Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Intressant eskalering,
- Nour lägger upp en bild på Schyffert.
- Ett troll kommenterar att Schyffert är en "stendum pizzamatematiker".
- Nour gormar om att han är en "Bitter jävla Jimmy Åkesson-kuksugare".
Därefter trillar Schyffert själv in, med vinpavan på bordet & ungen i knät, och börjar dilla om SD & "rasister".
Både Schyffert & Nour framstår som ganska instabila & tragiska figurer. Uppriktigt synd om ungen faktiskt.
Om detta speglar hela bakgrunden till hatinlägget från HS, så är det otroligt!
Skall man nu bortse från politiska känslor, så har jag alltid sett HS som oerhört skarp och snabbtänkt. Men faktum är att det bara gör situationen ännu värre, för han, om någon, borde inse att han har gått från att vara väldigt icke-PK (jubel åt dödsönskan åt arvingarna), till att bli ett av landets mest politiskt korrekt styrda monster, i humorbranschen tillsammans med Betnér. I mina ögon förtjänar han allt hat, men den som hatar hans barn har förhoppningsvis bara låtit frustrationen överskugga det logiska resonemanget.
Och så är det STOR skillnad på
hat och
hot. Även om de flesta pk-artister på FB uppenbarligen automatiskt ser hat som hot, så är det en enorm skillnad. Jag hatar HS, men jag skulle aldrig hota honom. Jag hatar absolut inte hans barn, men troligen hatar jag dem härinne som gör det, eftersom jag tycker väldigt illa om personer utan sinne för logik.
Svårt att definiera vad "hat" egentligen betyder. Skulle jag bli ledsen av att läsa om att HS blev misshandlad av sina mena-fans? Nej, inte alls. Skulle jag älska att läsa om det? Litet sorgset tvingas jag svara ja, på den frågan.