Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Nej, jag ifrågasätter en sfärisk snurrande jord.
Fast du ifrågasätter inte ärligt. För hade du gjort det hade du begrundat de evidens för en sfärisk jord som andra i forumet ger dig gång på gång på gång. En del av dessa kan du faktiskt utan större insats utföra själv. Men du verkar ju inte lyssna? Eller så förstår du inte vad som sägs till dig? Om du hade varit ärlig med dina intentioner så hade du provat att utföra experiment på egen hand och sen dra egna slutsatser efter det.
Du säger ju själv att du inte har en aning om hur en platt jord fungerar, men att du tycker att det ser platt ut. Det är ju inget vidare evidens för en platt jord. Eller hur?
Nä, så som du beter dig så framstår det som att du antingen trollar (vilket jag tror både du och Studenter gör om jag ska vara ärlig) eller så vill du att jorden ska vara platt för att du av någon anledning får ut något av det.
Oavsett dina motiv, så blir det ju fånigt att du aldrig ifrågasätter ditt eget ifrågasättande. Du vet sånt som vetenskapen ständigt gör. När man har en teori så försöker man själv och alla andra att falsifiera den. Än så länge har ingen av alla lantmätare, seglare, fysiker, astrologer, skeppare, piloter, rallare, ingenjörer eller forskare världen över lyckats falsifiera den sfäriska modellen. Vad tror du det beror på? I går dom alla i den stora konspirationen?