2019-12-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Stort tack.

Måste ge lite cred till fanskapet ändå. Han körde Axelsson till sjukhuset och la inte skulden på någon annan. Starkt! ( I och för sigKanske lite svårt att lägga skulden när det var han som startade skottlossningen.)

Tony Byström förtjänar absolut någon sorts medalj för sina heroiska handlingar, håller med dig om detta.
Citera
2019-12-14, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Om man formulerar om det till att vara ett mer konsekvent straff där 3 år blir 3 år och livstid blir livstid.
Inte hårdare men konsekvent.

Risken att Tony Olsson och Fänriken Flink börja mörda ingen är väldig stor dessutom, så det handlar om människor säkerhet att dessa personer inlåst på det straff det är dömda till .
Citera
2019-12-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Risken att Tony Olsson och Fänriken Flink börja mörda ingen är väldig stor dessutom, så det handlar om människor säkerhet att dessa personer inlåst på det straff det är dömda till .
Precis det jag menade, att de skall sitta av det straff de är dömda till. Med hårdare straff tolkar jag som hårdare metoder och det var detta som jag försökte att hålla isär.
Citera
2019-12-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Det vet vi inte riktigt än.

Tony Byströms omvandlingsdom:
https://docdro.id/bawFZl9
ÖREBRO TINGSRÄTT - SLUTLIGT BESLUT - B 1486-19

Tack för uppladdningen.

Tingsrätten har i tidigare beslut konstaterat att Tony Byström medverkat till att främja sin anpassning i samhället genom att delta i flera behandlingsprogram, ägna sig åt studier, sitt författarskap och utveckla kontakter med såväl nära anhöriga som professionella stödpersoner, liksom att han åtagit sig förtroendeuppdrag av olika slag och har en tydlig plan för hur han ska förbereda sig för ett framtida arbetsliv. Tony Byström har därefter genomgått ytterligare två påverkansprogram med inriktning mot kriminalitet respektive våld. Han har tagit examina på högskolenivå, upprätthållit kontakten med sitt prosociala kontaktnät samt arbetat med förtroendeuppgifter och annan anordnad verksamhet med mycket goda vitsord. Kriminalvården bedömer sammantaget att Tony Byström fortsatt har medverkat till att främja sin anpassning i samhället.
Citera
2019-12-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Hur menar du där? Beslutet kan knappast tagits på plats, då låg väl axelsson skottskadad på marken? Och inte fan gick dom fram till honom och hade en diskussion om poliserna skulle skjutas fler gånger....

Det är vad Axelsson själv sagt till mig. Har inte ifrågasatt utan valde att lita på att det han sa stämmer.
Kan ju vara så att de diskuterat ett sådant händelseförlopp i bilen t.ex.
Citera
2019-12-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
Det är vad Axelsson själv sagt till mig. Har inte ifrågasatt utan valde att lita på att det han sa stämmer.
Kan ju vara så att de diskuterat ett sådant händelseförlopp i bilen t.ex.

Dom hade redan skjutit och kastat handgranat/er mot polisen Eklund, där var alla inblandade, den polisen hade bara tur som överlevde, så jag undrar vad axelsson fantiserar om? Låter som om han vill det ska framstå som något annat.....

Och ärligt talat , är man så inihelvete blåst att man nu kommit överens om detta, möjligen då innan rånet eller från Kisa till där dom besköt Eklund, låt han sitta där han sitter , har aldrig fattat varför just Axelsson anses som den minst oskyldige i sammanhanget, han pepprade friskt ute på landsvägen och sen vid Malexander hade han bara turen eller oturen att bli skjuten, hur man nu ser det, men han sköt vid Malexander han med, det var därför han blev skjuten själv, men det kanske han inte nämnde?
Citera
2019-12-17, 03:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Stort tack.

Måste ge lite cred till fanskapet ändå. Han körde Axelsson till sjukhuset och la inte skulden på någon annan. Starkt! ( I och för sigKanske lite svårt att lägga skulden när det var han som startade skottlossningen.)

Tony Olssons körde aldrig Axelsson till något sjukhus. Det gjorde en privatperson som blev stoppad av Olsson och Arklöv.
Citera
2019-12-17, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tony Olssons körde aldrig Axelsson till något sjukhus. Det gjorde en privatperson som blev stoppad av Olsson och Arklöv.
Ja jag glömde det. Men om privatbilisten inte hade dykt upp tror jag inte dom hade lämnat han på sjukhus. Poängen var att dom inte lämnade han i sticket.

Jag vet att Tony är psykopat vars främsta kännetecken är att vilja utnyttja andra men i detta fallet visade dom båda solidaritet med Axelsson.
Citera
2019-12-17, 07:43
Medlem
Varför skriver Örebro TR att han avtjänat 19 år och fyra månader när han häktades i början av juni? Är det för att dom räknar av det mot vad han skulle ha avtjänat av den gamla domen från 1995?
Citera
2019-12-26, 11:42
Medlem
Det kanske är hans minsta problem men undrar om han vill ta bort tatueringarna?
Citera
2019-12-26, 12:39
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Det kanske är hans minsta problem men undrar om han vill ta bort tatueringarna?
Vad har han för tatueringar? En AK4, men mer?
Citera
2019-12-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad har han för tatueringar? En AK4, men mer?

De skaffade lite nya tatueringar på permission under projektet 7:3.

Aldrig hört att militärligans Carl Thunb*rg hade nåra nazi tatueringar, tror bara Mats och Tony skaffade det. Mats har "The Hate Still Shades Me" på ryggen. Tony har svensk viking/döskalle på armen. Sen hade dom motiv med gevär, en man med vapen som skyddar en familj elr nåt sånt, "14 words", S.S runor och lite annat. Onödig fakta: Jackie har texten "Mars" (krigsguden alltså) med blixtar vid, tatuerat på armen.
Hur kan man vilja tatuera in deprimerande hat på sin kropp förstår jag inte och det gjorde inte heller teamet i pjäsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in