2019-12-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Låt mig gissa: familjen kommer hit som "flyktingar" under Balkankrisen. Föräldrarna går på bidrag, jobbar sedan en kort tid i någon industri/städar skolor. Blir sedan sjukskrivna. Barnen, i plural, växer upp i en kaos-zon och vill bli ganstarz? Hur mycket hederligt har dessa människor bidragit med i Sverige? Noll... skönt att de utrotar varandra, babbeluringarna

Flera av dessa kriminella albanska släkter kom redan i mitten av 80-talet till Malmö. Stora barnkullar och alla var våldsamma och kriminella under skoltid. Inte långt därefter började de ingå i albanska maffian som finns lite överallt i Europa, där turkar och albaner gifter sig med varandra och skapar stora släkter med mycket kusingifte. Inavel på hög nivå här och brottslighet bland albaner och turkar.
Citera
2019-12-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Vad är det som imponerar, menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det kan man fråga sig. Kanske att han lyckades hålla sig vid liv i 36 år?

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Att han dog med skorna på?

Det här tyckte jag var komiskt i all misär.
Jag syftade på kontrasten mellan att springa i strumplästen efter misslyckad smuggling, och att ha ett sk sagobröllop modell gigantiskt. Så alla tänkbara scenarion är väl ganska imponerande:

1. Att ha varit kriminell och lämnat detta bakom sig för att sedan bli framgångsrik.
2. Att vara kriminell i vapen/drog-branschen och lyckas hålla sig i liv i 36 år.
3. Att vara kriminell i vapen/drog-branschen och öht få ihop till dessa summor (15 miljoner kåk osv). De flesta som tjänar pengar verkar på sin höjd ha en bil och en Rolex och resa till Dubai, men vad vet jag om vilka tillgångar de har egentligen? Inget.

Jag undanbeder kommentarer på dessa scenarion & vilket liv BO levde om det inte är direkt relaterat till varför han blev skjuten. Exemplen är mer ett tankeexperiment, jag har själv inga belägg för att något av dem skulle vara mer sannolikt, utöver att siffrorna i hans svenska bolag antyder att det troligen inte är där pengarna kommit ifrån. Men visst, det kanske har gått bra tidigare år och att dessa pengar placerats i fonder eller aktier som raktetat på börsen.
Citera
2019-12-27, 10:06
Medlem
Tidigare skriven på Hårdsväg i Rosengård enligt Ratsit
Citera
2019-12-27, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Det här tyckte jag var komiskt i all misär.
Jag syftade på kontrasten mellan att springa i strumplästen efter misslyckad smuggling, och att ha ett sk sagobröllop modell gigantiskt. Så alla tänkbara scenarion är väl ganska imponerande:

1. Att ha varit kriminell och lämnat detta bakom sig för att sedan bli framgångsrik.
2. Att vara kriminell i vapen/drog-branschen och lyckas hålla sig i liv i 36 år.
3. Att vara kriminell i vapen/drog-branschen och öht få ihop till dessa summor (15 miljoner kåk osv). De flesta som tjänar pengar verkar på sin höjd ha en bil och en Rolex och resa till Dubai, men vad vet jag om vilka tillgångar de har egentligen? Inget.

Jag undanbeder kommentarer på dessa scenarion & vilket liv BO levde om det inte är direkt relaterat till varför han blev skjuten. Exemplen är mer ett tankeexperiment, jag har själv inga belägg för att något av dem skulle vara mer sannolikt, utöver att siffrorna i hans svenska bolag antyder att det troligen inte är där pengarna kommit ifrån. Men visst, det kanske har gått bra tidigare år och att dessa pengar placerats i fonder eller aktier som raktetat på börsen.
Han är kriminell 100% inget mer att diskutera där. Det intressanta är om mordet på K Hakim har en koppling?
Citera
2019-12-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Flickvän och barn, utanför deras port, sprang från platsen.

Lika tillvägagångssätt.

Fler likheter? Var finns Naiaf Adawi? Skyddad identitet?

Nästan alla skjutningar går väl till på detta vis?
BO skjuts i närheten av hem, jobb eller på en plats som han lockats till under falsk flagg.
GM drar därifrån till fots eller med ett fordon. Vad skulle de annars göra? Stanna kvar? Gräva en tunnel till Kina? Sätta upp en portal till en annan dimension?

Om man ska kunna koppla ihop dessa brott skulle det väl vara intressant att få veta vad de ägnat sig åt för eventuell brottslighet de sista åren.
Citera
2019-12-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Han är kriminell 100% inget mer att diskutera där. Det intressanta är om mordet på K Hakim har en koppling?

Ja jo absolut, och då är ju fortfarande frågan vilka motiv till mordet på KH som är troliga.
Men det finns väl fortfarande inga uppgifter på vad NA ägnat sig åt efter att han kom ut från fängelset, exempelvis.
Citera
2019-12-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Ja jo absolut, och då är ju fortfarande frågan vilka motiv till mordet på KH som är troliga.
Men det finns väl fortfarande inga uppgifter på vad NA ägnat sig åt efter att han kom ut från fängelset, exempelvis.
Polisen säger ju att de har en klar bild av motivet. NA och Karolin var på bröllopet. Helt klart att de ingår i nätverk på en högre nivå än småkillarna som becknar och blir skjutna som vi brukar se här på fb.
Citera
2019-12-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
2020rec.com är en ren front...

Verkar som någon sopar igen spåren efter diverse vapenaffärer, han har haft misstankar på sig ett tag efter höstens sprängningar och skjutningar. Komiskt att han valt studioadressen invid alla blåljusmyndigheter i samma kvarter, kåken är direkt usel att ha studio i, ligger dikt mot Essingeleden, har däckverkstad i sig m.m och den riktiga studion som finns där (med helt annat namn/ägare) tvingades bygga om 3 ggr pga vibrationerna från motorleden. Tror det senaste "fyndet" med 1,2kg militär sprängdeg från balkan som hittades i Helsingborg spelar in i "städuppdraget".

Bra detektivarbete! Sveriges kanske mest trafikerade trafikled utanför fönstret till skivstudion.

Leslie Tey, vars debutalbum de spelat in enligt hemsidan, kommer från Malmö också.
Citera
2019-12-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Ett svin mindre. Trodde att man kunde ta genvägar på andras bekostnad, bo i lyxhus i London, gifta sig vid Como-sjön och inbilla sig att man befinner sig i en klass där man aldrig hört hemma. Patetiska människor. Tur att han bara fick ett barn.

Oerhört patetiskt.
Citera
2019-12-27, 11:06
Medlem
staticages avatar
Konsekvens av Svensk pisspolitik.
Var sveriges mest efterlysta 2008
Flyttade till UK 2016 hur kunde han hålla sej gömd skulle inte förvåna mej om han bodde kvar i malmö hela tiden.
Citera
2019-12-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han kanske har dubbla medborgarskap
Eller trippel...
Citera
2019-12-27, 11:17
Medlem
Flamur har gjort sig rik på Kola. Flyttade till Amsterdam och öppnade vit business. För att tvätta pengarna. Flyttar sedan till London och bor i ett rikt område. Skytten sägs vara samma som sköt KH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in