2019-12-27, 19:06
Medlem
Jag tror den här frågan är mycket större än vad vi själva väljer att tro på. Fler män idag till exempel väljer att bortse sig från äktenskap allt det där med fortplanta sig, p.g.a. män idag i västerländska samhället anses vara mindre värda för att kvinnan har en mer gynnsam säkerhet när det gäller frågor som är relaterade till rättigheter. Männen idag betraktas mindre värda, även om vi vill tro på att vi behandlas lika fast så är inte verkligheten.

Japanska forskare har redan listat ut det här för många år sedan att Sverige och västerländska länder står i kö för en döende befolkning liknade som det sker i öst-Asien nu.

Här finns i snutt i klippet dom pratar om det; https://youtu.be/8YslIQvRH4w?t=364

Rekommenderar att titta på hela klippet intressant.
Citera
2019-12-27, 19:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
(FB) Vald barnlöshet; överprivilegierade och antiintellektuella

(FB) Miljörörelsens Flerbarnsskammning större hot än Islam

Vald 'barnfrihet' är ett förkastligt beteende på alla plan. Kan enbart respektera detta infantila beslut om man inser sina tillkortakommande som framtida förälder, t.ex. i egenskap av alkoholist eller luder

"Jag betalar in skatt idag för att bekosta inte bara min egen sjukvård och pension, utan även efterkommande generationers skolgång och dito. Om jag å andra sidan inte väljer att skaffa barn som i sin tur skaffar jobb och betalar in skatt så förbrukar jag mer än jag tillför. Jag blir då per definition Tärande istället för Närande."

Du kan inte räkna in barn som kredit.
De som arbetar hela sitt liv, betalar skatt men inte skaffar barn har goda chanser att avsluta sitt liv på positivt livsnetto. Det beror på hur mycket skatt personen hunnit betala in och hur personen nyttjat välfärden.

Skaffar du däremot barn som föds med någon sorts störning/handikapp som kräver särskilt stöd och innebär svårigheter på arbetsmarknaden så är kostnaderna så stora att hela din familj blir en ekonomisk belastning för samhället, om du och din respektive inte är höginkomsttagare.
Senast redigerad av Lava 2019-12-27 kl. 19:17.
Citera
2019-12-27, 19:16
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
"Jag betalar in skatt idag för att bekosta inte bara min egen sjukvård och pension, utan även efterkommande generationers skolgång och dito. Om jag å andra sidan inte väljer att skaffa barn som i sin tur skaffar jobb och betalar in skatt så förbrukar jag mer än jag tillför. Jag blir då per definition Tärande istället för Närande."

Du kan inte räkna in barn som kredit.
De som arbetar hela sitt liv, betalar skatt men inte skaffar barn har goda chanser att avsluta sitt liv på positivt livsnetto. Det beror på hur mycket skatt personen hunnit betala in och hur personen nyttjat välfärden.

Så du menar att Sveriges statsskuld minskar för varje år?
Citera
2019-12-27, 19:18
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
(FB) Vald barnlöshet; överprivilegierade och antiintellektuella

(FB) Miljörörelsens Flerbarnsskammning större hot än Islam

Vald 'barnfrihet' är ett förkastligt beteende på alla plan. Kan enbart respektera detta infantila beslut om man inser sina tillkortakommande som framtida förälder, t.ex. i egenskap av alkoholist eller luder
Är det så märkvärdigt för dig att det finns människor som inte vill ha barn?
Citera
2019-12-27, 19:18
Medlem
Cuckslayers avatar
Det är biologiskt sett omöjligt att inte vilja fortplanta sig.

Det finns säkert knallkorkar härinne som tror att man blir kåt för nöjes skull...

Däremot så kan man ju givetvis bli barnlös av flera anledningar, trots att man innerst inne egentligen vill ha barn.
Citera
2019-12-27, 19:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Så du menar att Sveriges statsskuld minskar för varje år?

Ta med din vilsna teori till ekonomiforat (tex underrubrik nationalekonomi) så ekonomerna och statsvetarna får lite fredagsskratt.
Citera
2019-12-27, 19:23
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Är det så märkvärdigt för dig att det finns människor som inte vill ha barn?

Nej tvärtom, är väldigt uppenbart, men likväl beklagar jag mig över det, inte sant? Precis som det är uppenbart varför vissa tar knark och andra prostituerar sig, men återigen inget jag put my blessings on
Citera
2019-12-27, 19:23
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det är biologiskt sett omöjligt att inte vilja fortplanta sig.

Det är precis vad det är. Sexualdriften är biologiskt betingad, driften att skaffa barn är det inte, det är bara en konsekvens av sex.
Citera
2019-12-27, 19:25
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Det är precis vad det är. Sexualdriften är biologiskt betingad, driften att skaffa barn är det inte, det är bara en konsekvens av sex.

Urdumt och rakt igenom korkat sagt.
Citera
2019-12-27, 19:26
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Oväntat att en bitch tar till demagogisk argument när man möter på minsta möjliga motstånd
Skriv inte på flashback om du inte klarar av att föra en dialog, subba...

När din brist på grundläggande ekonomiska kunskaper gör att dina påståenden blir felaktiga och direkt pinsamma bör du börja i rätt ände. Rätt ände är inte att be andra forummedlemmar lägga sin tid på att bemöta dina fantasier med seriösa argument.
Citera
2019-12-27, 19:30
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
När din brist på grundläggande ekonomiska kunskaper gör att dina påståenden blir felaktiga och direkt pinsamma bör du börja i rätt ände. Rätt ände är inte att be andra forummedlemmar lägga sin tid på att bemöta dina fantasier med seriösa argument.

Jag förstår, trots att jag är högre meriterad än du inom nämnt område så det givetvis din fulla rätt att häva ur dig vilka idiotiska saker som helst på flashback. Allting blir tydligen så mycket lättare när man kan vara anonym
Citera
2019-12-27, 19:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Urdumt och rakt igenom korkat sagt.

Nej. Alla svenskar har läst biologi i grundskolan och vet att barnalstring inte är ett biologiskt beting. Det är därför inte alla människor känner behov och längtan efter barn.
Sex är ett primärt behov, barn är ett sekundärt behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in