Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-26, 19:37
Medlem
soulknaves avatar
Jag har prövat Netflix runt 7 gånger fast tittar en kvart per månad för det är mest skit, HBO har mindre men bättre att se. Amazon har jag inte provat. Headweb var bra det var en digital film butik där man betala per film lagligt men dom la ner. har ett par filmer på apples itunes också. apple har gement extremt brett sortiment brukade ha i alla fall, de har en del som inte ens finns på spotify när det kommer till annat.
Citera
2019-12-26, 19:52
Medlem
Nimars avatar
Tog en paus från Netflix för att testa amazon men jag tycker det är mest bara skit där. Hittat en serie som jag gillar, the expanse men inga intressanta dokumentärer. När jag är klar med den serien så blir det nog Netflix igen.

Amazon är billigt iaf bara 30kr i månaden dom första 6 månaderna.
Citera
2019-12-26, 20:21
Medlem
Otroligt dåligt utbud av film på HBO. Netflix har en del bra grejer men oftast bara b.
Amazon prime däremot är bra, har även mycket true crime vilket jag gillar.
Citera
2019-12-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Varför välja?
Jag har alla de stora streamingtjänsterna, för att jag kan och vill, men för ett enkelt fattighjon så är nog Netflix mest prisvärt.

Eller så äter man popcorn, swef och dreamf och köper film-pizza för pengarna istället?

Netflix får min månadspeng
Citera
2019-12-26, 22:37
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Eller så äter man popcorn, swef och dreamf och köper film-pizza för pengarna istället?

Netflix får min månadspeng

Fulstream år 2019, good one.
Citera
2019-12-27, 01:48
Medlem
Reggaemans avatar
Inget av det, har Piratebay
Citera
2019-12-27, 03:03
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Har haft alla tre. Gillar Netflix mest. T ex tittar jag på en italiensk film men vill ha engelsk text så går inte det på HBO om jag inte befinner mig i Italien eller England. Det blir bara förvirrande med spanska, franska eller tyska då man bara hanterar dom språken halvdant. Det här är fallet med nästan alla filmer.

På Netflix kan man ställa in kontot så att den visar ett språk och på detta sättet kan jag få tyska även om jag befinner mig i frankrike osv. Sen är det bara att ställa in olika språk på olika profiler.

Amazon prime verkar klara detta t on bättre ännu då det verkar som att man kan välja vilket språk man vill direkt i menyn fast de har för lite barnfilmer. Det som är bra är att jag har redan prime for snabba leveranser och läsplatta där man får tillgång till biblioteket med böcker så den kommer lite gratis. Den funkar inte sådär värst bra på androidboxen ännu bara.

Den jag helst vill ha är Disney plus för den lille. Om det finns möjligheter att välja vilka språk man vill ha när det kommer dumpar jag Netflix tror jag.
Citera
2019-12-27, 03:53
Medlem
Schnyggves avatar
Netflix har bäst interface eller vad det heter...men utbudet är sämst! Stör dock ihjäl mig på att det börjat med massa klipp på autostart MED LJUD i menyn!
Hbo är ju grymma på serier (nähä?) så hittar man någon man gillar så är det soft att bara skotta av alla säsonger...inget vidare interface dock!

Cmore kan vara ok, men är inte så kul...
Viaplay har jag inte haft på år och dagar, men det brukar inte vara speciellt kul...

Slutsats: Det behövs VERKLIGEN ett Spotify för film och serier! Ingen tjänst är ens i närheten att vara så bra som man hade önskat!

Finns det svensk text på Amazon prime? Jo jag kan engelska...men det är skönt med text!
Citera
2019-12-27, 08:12
Medlem
smoerreboms avatar
Ingen av dem är särskilt bra och det kommer troligen bli ännu värre sen när Disney och Apple börjar plocka hem grejer. Kör bara en månad i taget och byter. Funkar jättebra, ibland får man gratismånader av amazon och HBO dessutom.
Citera
2019-12-27, 10:45
Medlem
Jag hade Prime en kort tid för kanske ett halvår sedan. Då var det inte mycket att hurra för rent innehållsmässigt.

Jag brukar alternera mellan Netflix och HBO. Netflix känns som den stabilaste plattformen rent prestandamässigt och har väl sannolikt ”störst utbud”. Dock är mycket av utbudet rent bedrövligt.

Chernobyl, Succesion, Gomorra och Falsk identitet är mina favoritserier från senare år. Att tre av dessa finns på HBO gör att jag måste utse den som vinnare av de tre.
Citera
2019-12-27, 10:54
Medlem
sebastian_s avatar
Beror helt pa hur mycket serier man har sett. For den oinvigda sa ar hbo bast da de helt har bast serier de senaste 25 aren. For nagon som har sett entourage och sopranos 5 ganger sa ar netflix battre. Amazon prime har jag ingen riktig uppfatning om.
Citera
2019-12-27, 12:07
Medlem
CptKirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Har Amazon Prime stöd för 4k? Ursäkta OT.

Yes 4k/HDR kosta inget extra utan ingår i basbeloppet till skillnad mot netflix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in