2019-12-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Detta kommer aldrig hålla i Göta HR!

Det vet vi inte riktigt än.

Tony Byströms omvandlingsdom:
https://docdro.id/bawFZl9
ÖREBRO TINGSRÄTT - SLUTLIGT BESLUT - B 1486-19
Citera
2019-12-10, 19:45
Medlem
Har åklagaren överklagat? Detta ska inte hålla
Citera
2019-12-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
Men det jag kommenterade gällde ifall det bara var Arklöv som tog beslutet att avrätta poliserna, vilket det inte var.
Jo det var det visst. För jag tror inte att Tony beordrade det. Allt utspelades under kanske 15 sekunder

Men Tony startade allt så han är den största boven i dramat (beror på vem man frågar i och för sig)
Citera
2019-12-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jo det var det visst. För jag tror inte att Tony beordrade det. Allt utspelades under kanske 15 sekunder

Men Tony startade allt så han är den största boven i dramat (beror på vem man frågar i och för sig)

Jag har en av de dömda som källa för vad jag påstår. Har inte sagt att Tony beordrat någonting, utan att han och Axelsson godkänt att poliserna dödades.
Citera
2019-12-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
Jag har en av de dömda som källa för vad jag påstår. Har inte sagt att Tony beordrat någonting, utan att han och Axelsson godkänt att poliserna dödades.

Hur menar du där? Beslutet kan knappast tagits på plats, då låg väl axelsson skottskadad på marken? Och inte fan gick dom fram till honom och hade en diskussion om poliserna skulle skjutas fler gånger....
Citera
2019-12-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är ett polisförband som griper Byström. Men 2004 var man nog lika tydliga med vilka som var polisen som man kanske är idag. Det kan vara inte så där jättesvårt att rigga händelse att Olsson var beväpnad och man tvingad skjuta ihjäl honom i nödävrn. Nu kommer monstret att släppas ut i samhälle ingen och vara en fara för allmänheten.

Det räcker väl med Fänriken Flink kan riskera att lustmörda din dotter ingen. Experter är eniga, att den här av gruppen av kriminella varesel kan man aldrig släppas ut i samhället ingen, dom är för farliga.

Se på Svartenbrandt , han sköt med AK4 in i polisbuss i 1979 , såna här monster går inte botad. Man kan bara låsa in dem.

Artikel ifrån händelse 1979

https://minfil.com/R060L0Cfn6/SvD_1979-11-24_-_sida_4_pdf

Vilka experter är eniga om det menar du?
Citera
2019-12-14, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Vilka experter är eniga om det menar du?

Vetenskap bevisat att såna som Tony olsson skall aldrig mer ser dagsljuset. Hårdare straff är det enda som fungerar.
Citera
2019-12-14, 06:45
Medlem
Artikel från i går.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EW2o2G/35-ariga-straffet-for-polismorden-i-malexander-overklagas

Citat:
Men åklagaren ifrågasätter att risken i återfall verkligen är så låg som sagts i utredningen.

– Frågan om omvandling är för tidigt väckt, framhåller åklagaren Karin Lindell i sitt överklagande som gavs in i dag.
Citera
2019-12-14, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Artikel från i går.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EW2o2G/35-ariga-straffet-for-polismorden-i-malexander-overklagas

Citat:
Hon hänvisar vidare till att psykologutredningen konstaterat att Tony Byströms förändringsvilja är svårbedömd men hänsyn till att han tidigare uppvisat en betydande bedräglighet.

Det finns också en osäkerhet, menar åklagaren, om hur Tony Byström kommer att hantera den stress som kommer uppstå vid vidare utslussning.

Han har exempelvis inte haft några egna permissioner. Och han har vistats på en så kallad ro-avdelning och inte på en vanlig avdelning där det råder mera stress.

– Han har alltså inte prövats i friare miljöer, skriver åklagaren menar att det inte är klart att den förändring han genomgått är så stabil över tid att det är möjligt att nu omvandla livsstidsstraffet.

Inga dåliga argument från åklagarens sida.
Citera
2019-12-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Tony Byströms omvandlingsdom:
https://docdro.id/bawFZl9
ÖREBRO TINGSRÄTT - SLUTLIGT BESLUT - B 1486-19
Stort tack.

Måste ge lite cred till fanskapet ändå. Han körde Axelsson till sjukhuset och la inte skulden på någon annan. Starkt! ( I och för sigKanske lite svårt att lägga skulden när det var han som startade skottlossningen.)
Citera
2019-12-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vetenskap bevisat att såna som Tony olsson skall aldrig mer ser dagsljuset. Hårdare straff är det enda som fungerar.

Skulle vilja ta del av den bevisningen, därför jag frågade. Rent generellt kan man säga att hårdare straff inte fungerar
Citera
2019-12-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Skulle vilja ta del av den bevisningen, därför jag frågade. Rent generellt kan man säga att hårdare straff inte fungerar
Om man formulerar om det till att vara ett mer konsekvent straff där 3 år blir 3 år och livstid blir livstid.
Inte hårdare men konsekvent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in