2019-12-25, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetviwer
https://annonsbladet.com/nojesprofil-hedras-med-konsert/

Här kan man utesluta trummisen och basisten..basisten kunde man redan i ditt inlägg från jubileumsdagarna utesluta..

http://ludvika100.se/wp-content/uploads/2019/06/IMG_9363-jo-Dag-2-GamPop-Haydnz-R-.jpg

Lite svårt se gitarr el bas 🧐

Men ser ut som mannen med 1944 på tröjan lirar elgitarr...

Skärp dig. Basen är en Rickenbacker. Omöjliga att inte känna igen. På bilden från scenen, sjunger basisten. De andra 3 spelar således på gitarrer. Vilket syns tydligt.
Citera
2019-12-25, 10:13
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Stannar man kvar trots att man blir misshandlad så får man inte min empati.

Det kallas medberoende och/eller Stockholmssyndromet. På engelska trauma bonding. De senare beskriver det bättre då offret vaggas in i detta med små små steg som blir värre och värre och omväxlande värme och kyla och till slut hot och våld.
Citera
2019-12-25, 10:31
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetviwer
https://annonsbladet.com/nojesprofil-hedras-med-konsert/

Här kan man utesluta trummisen och basisten..basisten kunde man redan i ditt inlägg från jubileumsdagarna utesluta..

http://ludvika100.se/wp-content/uploads/2019/06/IMG_9363-jo-Dag-2-GamPop-Haydnz-R-.jpg

Lite svårt se gitarr el bas 🧐

Men ser ut som mannen med 1944 på tröjan lirar elgitarr...
En redigt gubband det där. Här kan man se dem på närmre håll i ett annat sammanhang. Jag såg någonstans att PV spelar sologitarr i bandet.
Citera
2019-12-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
En redigt gubband det där. Här kan man se dem på närmre håll i ett annat sammanhang. Jag såg någonstans att PV spelar sologitarr i bandet.

Den som tidigare misshandlat sin fru när han druckit samt sagt att han nog trodde att han skulle mörda henne (läst tidigare dom) torde då vara gubben längst t.v. från publiken sett. Han spelar sologitarr. Hade vart bra å sluta dricka för längesen. Samt gå till psykolog för sin depression. Frun har länge levt, som alltför många andra fruar, i rädsla och i vaksamhet, efter ett misshandelstillfälle beskrev hon honom som ett monster. För min del är det här fallet redan löst och mördaren hade kunnat utses för många år sedan, det var bara själva gärningen som saknades. Ännu en man som vägrat lösa sina egna problem har mördat någon som för 38 år sen var otrogen med en annan, något hon troligen gjorde helt rätt i. Vila i frid R**ja.
Citera
2019-12-25, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
På julafton?
Julklapp att hon slapp lida?
Citera
2019-12-25, 12:46
Medlem
Agent11s avatar
Och bandmedlemmarna visste ingenting förstås.Syltryggar!!
Citera
2019-12-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det kallas medberoende och/eller Stockholmssyndromet. På engelska trauma bonding. De senare beskriver det bättre då offret vaggas in i detta med små små steg som blir värre och värre och omväxlande värme och kyla och till slut hot och våld.

Precis! Det hör till! Trodde verkligen de flesta kände till det idag!
Tror även att orsaken till mgm s arbetslöshet beror på missbruket, inte tvärtom. Missbrukare tenderar att skylla ifrån sig och vända på allt, lägger skulden på andra istället för att erkänna och se sitt egen ansvar!
Citera
2019-12-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverksfilosof
Den som tidigare misshandlat sin fru när han druckit samt sagt att han nog trodde att han skulle mörda henne (läst tidigare dom) torde då vara gubben längst t.v. från publiken sett. Han spelar sologitarr. Hade vart bra å sluta dricka för längesen. Samt gå till psykolog för sin depression. Frun har länge levt, som alltför många andra fruar, i rädsla och i vaksamhet, efter ett misshandelstillfälle beskrev hon honom som ett monster. För min del är det här fallet redan löst och mördaren hade kunnat utses för många år sedan, det var bara själva gärningen som saknades. Ännu en man som vägrat lösa sina egna problem har mördat någon som för 38 år sen var otrogen med en annan, något hon troligen gjorde helt rätt i. Vila i frid R**ja.

Så j... la tragiskt och onödigt! Önskar folk runtomkring kunde se och agera när och om de misstänker misshandel i hemmet!
Citera
2019-12-25, 14:00
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tänkte också på det är lite underligt att bo hemma vid den åldern, men dottern kanske är nyligen separerad eller "mellan bostäder"? Eller är hon bara skriven där fast vistas på något slags institution?

Jag är ganska säker på att jag hört att dottern bor. eller i alla fall har bott, i USA. Det kanske skulle kunna förklara varför hon är skriven hemma hos föräldrarna.
Citera
2019-12-25, 14:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Precis! Det hör till! Trodde verkligen de flesta kände till det idag!
Tror även att orsaken till mgm s arbetslöshet beror på missbruket, inte tvärtom. Missbrukare tenderar att skylla ifrån sig och vända på allt, lägger skulden på andra istället för att erkänna och se sitt egen ansvar!

Men han är 70 år, han är väl ålderspensionär? Men med musiken borde han väl kunnat fylla den lediga tid som plötsligt finns.

Men nu är väl korken på för gott. Är inte detta ett sådant fall var det kan finnas risk att förövaren begår självmord när han landar i att han dräpt kvinna han varit gift med i nästan 50 år?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-25 kl. 15:04.
Citera
2019-12-25, 15:03
Medlem
Om du var något påläst skulle du veta att det är i samband med att de lämnar som de blir dödade. Så läs på innan du skriver, så vore jag tacksam!
Citera
2019-12-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent11
Och bandmedlemmarna visste ingenting förstås.Syltryggar!!
Så har jag också tänkt. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in