2019-12-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, jag vet faktiskt inte att SD stalkat LW. Någon postare har berättat att LW berättat det för dem. Det har även sagts att hon visat bevis för påstådda trakasserier men vare sig LW eller dem hon visat bevisen för har anmält det. Däremot vet vi väl genom LWs inlägg att hon bytte helg för att vara med vid sammankomsten där hon lade ut "Tummetott" bilden (och det var ju efter misshandeln?!?) samt vad hon berättat i förhör vid anmälan om den såkallade misshandeln. Det är två konstaterade tillfällen där han är avvisande till hennes närvaro.
Men vi får väl se om de hittat något i hennes dator eller telefon angående detta, isåfall lär det väl framkomma i FUP. Men av det som är möjligt att ta del av i dagsläget som utomstående så kan man bara veta om de två tillfällena han avvisade hennes sällskap.

Men bra att du tillstår att hon också då sökt hålla liv i relationen och inte kör med en revisionistisk inställning om detta. Svårt att säga om hon "inte hade styrka" att bryta eller om hon faktiskt försökte ta kontroll genom att dyka upp där hon visste han befann sig. För mig framstår det som märkligt ändå. Om någon skulle sagt eller gjort något som jag ansåg anmälningsvärt som ofredande skulle jag rakt inte vilja åka med den personen, än mindre bjuda in den på fika. De hade ju visserligen fritidsintresse som de verkar "brinna" för gemensamt men de levde ju inte ihop, ingen sammanflätad vardag som skulle vara slitig att bryta upp från. Och det verkar ju finnas hyfsat många geocachare i Örebrotrakten plus det att hon hade andra intressen också så även om hon var extrovert och social så fanns väl gott om annat sällskap att välja om relationen med SD blev negativ?

Vet du förresten vad det ofredande som hon anmälde bestod av?

Inte exakt, men jag vet att SD filmade henne genom fönstren och sedan skickade till henne,
med kommentarer.
Det torde ju räcka för en fällande dom, men nu drog hon ju tillbaka anmälningan, bla för åtminstone en video med Mgi var lätt pinsam.
Citera
2019-12-24, 09:14
Medlem
Kan bara tänka mig vad barnen saknar sin mamma en dag som denna!

Min Jansson är snart klar... undrar vad LW skulle ha fixat så här på julaftonsmorgonen?

God Jul!
Citera
2019-12-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Min Jansson är snart klar... undrar vad LW skulle ha fixat så här på julaftonsmorgonen?

God Jul!

Det kanske var UW som lagade julmaten ändå? Eller att LW köpte färdiglagade rätter för att hinna med några skatter i skogen innan tomtens ankomst?

Barnen bodde ju inte med henne permanent så denna dag kanske skulle ha varit pappans i år, i vilket fall som helst?

Men det är synd om alla barn i den här soppan hur det än månne vara med julmaten.
Citera
2019-12-24, 09:31
Medlem
Citat:

God Jul!

Haha hon skulle fixat med det mesta, i högt tempo som vanligt. God jul 🌲🎁
Citera
2019-12-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha hon skulle fixat med det mesta, i högt tempo som vanligt. God jul 🌲🎁
Jag tror som Du!

Tänker på barnen en dag som denna och hur mycket de saknar sin mamma!

Vore klädsamt om tråddeltagare, iaf denna dag, inte behöver skriva något negativt om en mördad mamma som inte gjort sig förtjänt av detta öde (och som de inte känner igen)!

Får släppa tråden en stund och vara tacksam för att jag har barn/barnbarn kvar att fira jul tillsammans med.

Ps Har Du sett något norrsken?... ds
Citera
2019-12-24, 09:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kanske var UW som lagade julmaten ändå? Eller att LW köpte färdiglagade rätter för att hinna med några skatter i skogen innan tomtens ankomst?

Barnen bodde ju inte med henne permanent så denna dag kanske skulle ha varit pappans i år, i vilket fall som helst?

Men det är synd om alla barn i den här soppan hur det än månne vara med julmaten.

De skulle nog ha samlats för att fira jul tillsammans, precis som de gjorde den sista julen de fick uppleva med L*ena -17 då de tillbringade julen i Branäs - LW, UW, barnen och L*enas föräldrar.

http://coord.info/GLTVNVDJ
Citera
2019-12-24, 10:03
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bla bla bla uschamej sån smörja!

Sanningen är väl att det sket sig med pastors-karriären när hon slängde prästkappan och med åtrå och köttslig lust lät den hon i sitt ämbete vigt glida in i henne? Du kan väl ändå inte hävda att LW skulle kunna bära upp kafkanen equmeniakyrkans pastorer ska klä sig med i högtidssammanhang efter att hon gjort fingret till sin tro?

https://www.dagen.se/equmeniapastorer-i-ny-drakt-1.354548?paywall=true

Vilken kvinna i ett vigselpar skulle efter skulle detta tro på LWs dösnack om evig trohet när hon vänder sig mot mannen?

Citat:
Ja för de som drev egna hem var det väl lönsamt. Men som anställdligger väl löneläget ungefär som pastor. Men pastor måste väl vara avsevärt mer givande och varierande än att arbeta med "ungdomar" på drygt 20 som kranar knark vid Järntorget?

Det passade väl lägligt i tiden och många tyckte faktiskt då att de ville göra nytta. Sen om det blev så är en annan historia.
Citera
2019-12-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De skulle nog ha samlats för att fira jul tillsammans, precis som de gjorde den sista julen de fick uppleva med L*ena -17 då de tillbringade julen i Branäs - LW, UW, barnen och L*enas föräldrar.

http://coord.info/GLTVNVDJ
Vilket trevligt och säkert oförglömligt minne för både barn/föräldrar/UW att de fick fira den sista julen tillsammans! Hoppas de kan fira detta år gemensamt också även om det fattas något så klart!

Tack för att Du delade med Dig om detta, lite tröst i bedrövelsen!

God Jul till Dig efter allt grävande Du lagt ner tid på!
Citera
2019-12-24, 10:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inte exakt, men jag vet att SD filmade henne genom fönstren och sedan skickade till henne,
med kommentarer.
Det torde ju räcka för en fällande dom, men nu drog hon ju tillbaka anmälningan, bla för åtminstone en video med Mgi var lätt pinsam.

Nja, det beror på sammanhanget, det är är ofta inte möjligt att en sekvens i ett skeende att isolera detta. Särskilt inte för sådana brott som inte lyder under allmänt åtal där parternas inställning och avsikt har viss betydelse. Anmälan om misshandel avskrevs för att avsikten var att få ur henne ur bilen. Avsikten med att filma henne kanske inte var att trakassera, hon kanske hade påstått att hon inte var hemma eller något liknande. Vet du säkert att LW inte redigerat bort sekvenser av konversation eller filmklippet?
Citera
2019-12-24, 10:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det passade väl lägligt i tiden och många tyckte faktiskt då att de ville göra nytta. Sen om det blev så är en annan historia.

Nytta gör man väl som pastor också om man får stötta i människors kriser men det finns ju glädjeämnen också i högre grad än jag tänker mig på ett HVB-hem. Själv blev jag förvånad när jag såg att mannen som blev rånmördad på toaletten vid Järntorget i samband med att han skulle sälja narkotika var några och 20 och befann sig på ett HVB hem samtidigt som det i tråden om fallet skrevs att han var välkänd vid Järntorget, att han var där i stort sett dagligen. Hur fan är det möjligt att en som är placerad i ett HVB hem i kommunen kan krana narkotika kring allmän plats utan att soc fältisar blir varse det?
Kanske OT men var vissa av ungdomarna av det mer besvärliga klientelet så kanske det inverkat på om LW inte mått vidare bra också. Vilket jag som sagt tror kan vara orsak att hon i alla lägen inte gjorde speciellt rationella saker. Tiden kring hennes anmälningar verkar ju sammanfalla med MHs och UWs tjafs som ledde till deras brytning. Kanske det också var slitigt på LWs jobb.
Citera
2019-12-24, 10:49
Medlem
Citat:
Jag tror som Du!

Tänker på barnen en dag som denna och hur mycket de saknar sin mamma!

Vore klädsamt om tråddeltagare, iaf denna dag, inte behöver skriva något negativt om en mördad mamma som inte gjort sig förtjänt av detta öde (och som de inte känner igen)!

Får släppa tråden en stund och vara tacksam för att jag har barn/barnbarn kvar att fira jul tillsammans med.

Ps Har Du sett något norrsken?... ds

Inget norrsken än, men ska norrut till vintern så jag hoppas det.

Citat:
Nja, det beror på sammanhanget, det är är ofta inte möjligt att en sekvens i ett skeende att isolera detta. Särskilt inte för sådana brott som inte lyder under allmänt åtal där parternas inställning och avsikt har viss betydelse. Anmälan om misshandel avskrevs för att avsikten var att få ur henne ur bilen. Avsikten med att filma henne kanske inte var att trakassera, hon kanske hade påstått att hon inte var hemma eller något liknande. Vet du säkert att LW inte redigerat bort sekvenser av konversation eller filmklippet?

Exakt vad filmklippen handlar om vill jag inte gå in på. Men det är klart det är trakasserier om man upprepade gånger filmar någon genom dennes fönster och sedan använder det emot en.
Tyder på en besatt och mycket obehaglig människa, en sjuk individ man borde hålla sig borta ifrån.
Citera
2019-12-24, 10:53
Medlem
Honan6s avatar
Jag såg att senaste inloggning på SD:s GC-konto var daterat 11 december. Det kan väl antas vara någon från utredningen som varit inne. Jag minns att i någon av SD:s GC-loggar från -15 att han skrev att han var lite ovan med tjänsten Telegram som han precis hade börjat använda. Jag blir lite fundersam över vilken anledning SD hade till att använda den tungt krypterade tjänsten som många kriminella använder för att myndigheter inte ska kunna spåra filer och konversationer som skickas via hemliga plattformar. Kanske han använde tjänsten till att spara sina smygfilmer på LW, skicka känsliga dokument som rörde jobbet eller för att kunna hålla chatt-konversationer med LW och flera andra hemliga relationer?
SD ger sken av att vara öppen och transparent, så han kanske har berättat för JG eller någon annan om varför han använde Telegram?

Det som hittills kommit fram i ljuset om SD har nog överraskat många av de som trott sig känna honom och jag kan tänka mig att vännerna bör vänja sig vid tanken att den egenutnämnda Superhjälten kan visa sig ha burit på fler mörka hemligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in