2019-12-25, 22:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du har alltså bara hittat på att kvinnor vill att förekomsten av våldtäktsflyktingar ska vara det centrala i hur samhället ska organiseras. I knew it.

Och nu vill du att jag ska bevisa att ditt fantasipåstående är fel.

Det har väl du själv bevisat genom att vara så bekymrad över att inte alla kvinnor kan få en våldtäktsafghan.
Citera
2019-12-25, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det har väl du själv bevisat genom att vara så bekymrad över att inte alla kvinnor kan få en våldtäktsafghan.
Jobbigt att bli avslöjad som den lilla lögnare du är?
Citera
2019-12-25, 23:40
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Till att börja med så vill jag poängtera att detta gäller inte alla kvinnor! Det finns ett fåtal kvinnor som inte är att beskylla. Sen så vill jag också poängtera att jag endast syftar på kvinnor i Sverige.

Det finns två anledningar till varför det är kvinnans fel om hon blir våldtagen:
1: Hon har gått med på att hämta hit våldtäktsmannen.
2: Hon har valt att söka sig till eller umgås med våldtäktsmannen.

Förklaring.
MENA-folket står för nästan alla våldtäkter, inga nyheter där. Det är en del av deras kultur eller religion att våldta, också inga nyheter. Men trots att de är öppna med deras åsikter, kvinnosyn och intentioner så väljer svenska kvinnor ändå att hämta hit dem och umgås med dem. Då är det helt och hållet just de kvinnornas egna ansvar ifall de blir våldtagna! Vi kan inte skylla på MENA-folket som egentligen bara gjort vad de anser är naturligt och vad de ser att feminister försvarar (rätt att utöva deras kultur och religion).
Därför är det kvinnans egna fel om hon blir våldtagen, förutom ett fåtal kvinnor som röstade på rätt parti och som inte beblandar sig med våldtäktsmän.

Denna tråd måste ju vara skriven av en feminist som trollar och utger sig för att vara motsatsen. Isåfall sannolikt för att "hen" vill att man ska tro att "om man inte är feminist skuldbelägger man kvinnor för våldtäkter". Men nej, det gör vi inte alls! Varför ska man läsa in skuld alls? Självklart är det inte okej att våldta en kvinna för att hon inte täcker håret eller dylikt. Det som kan vara okej är att såsmåningom göra närmanden mot en person som tydligt visar intresse. Vad är alternativet, nån gång måste man ju ta initiativet att dela ut den första kyssen eller kroppskontakten. Att fultafsa är såklart inte okej, men har tjejen signalerat intresse av att bli intim så är det okej att ta sådana initiativ, utan att man först måste säga "är det okej att jag tar på dig" (förstör såklart lätt stämningen). Gäller båda kön.
Citera
2019-12-26, 00:34
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vet inte vad du menar att du skulle behöva upprepa. Jag har inte läst igenom samtliga inlägg i denna tråd med tanke på att de senaste sidorna verkar bestå av tjäbbel och det är inte särskilt intressant.
Vad du, om du har skrivit tidigare kan du knappast förvänta dig att jag läst igenom.

Ok, ja det stämmer att det gör det.

Bara att klicka på "visa alla inlägg från... I denna tråd" så slipper du det och kan se efter själv. Någon upprepning blir det inte från mitt håll.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2019-12-26 kl. 00:51.
Citera
2019-12-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Kvinnorna har röstat hit dem och stod med stora plakat på stationen och välkomnade dem. De satt på Medborgarhusets trappa och protesterade när vi ville skicka hem dem efter att de fått flera avslag på att få stanna kvar.
De är kvar här pga "gymnasielagen" som instiftades på nolltid tvärs emot lagrådets rekommendationer och nu har många av dem gått under jorden, eller gömts hos kärringar med klåda i råttan.

Jag har inte hittat på någon ursäkt till våldtäkter. Det är dock konsekvenser av oansvarigt beteende.
Om jag går upp på ett tak utan säkerhetslina, så har jag en del skuld i om jag faller ner och dör.
Det är ingen tröst, men du kan aldrig lämna ifrån dig ditt eget ansvar.

Okej?

PS, våldtäkt är förresten en ganska vanlig sexuell fantasi kvinnor har.
De älskar att fantisera om sånt.

jag vet att våldtäktfantasier är ett vanligt fenomen bland oss kvinnor men det är just det, en fantasi där man får bestämma själv vem det är som våldtar dig och under vilka premisser.
alltså någon man antagligen tycker är attraktiv.

Det är stor skillnad på fantasi och verklighet, där verkligheten ser mer ut som så att det är en äcklig hårig arab med ett vidrigt shrek utseende, vilket inte är direkt tändande för en kvinna, utan mer traumatiskt.
Citera
2019-12-26, 14:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
jag vet att våldtäktfantasier är ett vanligt fenomen bland oss kvinnor men det är just det, en fantasi där man får bestämma själv vem det är som våldtar dig och under vilka premisser.
alltså någon man antagligen tycker är attraktiv.

Det är stor skillnad på fantasi och verklighet, där verkligheten ser mer ut som så att det är en äcklig hårig arab med ett vidrigt shrek utseende, vilket inte är direkt tändande för en kvinna, utan mer traumatiskt.

Fantasierna behöver inte alls gå ut på att kvinnan själv bestämmer vem det är. En tjej jag dejtade fantiserade t.ex. om att hon solade naken liggandes på mage och att en man kommer upp bakifrån och spanar på henne. Hon vänder ser aldrig honom utan han går bara fram till henne och knullar henne bakifrån och lämnar sedan när han är klar. Under hela akten har hon ingen som helst kontroll på vem det är och tände just på det att han bara tog för sig av det han ville ha.

Samma kvinna fick i verkligheten besök av sin exmans vän efter deras separation. När hon öppnade dörren beordrade han henne att dra ner byxor och trosor och hon märkte att hon tände på att få bli beordrad på det sättet och gjorde som han sa.
Citera
2019-12-26, 14:32
Medlem
Citat:
Fantasierna behöver inte alls gå ut på att kvinnan själv bestämmer vem det är. En tjej jag dejtade fantiserade t.ex. om att hon solade naken liggandes på mage och att en man kommer upp bakifrån och spanar på henne. Hon vänder ser aldrig honom utan han går bara fram till henne och knullar henne bakifrån och lämnar sedan när han är klar. Under hela akten har hon ingen som helst kontroll på vem det är och tände just på det att han bara tog för sig av det han ville ha.

Samma kvinna fick i verkligheten besök av sin exmans vän efter deras separation. När hon öppnade dörren beordrade han henne att dra ner byxor och trosor och hon märkte att hon tände på att få bli beordrad på det sättet och gjorde som han sa.

Tja men inget av det där handlar ju om våldtäkt. Den ena är en anonymsex-fantasi och i det andra exemplet är ju mer dominans/undergivenhet eller nåt sånt.
Citera
2019-12-26, 14:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Tja men inget av det där handlar ju om våldtäkt. Den ena är en anonymsex-fantasi och i det andra exemplet är ju mer dominans/undergivenhet eller nåt sånt.

Det första är definitivt en fantasi om en våldtäkt enligt svensk lag.
Citera
2019-12-26, 14:53
Medlem
Citat:
Det första är definitivt en fantasi om en våldtäkt enligt svensk lag.

Våldtäkt förutsätter att den som blir utsatt inte vill bli utsatt för det. Och nu handlade det om en fantasi
Citera
2019-12-26, 14:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Våldtäkt förutsätter att den som blir utsatt inte vill bli utsatt för det. Och nu handlade det om en fantasi

Så du menar att det är lagligt att knulla en tjej utan att hon har uttryckt något som helst samtycke?
Citera
2019-12-26, 15:01
Medlem
Citat:
Så du menar att det är lagligt att knulla en tjej utan att hon har uttryckt något som helst samtycke?

Jag menar att en fantasi om anonymsex inte nödvändigtvis är en fantasi om våldtäkt och framförallt så är det en fantasi. Jag skulle hävda att hon har gett samtycke (i fantasins värld). Vore konstigt att fantisera om det i annat fall. Då vore det mer som en dag-mardröm
Senast redigerad av enhalvboj 2019-12-26 kl. 15:03.
Citera
2019-12-26, 15:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag menar att en fantasi om anonymsex inte nödvändigtvis är en fantasi om våldtäkt

Nyss sa du att fantasin i mitt exempel inte var det, håller du fast vid det och att man alltså kan knulla en tjej som inte uttryckt något samtycke utan att det är våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in