2019-12-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du verkar känna många av de inblandade. När du nu tror att SD snart skall släppas
för att det, enligt dig, inget finns något som pekar mot honom, har du då några tankar
på vem som mördade Lena?

SD har fått bli syndabock. Naturligtvis är det någon inom polisen, någon som såg till att hon inte hittades. Och som såg till att blint inrikta sig på någon oskyldig så den riktiga mördaren går lös
Citera
2019-12-26, 12:12
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
SD har fått bli syndabock. Naturligtvis är det någon inom polisen, någon som såg till att hon inte hittades. Och som såg till att blint inrikta sig på någon oskyldig så den riktiga mördaren går lös
Det var det finaste någon sagt om SD (kartonghems-byggaren)
Jag skulle lätt satsa pengar i hans "Aktiebolag - flinet".
Det är där tryggheten sitter.. är du inte snäll kommer tomten-SD och flinar/livar upp tillvaron.
Eller varför inte bygga familj med flinet-SD.. kan tänka mig att HD känner sig riktigt "burad".
Klart att SD är en syndabock..
Citera
2019-12-26, 12:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inte exakt, men jag vet att SD filmade henne genom fönstren och sedan skickade till henne,
med kommentarer.
Det torde ju räcka för en fällande dom, men nu drog hon ju tillbaka anmälningan, bla för åtminstone en video med Mgi var lätt pinsam.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Menar du MgL?

Intressant i så fall.
Den första anmälan gjordes ju precis
innan LW och MgL skulle dela
hotellrum på FAD i Linköping.
Hade LW sagt till SD att de bara var
vänner och SD filmade något genom
fönstret som visade att de var mer än så?

Kan bilbråket också ha handlat om denna
film? Att LW försökte förmå honom att
radera den?

Det är ju naturligtvis olagligt att filma någon i sitt hem utan att man vet om det.
Hemmet anses i lagen vara ett ställe där du ska kunna känna sig trygg.

För L*ens kan förstås denna känsla av att vara inte bara övervakad av SD utan också ”registrerad” via filmning i sitt eget hem mycket obehaglig. Det är en läskig känsla av kontroll på varje steg du rar, att denna person vet vad du gör och till och med ända in i ditt eget hem observeras du. Ingenstans kan du vara ifred. Det kan kallas stalking på samma gång.

Så den första känslan för L*ena kanske är att hon vill anmäla, vilket hon gör.
Denna anmälan drog hon tillbaka med orden att saker kunde bli värre om hon gick vidare.

Kanske fanns det flera bottnar i den kommentaren.
Dels att kanske SD hotat henne med att ta tillbaka den.
Men också att det faktiskt kunde förstöra mycket för inte bara SD och henne själv, men också för SDs familj. Om filmningen gällde MgL, kanske inte han m heller ville dras in i en rättsprocess med tredje part involverad?

Med tanke på att L*ena är död nu, så var det ett dåligt beslut att inte gå vidare. Men det var nog ingen, kanske inte ens SD ( om han är mördaren) dom anade Får man fotografera på privata platser?

Vad lagen säger om fotografering på privat område:

Citera
2019-12-26, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte försvaret kommer att tala så mycket om förmildrande omständigheter, det skulle ju innebära att SD erkänner brottet och vill komma ’billigt’ undan?
Han kommer nog i stället att neka totalt till all inblandning i LW: s död.

Har också tänkt lite på att det kan finnas något mer i den här historien som ligger till grund för detta vidriga mord, något mer förutom knoggnuggning/bråk i bil.
Har svårt att helt släppa detta med att åkl anser att rätten ev kan komma att behöva gå syn i SD:s hus, och har också svårt att riktigt förstå anledningen till att man ”stormade” huset för att gripa SD.
Och därtill SD:s överklagan av avspärrningarna.

Kan det vara ”något” med huset, något SD installerat där etc, något hemligt rum som anförtrotts LW?
Bara juldagsspånande.

Kanske SD har installerat en dold övervakningskamera som smygfilmat L*ena när hon har varit där?
Också ett annandagsjulspånande.

Det är ju lite av en gåta vad man letat efter för specifik sak i hans ( och HDs?)hus efter så lång tid som skulle kunna finnas där mer än ett år efter mordet.
Citera
2019-12-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ju naturligtvis olagligt att filma någon i sitt hem utan att man vet om det.
Hemmet anses i lagen vara ett ställe där du ska kunna känna sig trygg.

För L*ens kan förstås denna känsla av att vara inte bara övervakad av SD utan också ”registrerad” via filmning i sitt eget hem mycket obehaglig. Det är en läskig känsla av kontroll på varje steg du rar, att denna person vet vad du gör och till och med ända in i ditt eget hem observeras du. Ingenstans kan du vara ifred. Det kan kallas stalking på samma gång.

Så den första känslan för L*ena kanske är att hon vill anmäla, vilket hon gör.
Denna anmälan drog hon tillbaka med orden att saker kunde bli värre om hon gick vidare.

Kanske fanns det flera bottnar i den kommentaren.
Dels att kanske SD hotat henne med att ta tillbaka den.
Men också att det faktiskt kunde förstöra mycket för inte bara SD och henne själv, men också för SDs familj. Om filmningen gällde MgL, kanske inte han m heller ville dras in i en rättsprocess med tredje part involverad?

Med tanke på att L*ena är död nu, så var det ett dåligt beslut att inte gå vidare. Men det var nog ingen, kanske inte ens SD ( om han är mördaren) dom anade Får man fotografera på privata platser?

Vad lagen säger om fotografering på privat område:

Och Ville47 skrev i september -19 att LW filmat sig själv när hon hade sex
med mgl och skickat till SD.

Intressant att mgl nämns i detta sammanhang av två olika skribenter med helt
divergerande uppgifter om vem som skickade en video till vem. Att mgl finns
med på en video verkar dock sannolikt.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-12-26, 13:57
Medlem
Citat:
JG älskar sin mördarkompis, det borde alla fattat nu. Och han har gått över alla gränser för honom.
Tror det är ett bög förhållande och att även joikarainen delar, han har också visat SD sin kärlek och lojalitet.
Så skäll inte på JG, han följer sitt hjärta.
Tror SD släpps snarr, det finns ju inget som pekar mot honom, snarare 8 skäl som talar emot.

Tack för ditt svar!

Är nyfiken på att höra vilka 8 skäl som talar emot att SD skulle vara GM?

Citat:
Citera
2019-12-26, 14:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och Ville47 skrev i september -19 att LW filmat sig själv när hon hade sex
med mgl och skickat till SD.

Intressant att mgl nämns i detta sammanhang av två olika skribenter med helt
divergerande uppgifter om vem som skickade en video till vem. Att mgl finns
med på en video verkar dock sannolikt.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, du har sannerligen ett bra detaljminne!

Att Ville raljerar med tråden och dess mest osannolika spekulationer och med olika skribenter är helt klart. Men samtidigt är det lika klart, som du påpekar att Ville har kännedom ( är på något plan mer insatt i fallet än gemene man i tråden) om saker som vi som inte känner de inblandade inte har.

Din slutsats att MgL är filmad är mycket sannolik tror jag också.
Nu har jag trott på Holmes redan från start iofs.

Mycket tråkigt att Holmes har en semester som förmodligen går över rättegången!

Jag hoppades på att han skulle kunnat vara med på rättegången och delta i tråden samtidigt.
Citera
2019-12-26, 15:01
Medlem
Citat:

Att Ville raljerar med tråden och dess mest osannolika spekulationer och med olika skribenter är helt klart. Men samtidigt är det lika klart, som du påpekar att Ville har kännedom ( är på något plan mer insatt i fallet än gemene man i tråden) om saker som vi som inte känner de inblandade inte har.

Jag hoppades på att han skulle kunnat vara med på rättegången och delta i tråden samtidigt.

Det måste ha varit väldigt obehagligt och olustigt för Mgl att ha den vetskapen
att ha blivit filmad i en sådan privat situation, och bli indragen i allt bråk och alla
turer fram och tillbaka mellan LW och SD.

Aj då, det du skriver i de två sista raderna har jag totalt missat!
Citera
2019-12-26, 15:18
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar!

Det får du fråga Draifos om, det är känsligt för honom så han kanske inte svarar.
Draifos är min kompis och står närmare kretsen än ni tror, likadant med min bästis snoris, som förresten hatar kvinnor. Han är också bög men blir inte arg för att jag säger det. Hm eller är han bi...

Citat:

Stopp där, inte bara mgl är filmad av LW när de hade sex, hon filmade även när SD tog henne bakifrån och spridde filmen, hon var exhibitionist.

Men det finns mer... nakenbilder som många karlar skickade till henne, från geocaching reviewers bland annat. Jo polisen har allt det, LW gillade att spara sådant.
Sedan hade hon åtskilliga snuskiga förslag sparade från massor av män hon umgicks med. Inte konstigt, hon var ju en riktig pingla.
Citera
2019-12-26, 15:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Kanske SD har installerat en dold övervakningskamera som smygfilmat L*ena när hon har varit där?
Också ett annandagsjulspånande.

Det är ju lite av en gåta vad man letat efter för specifik sak i hans ( och HDs?)hus efter så lång tid som skulle kunna finnas där mer än ett år efter mordet.
En påhittig och egensinnig kontrollant har nog dolda kameror avsedda för spionage både här och där; HD kan ha blivit utsatt för filmning, hon med.

Att smyga omkring bland buskarna bakom bostadsrätten för att filma genom fönster låter både besvärligt och riskfyllt. När det finns andra, fiffigare sätt för en lustigkurre som MGM att stalka och kränka: https://www.prylstaden.se/klockkamera-med-rorelsedetektering-och-tradlos-overforing

En knapphålskamera av trådlös modell i sovrummet t ex. Med nyckel kunde han enkelt ta sig in i bostaden när ingen var hemma för att arbeta ostört.
Eller varför inte erbjuda en brandvarnare för ökad säkerhet, generös och omtänksam som han är. - Självklart tar han på sig att installera den också.
- En väckarklocka inlagen i ett fint paket som försoningsgåva för deras senaste gräl?

Nu kan han övervaka i realtid antingen via datorn eller mobilen. Telegram-appen laddas ner - som kontrollansvarig känner han sitt ansvar och vet med sig att säkerheten går före allt.
Citera
2019-12-26, 15:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tack för ditt svar!

Det där låter konstigt, det finns väl ingen särskild anledning att inte misstänka SD. Åklagaren Åsa Hiding har misstänkt honom sedan i maj 2018, och hennes misstankar har sedan blivit starkare och starkare för var dag som går. I augusti 2019 hade misstankarna mot SD blivit så starka att rådmannen Ulla Gustavsson fattade ett beslut om frihetsberövande, och sedan dess sitter han häktad. Och det är alltså inte så att åklagaren och rådmannen står helt ensamma här, åtminstone verkar ju Leif GW Persson inte tro att de är inne på fel spår:
"Jag har inga problem med att man är rätt ute så att säga. Det är inte så att man jagar någon oskyldig, det har jag aldrig trott va...".
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12495523 (09:20 in i klippet)
Senast redigerad av Draifos 2019-12-26 kl. 15:52.
Citera
2019-12-26, 16:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det får du fråga Draifos om, det är känsligt för honom så han kanske inte svarar.
Draifos är min kompis och står närmare kretsen än ni tror, likadant med min bästis snoris, som förresten hatar kvinnor. Han är också bög men blir inte arg för att jag säger det. Hm eller är han bi...

Stopp där, inte bara mgl är filmad av LW när de hade sex, hon filmade även när SD tog henne bakifrån och spridde filmen, hon var exhibitionist.

Men det finns mer... nakenbilder som många karlar skickade till henne, från geocaching reviewers bland annat. Jo polisen har allt det, LW gillade att spara sådant.
Sedan hade hon åtskilliga snuskiga förslag sparade från massor av män hon umgicks med. Inte konstigt, hon var ju en riktig pingla.

Jag är ganska övertygad om att det vid en rättegång kommer att stå klart vem som är den "fula fisken".

Och det kommer stå klart att det har varit en person som har gått över gränser, precis som skett på liknade sätt som vi blivit varse i tråden. Det är gränser som de flesta människor inte går över.

Då handlar det inte om att elda trots eldningsförbud utan gränser som hot, stalking och ofredande och slutligen mord.

Det kommer inte handla om att det har varit L*ena som har varit den som gjort detta.

Ja, jag tror att L*ena var en riktig pingla. Jag tror inte att hon var perfekt, för vem är det? Jag tror att L'ena var en bra person, som aldrig skulle ha hotat någon, aldrig filmat någon mot någons vilja och aldrig skulle ha offentliggjort något sådant som var privat för att skada någon.

Tyvärr går det inte för L*ena att vara efterklok.

Jag blir fruktansvärt ledsen över att en bra människa är för alltid utplånad och att mördaren fått leva fri alltför länge.
Alla människor som har älskat någon kan förstå och ana den smärta som det här har åstadkommit.

Att den som gjort detta har kunnat springa runt och leka, tramsa, prata om varma kramar och goda bullar gör mig vansinnig. Det visar hur totalt kall han är (om det är han, och det tror jag).

Den kyla som han visar när han går till L*enas sons cache på morddagen, sonens födelsedag, den dag sonen vaknade på morgonen och mördaren stal hans mamma från deras hem....

Han besöker också mordplatsen, och låter eftervärlden få veta det.

Det måste vara i särklass den största kyla en människa kan ha som själv är orsaken till det fruktansvärda mordet.

Han kunde inte låta bli att kränka henne en gång till....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in