Citat:
Ursprungligen postat av
Garderob
Vad är det som imponerar, menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kid-Stardust
Det kan man fråga sig. Kanske att han lyckades hålla sig vid liv i 36 år?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Att han dog med skorna på?
Det här tyckte jag var komiskt i all misär.
Jag syftade på kontrasten mellan att springa i strumplästen efter misslyckad smuggling, och att ha ett sk sagobröllop modell gigantiskt. Så alla tänkbara scenarion är väl ganska imponerande:
1. Att ha varit kriminell och lämnat detta bakom sig för att sedan bli framgångsrik.
2. Att vara kriminell i vapen/drog-branschen och lyckas hålla sig i liv i 36 år.
3. Att vara kriminell i vapen/drog-branschen och öht få ihop till dessa summor (15 miljoner kåk osv). De flesta som tjänar pengar verkar på sin höjd ha en bil och en Rolex och resa till Dubai, men vad vet jag om vilka tillgångar de har egentligen? Inget.
Jag undanbeder kommentarer på dessa scenarion & vilket liv BO levde om det inte är direkt relaterat till varför han blev skjuten. Exemplen är mer ett tankeexperiment, jag har själv inga belägg för att något av dem skulle vara mer sannolikt, utöver att siffrorna i hans svenska bolag antyder att det troligen inte är där pengarna kommit ifrån. Men visst, det kanske har gått bra tidigare år och att dessa pengar placerats i fonder eller aktier som raktetat på börsen.