det bara gör situationen ännu värre, för han, om någon, borde inse att han har gått från att vara väldigt icke-PK (jubel åt dödsönskan åt arvingarna), till att bli ett av landets mest politiskt korrekt styrda monster, i humorbranschen tillsammans med Betnér. I mina ögon förtjänar han allt hat, men den som hatar hans barn har förhoppningsvis bara låtit frustrationen överskugga det logiska resonemanget.

Och så är det STOR skillnad på hat och hot. Även om de flesta pk-artister på FB uppenbarligen automatiskt ser hat som hot, så är det en enorm skillnad. Jag hatar HS, men jag skulle aldrig hota honom. Jag hatar absolut inte hans barn, men troligen hatar jag dem härinne som gör det, eftersom jag tycker väldigt illa om personer utan sinne för logik.

Svårt att definiera vad "hat" egentligen betyder. Skulle jag bli ledsen av att läsa om att HS blev misshandlad av sina mena-fans? Nej, inte alls. Skulle jag älska att läsa om det? Litet sorgset tvingas jag svara ja, på den frågan.
Citera
2019-12-27, 18:57
Medlem
Picamagpies avatar
Verkar vara okej för Henrik att dra in någons mamma och runkbajsa henne i en diskussion på nätet
Citera
2019-12-27, 19:32
Medlem
Har inte läst alla artiklar och visst är det tråkigt om familjen blivit trakasserade på nätet, men va fan har han för håll hake på redaktionerna om det blir första sida news på nätsidorna. Det händer ju dagligen att människor blir påhoppade på nätet och vad jag minns så var han själv ganska aktiv 2015 i frågan om allas rätt att få komma till Sverige, så som offentlig person borde han veta att hålla truten i sådana här frågor.

En föredetting i fransig frack som vill ha lite uppmärksamhet luktar det här och bevisligen har han lyckats ganska bra igen att få snabba sympatier.
Citera
2019-12-27, 19:35
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Vem är denne Henrik?

HS är från skithålet Märsta norr om Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in