2019-12-24, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Det här är faktiskt en jävligt bra idé och det tycker jag man borde genomföra. Eller vänta nu, vi har ju egentligen rent praktiskt redan infört det här. Var fjärde år kan man rösta på ett parti som antingen tycker JA eller NEJ till MENA-invandring.
De flesta feministerna och kvinnorna röstade på partier som tycker JA, och därmed indirekt rösta för mer våldtäkt eftersom de vet att våldtäkterna skulle öka då.

Öhh va? Du är ju helt sjuk i huvudet och en anti-demokrat. Det är klart vi ska rösta om alla andra frågor också och det gör vi redan, vem har påstått att vi inte ska rösta om andra frågor? Faktum är att alla frågor inom politik är relevanta men sen är det upp till väljaren att rösta efter vad man prioriterar.
Nej, alla frågor inom politik är inte relevanta, endast MENA-invandring är relevant.

Även om man är renägande same och ursprungsbefolkningens villkor och miljön på fjället är livsavgörande så är det endast antalet MENA-invandrare i Malmö och Trollhättan man röstar om.

Det finns bara ett, 1, skäl till att rösta något annat än SD och det är att man vill bli våldtagen!

Skulle man räkna med andra politiska frågor så skulle man ju kunna säga att alla som inte röstar för att lägga alla resurser på att motverka cancer röstar för att dö i cancer, alla som inte röstar för att utöka försvaret med x procent röstar för att Sverige ska invaderas av Ryssland och alla som inte röstar för att lägga ner kärnkraften önskar dö av strålskador och då blir det ju krångligt eller hur?

Så, nä - MENA-invandring i Malmö och Trollhättan och för eller emot våldtäkt röstar vi om! Även om man bor där man aldrig sett en MENA-invandrare i hela sitt liv och ser det som den viktigaste politiska frågan att kunna driva vidare sitt företag eller att sänka bensinskatten för att man annars snart knappt har råd att ta sig till och från jobbet

Men vad konstigt att man inte hör alla de som röstade för att bli våldtagna klaga över att de ännu inte blivit det? Tänk alla lantbrukare som röstade (c) för att de ville bli våldtagna och så har det inte kommit en enda våldtäktsafghan till deras gård! Så missnöjda de ska vara!
Citera
2019-12-24, 10:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Kvinnorna har röstat hit dem och stod med stora plakat på stationen och välkomnade dem. De satt på Medborgarhusets trappa och protesterade när vi ville skicka hem dem efter att de fått flera avslag på att få stanna kvar.
De är kvar här pga "gymnasielagen" som instiftades på nolltid tvärs emot lagrådets rekommendationer och nu har många av dem gått under jorden, eller gömts hos kärringar med klåda i råttan.

Jag har inte hittat på någon ursäkt till våldtäkter. Det är dock konsekvenser av oansvarigt beteende.
Om jag går upp på ett tak utan säkerhetslina, så har jag en del skuld i om jag faller ner och dör.
Det är ingen tröst, men du kan aldrig lämna ifrån dig ditt eget ansvar.

Okej?

PS, våldtäkt är förresten en ganska vanlig sexuell fantasi kvinnor har.
De älskar att fantisera om sånt.

Jaha, hur många kvinnor rörde detta sig om på ett ungefär? (De som stor med stora plakat)

Och vilka är "vi"? Var du där och stod för din åsikt?
Citera
2019-12-24, 10:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Kvinnorna har röstat hit dem och stod med stora plakat på stationen och välkomnade dem. De satt på Medborgarhusets trappa och protesterade när vi ville skicka hem dem efter att de fått flera avslag på att få stanna kvar.
De är kvar här pga "gymnasielagen" som instiftades på nolltid tvärs emot lagrådets rekommendationer och nu har många av dem gått under jorden, eller gömts hos kärringar med klåda i råttan.

Jag har inte hittat på någon ursäkt till våldtäkter. Det är dock konsekvenser av oansvarigt beteende.
Om jag går upp på ett tak utan säkerhetslina, så har jag en del skuld i om jag faller ner och dör.
Det är ingen tröst, men du kan aldrig lämna ifrån dig ditt eget ansvar.

Okej?

PS, våldtäkt är förresten en ganska vanlig sexuell fantasi kvinnor har.
De älskar att fantisera om sånt.

Åå du är en typisk sån där som tycker att andra människor ska ta ansvar för vad andra individer gör. Det är såna personer som bidragit till detta daltande "jag behöver inte ta ansvar för vad jag gör som påverkar andra"-samhället. Är dina föräldrar likadana?
Tänker att sådant brukar ha med uppfostran att göra.

Du måste förstå en sak:
Om en människa gör något mot en annan så är det den personen som utför gärningen som är ANSVARIG. Det kan aldrig vara någon annan, så länge gärningsmannen inte blivit drogad av någon och inte är i tillstånd att bedöma sina handlingar.
Detta gäller, alltid. Ok?

Sedan finns det saker varje vanlig medborgare kan göra för att minska risken att utsättas för ett brott. Detta handlar dock inte om ansvar utan om att man har en viss självbevarelsedrift och vill undvika att utsättas i den mån det går. Detta har ingenting med ansvaret för själva handlingen att göra.

Du resonerar lite likt de som har "missförstått" islam, som det så fint heter. Du tänker inte så annorlunda än de du klagar på har kommit hit.
Citera
2019-12-24, 11:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha, hur många kvinnor rörde detta sig om på ett ungefär? (De som stor med stora plakat)

Och vilka är "vi"? Var du där och stod för din åsikt?

60%
Citera
2019-12-24, 11:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Marie (Även på Gab)
@hellgrenmarie

Pojkvännen var högfungerande, artig o vänlig, hade arbete,skulle studera.
Men när det blev problem med flickvännen är han plötsligt allvarligt störd.
Många från dessa länder blir "störda" när det handlar om kvinnor.
Jag tror inte på detta...Det handlar om heder o kultur...

https://twitter.com/hellgrenmarie/status/1209065273032159232?s=19
Citera
2019-12-24, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
60%
Åh jävlar, flera miljoner alltså? Fick de verkligen plats på stationen? Du räknade inte fel och där stod några hundra med plakat, både män och kvinnor?
Citera
2019-12-24, 11:50
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, alla frågor inom politik är inte relevanta, endast MENA-invandring är relevant.

Även om man är renägande same och ursprungsbefolkningens villkor och miljön på fjället är livsavgörande så är det endast antalet MENA-invandrare i Malmö och Trollhättan man röstar om.

Det finns bara ett, 1, skäl till att rösta något annat än SD och det är att man vill bli våldtagen!

Skulle man räkna med andra politiska frågor så skulle man ju kunna säga att alla som inte röstar för att lägga alla resurser på att motverka cancer röstar för att dö i cancer, alla som inte röstar för att utöka försvaret med x procent röstar för att Sverige ska invaderas av Ryssland och alla som inte röstar för att lägga ner kärnkraften önskar dö av strålskador och då blir det ju krångligt eller hur?

Så, nä - MENA-invandring i Malmö och Trollhättan och för eller emot våldtäkt röstar vi om! Även om man bor där man aldrig sett en MENA-invandrare i hela sitt liv och ser det som den viktigaste politiska frågan att kunna driva vidare sitt företag eller att sänka bensinskatten för att man annars snart knappt har råd att ta sig till och från jobbet

Men vad konstigt att man inte hör alla de som röstade för att bli våldtagna klaga över att de ännu inte blivit det? Tänk alla lantbrukare som röstade (c) för att de ville bli våldtagna och så har det inte kommit en enda våldtäktsafghan till deras gård! Så missnöjda de ska vara!

Om jag tolkar ditt inlägg korrekt så känns det som att vi är ganska överens. Man kan indirekt rösta om man är för eller emot våldtäkt genom att rösta för eller emot MENA-invandring, och då väljer man helt enkelt det partiet som man tycker representerar ens åsikter.

Däremot så håller jag inte med om att man ska sluta rösta om allt annat. Jag har faktiskt överhuvudtaget inte ens påstått det så jag förstår inte varför du lyfter fram det till mig om och om igen. Vad är din poäng? Och varför argumenterar du för något ingen har påstått?

Våltäksfrågan är ju bara en av flera frågor att rösta om men nu så handlar den här tråden om just våldtäkt så därför diskuterar vi det.
Citera
2019-12-24, 12:07
Avslutad
Citat:
Om jag tolkar ditt inlägg korrekt så känns det som att vi är ganska överens. Man kan indirekt rösta om man är för eller emot våldtäkt genom att rösta för eller emot MENA-invandring, och då väljer man helt enkelt det partiet som man tycker representerar ens åsikter.

Däremot så håller jag inte med om att man ska sluta rösta om allt annat. Jag har faktiskt överhuvudtaget inte ens påstått det så jag förstår inte varför du lyfter fram det till mig om och om igen. Vad är din poäng? Och varför argumenterar du för något ingen har påstått?

Våltäksfrågan är ju bara en av flera frågor att rösta om men nu så handlar den här tråden om just våldtäkt så därför diskuterar vi det.
Ja, och alla lantbrukare som röstade (c) för att de ville bli våldtagna eller alla arbetare som röstade (s) eller höginkomsttagare som röstade (m) men inte fick besök av en enda våldtäktsafghan, vad ska de rösta på nästa gång då? Finns det nåt parti för dem överhuvud taget?
Citera
2019-12-24, 12:09
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, och alla lantbrukare som röstade (c) för att de ville bli våldtagna eller alla arbetare som röstade (s) eller höginkomsttagare som röstade (m) men inte fick besök av en enda våldtäktsafghan, vad ska de rösta på nästa gång då? Finns det nåt parti för dem överhuvud taget?

De kan fortsätta rösta för våldtäkt så att antalet våldtäktsmän ökas och då förhoppningsvis når ut till dem eller så kan de själva söka sig till våldtäktsmännen (vilket jag klargjort i TS men som du inte läst).
Citera
2019-12-24, 12:15
Medlem
Citat:
De kan fortsätta rösta för våldtäkt så att antalet våldtäktsmän ökas och då förhoppningsvis når ut till dem eller så kan de själva söka sig till våldtäktsmännen (vilket jag klargjort i TS men som du inte läst).

Lätt för dig att sitta och predika, du som har röstat för otrygghet. Klart vi är otrygga nu när du har röstat emot tryggheten.
Citera
2019-12-24, 12:15
Avslutad
Citat:
Jaha, så det räcker inte att rösta (m), (c) eller (s), måste man lämna godset, bondgården eller småstaden och flytta till Trollhättans ytterområden också?
Citera
2019-12-24, 12:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Lätt för dig att sitta och predika, du som har röstat för otrygghet. Klart vi är otrygga nu när du har röstat emot tryggheten.

Ja de fem vänsterpartierna har verkligen skapat otrygghet men 60% av kvinnorna vill ha mer av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in