2019-12-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det kallas medberoende och/eller Stockholmssyndromet. På engelska trauma bonding. De senare beskriver det bättre då offret vaggas in i detta med små små steg som blir värre och värre och omväxlande värme och kyla och till slut hot och våld.
Det kallas INTE Stockholmssyndromet! Det är när någon hålls fången mot sin vilja å börjar utveckla sympati mot personen den är tvingad av.
Citera
2019-12-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag är ganska säker på att jag hört att dottern bor. eller i alla fall har bott, i USA. Det kanske skulle kunna förklara varför hon är skriven hemma hos föräldrarna.
Ja dottern bor i USA...
Citera
2019-12-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jellyfish74
Skärp dig. Basen är en Rickenbacker. Omöjliga att inte känna igen. På bilden från scenen, sjunger basisten. De andra 3 spelar således på gitarrer. Vilket syns tydligt.

Oj jag skall skärpa mig.. tur att det kom in en världsmästare på gitarr och bas här, synd jag inte visste så hade jag kunnat frågat dig först 🕶Tyvärr har jag inga kunskaper inom denna musikgenre och spekulerade helt vilt utifrån bildernafrån hummms bildlänkar och uteslöt trummisen från ena och han som ses med bas.
Senast redigerad av Streetviwer 2019-12-25 kl. 21:37.
Citera
2019-12-25, 22:24
Medlem
supremanics avatar
Bara för att det finns tidigare domar mot gubben så ska man inte dra allt för förhastade slutsatser. Hände en liknande sak nära där jag bor där gubben initialt togs in, men där det visade sig att gumman (som var lika alkoholiserad hon) egentligen ramlat ner från en trappstol.
Citera
2019-12-25, 23:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Skärp dig. Basen är en Rickenbacker. Omöjliga att inte känna igen. På bilden från scenen, sjunger basisten. De andra 3 spelar således på gitarrer. Vilket syns tydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Streetviwer
Oj jag skall skärpa mig.. tur att det kom in en världsmästare på gitarr och bas här, synd jag inte visste så hade jag kunnat frågat dig först 🕶Tyvärr har jag inga kunskaper inom denna musikgenre och spekulerade helt vilt utifrån bildernafrån hummms bildlänkar och uteslöt trummisen från ena och han som ses med bas.
Ett tips lämnat i all vänlighet är att mannen på bilden i den grön/vita skjortan spelar på ett instrument med fyra stämskruvar vilket kallas basgitarr.
Att det är en Rickenbacker värd femsiffrigt är inte lätt att veta om man inte är en musiknörd som undertecknad.

Om det visar sig att hennes man döms som skyldig till dråp eller mord, så är det möjligen ytterligare ett tragisk fall av urspårad familjefrid i juletid.
Vi får väl se och höra så småningom hur det hela slutar!

EDIT: Har nu läst flera inlägg i tråden än vid min ursprungliga postning.
Oavsett vilket så har idioten till s.k. "man" uppfört sig som ett svin vid upprepade tillfällen, och tyvärr så har antagligen deras grannar blundat för att man inte vill lägga sig i.
Om flera människor i st lade sig i så skulle flera kackerlackor av det här slaget låsas in.
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-12-25 kl. 23:37.
Citera
2019-12-26, 00:02
Medlem
Citat:
Kvinna hittades död i Västerås på julafton – man har anhållits misstänkt för mord
På fredag då man senast måste fatta beslut om personen ska begäras häktad eller inte, säger Karin Rosander på presstjänsten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/kvinna-hittades-dod-i-vasteras-pa-julafton-man-har-anhallits

Då återstår det en häktning. Och då gäller det att åklagaren har på fötterna. Utöver det så har dom lagt locket på.
Citera
2019-12-26, 00:18
Medlem
Citat:

Vadå omöjliga att inte känna igen? Aldrig hört talas om förut.
Skiter iofs i folk som spelar bas.
Skiter dock ännu mer i folk som tror att det är coolt med kunskap om instrument och försöker hävda sig genom att trycka ner folk på forum. Pinsam är du!

Ont: stackars kvinna. Julafton föralltid förknippad med när mamma/mormor blev ihjälslagen av pappa/morfar. Fy fan!
Citera
2019-12-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Julfylla alltså. Dags för samhället att tona ner julen. Förväntan och pressen blir bara värre och värre för varje år.

En kvinnomisshandlare hittar alltid svepskäl till slagen! Varje ledig helg ökar risken. Riskerna ökar även vid graviditet, olika förändringar i livet och när tal om separation kommer.
Lika bra ställa in allt detta då?
Eller ska vi ställa in våld, misshandel och droger? Vi kanske borde låsa in dem som misshandlar? Erbjuda beh?
Kompetensen finns! Ta hjälp av den!
Citera
2019-12-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
En kvinnomisshandlare hittar alltid svepskäl till slagen! Varje ledig helg ökar risken. Riskerna ökar även vid graviditet, olika förändringar i livet och när tal om separation kommer.
Lika bra ställa in allt detta då?
Eller ska vi ställa in våld, misshandel och droger? Vi kanske borde låsa in dem som misshandlar? Erbjuda beh?
Kompetensen finns! Ta hjälp av den!
De där suputerna som slår sina kvinnor brukar lugna ner sig med ålderns rätt. Men tydligen inte i detta fallet. Får se vad som står i häktningsframställan imorgon. OM det står något konkret.
Citera
2019-12-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Vadå omöjliga att inte känna igen? Aldrig hört talas om förut.
Skiter iofs i folk som spelar bas.
Skiter dock ännu mer i folk som tror att det är coolt med kunskap om instrument och försöker hävda sig genom att trycka ner folk på forum. Pinsam är du!

Ont: stackars kvinna. Julafton föralltid förknippad med när mamma/mormor blev ihjälslagen av pappa/morfar. Fy fan!

Håller med dig här förutom att jag inte skiter i andra människors intressen, eller använder inte uttrycket.

Kom att tänka på "kackerlackan" till man, far, morfar? om det var det som BO även tyckte och försökte kasta liraren i backen följt med hans högt värderade Rickenbacker - lyckades inte utan miste sitt eget liv ist?

Vika i frid Raija!
Citera
2019-12-26, 14:53
Medlem
Fortfarande avspärrat hemma vid villan.
Citera
2019-12-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Håller med dig här förutom att jag inte skiter i andra människors intressen, eller använder inte uttrycket.

Kom att tänka på "kackerlackan" till man, far, morfar? om det var det som BO även tyckte och försökte kasta liraren i backen följt med hans högt värderade Rickenbacker - lyckades inte utan miste sitt eget liv ist?

Vika i frid Raija!

Vi får väl se hur intresserad du skulle vara om jag försökte trycka ned dig offentligt för att du inte vet hur en generator fungerar. Eller en luftvärmepump. Tror inte du hade varit speciellt intresserad...

Ja, det är inte omöjligt! Vilken vidrig ursäkt till man. Alla mina tankar går till de anhöriga. Vilken mardröm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in