Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
I high society så är skilsmässor stor skam, det handlar om positioner på stegen.
Dessutom så har väl prinsessan numera en afrikansk shaman som sällskap och det borde ju bara förstärka skammen för Ari.
Jag tror inte att shamanen påverkade Ari särskilt mycket, tvärtom: äntligen någon som tar bort allt negativ fokus från honom och som samhället istället kan förfasas sig över. I jämförelse med shamanen framstod Ari plötsligt som ett helgon och han måste ha insett detta. I intervjuer har Ari dessutom varit positivt inställd till exets nya relation, vilket stärker min tes. Dessutom hade Ari en flickvän som han verkade trivas med så han reflekterade nog inte särskilt mycket över exets tantriska knullande.
Nej, jag tror att han, likt många andra som lider av psykisk ohälsa genom hela livet, inte längre orkade med åkturen på den psykiska ohälsans berg- och dalbana. Han hamnade kanske i en särskilt svår svacka under julen eftersom så många negativa faktorer sammanfaller under denna period. Kan då bli väldigt svårt att försöka kämpa sig igenom detta varv på berg och dalbanan när han vet att det kommer upprepa sig för resten av livet.