Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Vi kanske ska skilja på svensk lag och vad kvinnan i fråga upplever som en våldtäkt. Om hon i fantasin verkligen INTE VILL detta och gör motstånd, så kan det klassas som en våldtäkt upplevelsemässigt. Dock verkade det i fantasin som att hon tände på detta, och således inte gjorde motstånd. Då har hon inte upplevt en våldtäkt och allt vad trauma det kan innebära.
Vad svensk lag säger om detta är för själva frågan om kvinnans lidande är inte särskilt relevant i just detta fall du beskriver.
Nej varför ska vi skilja på det, då vet vi inte vad som menas med ordet eftersom alla har sin egen uppfattning om vad som borde klassas som våldtäkt. Hela resonemanget blir också väldigt märkligt när du säger att det inte är våldtäkt om hon vill bli våldtagen, då säger du att man per definition inte kan vilja bli våldtagen även kvinnor faktiskt vill det. Man får också skilja på att känna en dragning till att vilja bli det och hur man sedan upplever när man väl blivit det.
Mina teorier kring detta har jag gått in på tidigare. Jag ser hur mänskligheten har gynnats av våldtäkter när de starka hannarna har tagit sex när de vill ha det utan att be om tillåtelse. De håller då svagare hannar borta och detta säkerställer att det primärt är de starka hannarna som sprider sina gener. Kvinnan gynnas också av att bli våldtagen eftersom hennes mål också är att få en stark avkomma.
Denna önskan att bli våldtagen kan alltså sitta djupt nedärvd i generna och stå i konflikt med kulturella värderingar som vi nu växer upp med. Då blir det blandade känslor hos kvinnor, få kan öppet medge sin lust att bli våldtagna utan håller sig i ord till vad kulturen säger. De vill ha en snäll omtänksam man osv. men deras primitiva känslor säger att de vill bli våldtagna av en alphahanne som skiter i vad de tycker och bara tar för sig.
De flesta kvinnor förstår inte detta själva men trots att de säger att de vill ha en mes så väljer de i praktiken en väg mot farliga män som våldtar dem. Här kan också en stor anledning ligga i att de faktiskt röstar för att få hit fler av dessa män så att deras chanser att bli våldtagna ökar.