2019-12-23, 22:22
Avstängd
Tragiskt att läsa. så han förstår inte på riktigat onelife emerald=ponzi/pyramid/bedragare/tjuv

Vilket jävla mongo, så han börjar med.

Ok jag är en tjuv och jag har stulit era penar, låt mig nu berätta varför jag inte är en dålig stjälande människa genom att mata er med samma lögn som när jag stal era pengar.....
Citera
2019-12-23, 22:52
Medlem
bevapnadtjockis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Tragiskt att läsa. så han förstår inte på riktigat onelife emerald=ponzi/pyramid/bedragare/tjuv

Vilket jävla mongo, så han börjar med.

Ok jag är en tjuv och jag har stulit era penar, låt mig nu berätta varför jag inte är en dålig stjälande människa genom att mata er med samma lögn som när jag stal era pengar.....

Värt att notera att nu är allas KYC uppgifter tillsalu för 15euro stycket.
Kul för de som skickat in passbild/nr, adress, telenr, bankkontonr mm mm mm till ljusskygga typer i bulgarien.
Citera
2019-12-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevapnadtjockis1
Värt att notera att nu är allas KYC uppgifter tillsalu för 15euro stycket.
Kul för de som skickat in passbild/nr, adress, telenr, bankkontonr mm mm mm till ljusskygga typer i bulgarien.

Har du källa på det? Har inte hittat den uppgiften någonstans..

Gissa om några (Läs: FBI eller alla länders skattemyndigheter) är VÄLDIGT intresserade över detta.

Det skulle vara värt att få alla KYC uppgifter för 150 spänn bara för att få alla uppgifter - för om det är sant så kommer det snart en databasdump på en piratbukt nära dig
Citera
2019-12-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organspenat
Tror tyvärr att de tvättat sina onecoinintäkter via Hjelte Invest AB.

Det hjälper inte att det är ett företag eller inte...

Om du läser skattemyndigheten...

"Du ska därför ta upp vinster från onecoin som inkomst av kapital. Du får inte göra avdrag för förluster."
"Om du har fått ersättning för nätverksbyggande (bonus eller provision) och fått både kontanter och ett visst antal onecoins är Skatteverkets uppfattning att det bara är den kontanta delen som du direkt ska ta upp som inkomst av kapital."

Som jag läser det så MÅSTE Hjelte Invest AB.....

1) Ta upp alla vinster som inkomst av kapital vilket är 30% skatt
2) Ta upp alla ersättningar (kontanta) som inkomst av kapital vilket är 30% skatt
3) INGA avdrag gentemot dessa inkomster är giltiga

Exempel: Vinster och kontanta ersättningar på 1.000.000 = 300.000 i skatt.
Inget kan dras av mot dessa 300.000 - dessa pengar skall bara in till Svenska Staten.

Så det är bara att hoppas att skatteverket läser detta och går tillbaka 5 år i deklarationerna för Hjelte Invest AB , begär bankutdrag o.s.v. Lusläser deras deklarationer och ser om åtal för Skattebrott är möjligt för Maria Hjelte och Peter Hjelte.

För dessa två klappmongon är - enligt deras egna utskick (Som finns citerade i tråden) - fullt medvetna vad dom pysslat med och således , under förutsättning att dom inte skött sin bokföring korrekt (Vilket jag tvivlar starkt på) - gjort sig skyldiga till grovt skattebrott (min 6 mån i fängelse upp till 6 år...)
Citera
2019-12-24, 23:25
Medlem
Är det någon som kan svara på vad ”GLG” betyder och vad deras uppgift är i förhållande till One och Dealshaker. Finns det någon information om vilka i Sverige som ingår i GLG?
Citera
2019-12-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backonflash
Är det någon som kan svara på vad ”GLG” betyder och vad deras uppgift är i förhållande till One och Dealshaker. Finns det någon information om vilka i Sverige som ingår i GLG?
GLG = Global Leaders Group
Sammanslutning av ledare och distributörer, t ex Peter Hjelte, fast inte nu längre så klart.
Lär vara en liten grupp numera. Kung Jaymes och Simon Le?
Citera
2019-12-25, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
GLG = Global Leaders Group
Sammanslutning av ledare och distributörer, t ex Peter Hjelte, fast inte nu längre så klart.
Lär vara en liten grupp numera. Kung Jaymes och Simon Le?

Tack för informationen!
Citera
2019-12-25, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är dummare än så. Jag ska försöka beskriva processen.

1. Köp ett utbildingspacket . Du får ”tokens” och lite skräpliteratur i pdf form.

2. I ditt onecoin backoffice. Skicka dina tokens på ”mining”. Vänta ett par dar.

3. Nu har du ”onecoins” i ditt backoffice. Ca 1 coin per 30euro du betala i steg 1. (det går att få dem på andra sätt för ca 2-50öre st) men det är ”olagligt” enligt reglerna.

4.skapa att dealshakerkonto.

5. Hitta den kupong du är sugen på (notera, inga varor eller tjänster säljes på dealshaker, bara kuponger)

6. Klicka hem din kupong (du betalar med dina onecoins )

7. Växla in din kupong , online via mail, eller på plats (beror lite på vad du beställt)

8. Håll tummarna för att du får det du beställt, om inte varorna leveraras så kan du få dina onecoins tillbaks (dock inga cash om du beställt nått cash+onecoins)

Frakt kostnader står du som köpare för och återbetals inte. (Alla deals med selforganized shipping tex).

Frakt och ”del i cash” , bokningsavgift bedrägerier är regel snarare undantag på dealshitter.

Men 100% onecoin reedem at location funkar i teori , ont om sånna Dock, få därute som kan driva verksamhet på det sättet. Speciellt när skatteverket vill ha moms på din försäljning el arbetsgivaravgift/skatt på din arbetstid.
Tack för utförlig information! Vet du om det särskilt ”utvalda” som får sälja dessa utbildningspaket?
Citera
2019-12-25, 09:58
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det hjälper inte att det är ett företag eller inte...

Om du läser skattemyndigheten...

"Du ska därför ta upp vinster från onecoin som inkomst av kapital. Du får inte göra avdrag för förluster."
"Om du har fått ersättning för nätverksbyggande (bonus eller provision) och fått både kontanter och ett visst antal onecoins är Skatteverkets uppfattning att det bara är den kontanta delen som du direkt ska ta upp som inkomst av kapital."
Men det har ju inte gått tjäna pengar på rekrytera andra till OneCoin alls senaste åren? Hur tjänar de pengar? Jag vet att man kunde få 5% tillbaka i "riktiga pengar" fram till 2017 eller dylikt.. vilket sedan inte gick.. Så det verkar som om de som rekryterar fortfarande är lika blåsta själva på att deras onecoins skulle ha något värde i huvud taget, de tror att de är miljonärer för de ser sitt påhittade saldo på onecoin-hemsidan.
Citera
2019-12-25, 10:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Men det har ju inte gått tjäna pengar på rekrytera andra till OneCoin alls senaste åren? Hur tjänar de pengar? Jag vet att man kunde få 5% tillbaka i "riktiga pengar" fram till 2017 eller dylikt.. vilket sedan inte gick.. Så det verkar som om de som rekryterar fortfarande är lika blåsta själva på att deras onecoins skulle ha något värde i huvud taget, de tror att de är miljonärer för de ser sitt påhittade saldo på onecoin-hemsidan.
Så de som rekryterar får inte pengar, trots att de som rekryteras betala i pengar?
Citera
2019-12-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så de som rekryterar får inte pengar, trots att de som rekryteras betala i pengar?

Constant förklarade det perfekt...

Alla som köpt ett "utbildningspaket med kopierade *.pdf filer" betalade med FIAT-Valuta (Alltså riktiga pengar) - genom alla tider.
Vart dessa pengar exakt gått någonstans håller klappmongo-sektledarna för sig själva - och inga klappmongon skvallrar.
Men , de som ändå skvallrat har berättat att I många fall har dessa gått till klappmongo-sektledarna själva direkt då Onecoin/Onelife inte fick ha ett enda bankkonto p.g.a. penningtvättslagar i alla länder.

Alla dessa klappmongo-sektledare har sedan behållit provision för alla utbildningspaket som sålts - plus provision för nya medlemmar.

Och det är här det kan bli sjukt jobbigt för paret Hjelte....

Ponera att paret Hjelte i deras bluff å båg AB mottagit 10 Miljoner på deras konto för att kunder betalat "utbildningspaket" och för "nya medlemmar".
Nu är problemet att 90% av dessa 10 Miljoner skall in till Onecoin/Onelife (9 Miljoner) så paret Hjelte betalar in dessa pengar till Onecoin/Onelife och behåller 1 Miljon som är deras egna "provision".

Nu kommer Skattemyndigheten in som anser att av dessa 10 Miljoner så är hela summan tillhörande pyramidspel (Se tidigare länkar och citat) vilket gör att 30% av dessa 10 Miljoner skall in till Svenska Staten.
Alltså 3 Miljoner...
Men dessa 3 Miljoner finns inte då Klappmongo Hjelte endast fick behålla 1 miljon...
9 Miljoner som betalats till Onecoin/Onelife skiter ju SKattemyndigheten högaktningsfullt i , sepciellt eftersom INGA avdrag är tillåtna...

Så paret Hjelte bör nog omgående se över sin bokföring de senaste 5-10 åren och kolla upp så att dom betalat 30% skatt på alla inkomster utan avdrag gentemot dessa inkomster.....
Citera
2019-12-25, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Backonflash
Tack för utförlig information! Vet du om det särskilt ”utvalda” som får sälja dessa utbildningspaket?

Nä. Vem somhelst som köpt ett packet kan ”promote this great utbildningspaket”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in