2019-12-22, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Förutom att han ser grinig och sammanbiten ut, så är den stora frågan: Varför filmar man överhuvudtaget inne på ett säkerhetsklassat arbete? Om det nu var så...

"SVARA! SVARA! SVARA! - Jag går vart jag vill, jag har sex med vem jag vill, jag eldar vart jag vill när det är eldningsförbud i hela landet, jag filmar där det är säkerhetsklassat"

Plus?????? "Jag mördar den som inte gör som jag vill"

Den grandiosa självbilden fortsätter...

Plus jag kör och parkerar var du vill.
Plus jag lurar vem jag vill...

Men nu är det slut på det.
Citera
2019-12-22, 13:40
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Förutom att han ser grinig och sammanbiten ut, så är den stora frågan: Varför filmar man överhuvudtaget inne på ett säkerhetsklassat arbete? Om det nu var så...

"SVARA! SVARA! SVARA! - Jag går vart jag vill, jag har sex med vem jag vill, jag eldar vart jag vill när det är eldningsförbud i hela landet, jag filmar där det är säkerhetsklassat"

Han står och snurrar på en fläkt i ett skyddsrum. Vad i det i det som är säkerhetsklassat? Vi hade en sådan i källaren på ett bostadshus jag bodde i men det vara mest cyklar vi ställde där. Har också vevat på sådana och skulle inte för ett ögonblick tycka det vore fel att ta en bild.
Citera
2019-12-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur många gånger har någon sagt att LW var perfekt?

Och mellan perfekt----- värsta epiteten som LW fått på sig finns väl något mittemellan?
Det är en så stor skillnad mellan att man anser hennes som en ganska vanlig människa med fel och brister och allt det som hon har fått heta i tråden. Värre av vissa skribenter kan man lugnt säga.

OCH. Det finns ingen anledning att ta upp varenda fel man anser att LW hade bara för att. Tråden handlar ju om mordet på Le*ena och då ska hennes tänkta "fel" vara kopplade till mordet. Det ska gå att kopplas till ett tänkt motiv. Att vräka ur sig könsord på ett vulgärt sätt har inget annat syfte än att försöka svartmåla offret.

Den här tråden har haft tillgång till osedvanligt mycket texter från geocahcingen och även mycket bilder. Både L*ena och SD har skrivit och fotat enormt mycket, plus att både HD och andra vänner inom geocachingen har kunnat följas i vardagen på ett unikt sätt. En enorm källa till information.

Det blir naturligtvis möjligheter till att analysera, fundera och spekulera runt detta.

Att flera misstänker att SD är mördaren är väl inget att förvånas över? Naturligtvis kommer det att spekuleras runt den som av åklagaren misstänks för mordet, eller hur?
Finns det en tråd där en misstänkt inte granskas och dras i smutsen? Det är väl självklart att många blir hatiska mot en person som mördat någon av ingen anledning som är försvarbar?

Däremot är det märkligt att man kan dra självaste offret i dyngan.

Vet inte om jag sagt att jag visste att det var så viktigt med sanningen? Känner inte riktigt igen mig där? Möjligen en spekulation åt det hållet, men det känns inte klockrent.
Får gräva i mitt minne.

Mer att jag tänker att L*ena kanske ville ha stopp på SD och hans dubbelspel, och att L*ena ville att SD skulle lägga korten på bordet. Att han bedrog dom båda. Både HD och LW blev bedragna av SD eftersom han ljög för dom båda. För sin egen skull. Vad jag gissar.

Visa mig gärna vad jag skrivit så jag kan bemöta dig.

Ibland ändrar man ju ståndpunkt också.
Inte allt som jag trodde på i början av tråden tror jag idag på.

Apropå dubbelspel och avslöjanden är det intressant att fundera vidare kring. Hypotetiskt går det svårligen föreställa sig, nästintill omöjligt, att en person kan leva två separata liv utan att av nödvändighet, "tvingas" föra båda två bakom ljuset, för att fortsätta otroheten. Det lär krävas oanad energiförbrukning. Du blir väl närmast en kamelont, med tiden, för att smälta in i, och matcha behoven i de olika miljöerna.

Har du exempelvis lovat älskarinnan att bygga bo med densamma, då kommer du få uppfinna alla möjliga och omöjliga bortförklaringar, för att skjuta på saken, helst evinnerligen. Ja, du har säkerligen händerna fulla, varefter tiden lider. Svårt pressande, och att inte försäga sig, vad har jag sagt till vem, och vad sade jag senast till vem om vad. Helst ska du också fortsätta sexuell relation med frun, så inga avvikelser går att finna, och hon märker att något förändrats och avviker från de vanliga rutinerna.

Att sedan som älskarinna tro på, och tolerera detta i åratal tror jag inte beror på att man faktiskt är så enfaldig att man litar på den otrogne mannen, utan att man vill att det ska vara sant. Då man så gärna vill ha en seriös relation. Därför gör man omskrivningar av verkligheten, som en förklaring till att det aldrig tycks bli av någon skilsmässa mellan det gifta paret. Naturligtvis krävs den goda viljan parallellt med rejäla skyddsmekanismer för att köpa lögner och manipulationer i åratal.

Om du sedan har svårt att hantera ett nej, när ett liljeholmen ljus, plötsligt börjar brinna, med oanad kraft, kanske du upplever dig kränkt och förrättad och vill hämnas? Ofta vill du ge igen när illusioner krossas, föreställningar, fantasier och förhoppningar grusas. Besvikna och sårade människor kan förvandlas till de bästa angivare, det är en maktdemonstration att ha förmånen att ha mycket material till att outa andras skitiga byk. Kanske den ultimata
hämnden och skymfen? I slutändan blir det en särdeles pajkastning från alla håll och kanter. Säkert också många förvrängningar av sanning och verklighet, som det passar en själv bäst. Provokationer finns många, motiv likaså. Människor tar parti för olika sidor, fastän ingen egentligen vet, utom de tu själva. Att vinna slaget, som ingen kan vinna, blir viktigare än sanningen.
Senast redigerad av Mirandamirage 2019-12-22 kl. 15:29.
Citera
2019-12-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För det första var Lena inte självständig. Annars skulle hon inte ha klamrat sig fast i en otrogen lögnare..
Även efter anmälningarna fortsatte förhållandet i hoppet om att mannen äntligen skulle bestämma sig. Så mycket för den självständigheten.

För det andra finns det väl inte mycket att vara avundsjuk för när det gäller en mördad individ?

För det tredje så finns det ingen anledning att avundas en person som har utbildat sig flera åt till ett yrke - för att sedan arbeta med något helt annat som inte motsvarar yrkesutbildningen.

Det finns ingen anledning att vara avundsjuk på SD heller för den delen. Båda två tycks ha varit olyckliga individer som sökte lycka utanför sig själva i andra människor istället för att vända blicken inåt och försöka hitta den inre balansen på egen hand utan någon "kärlek" som skulle göra dem hela.

Tänkvärt, självständiga personer brukar snarare bryta sig ur destruktiva relationer omgående, hellre än att kasta bort några av livets bästa år, på pajaser och deras pajaserier. Backstabbers, kallas de, i min värld. Hugger de andra i ryggen, kommer de också hugga mig i ryggen. Svekfulla, sviker sällan en separat person, det är en genomgående och återkommamde struktur, i deras väsen.

Sådana aktar vi oss för, i synnerhet de passivt aggressiva narcissiterna. Sårar och kränker du en sådan, vet om att de är långsinta, varken glömmer eller förlåter. Därför kan hämnden komma först långt senare när vi minst anar det.
Citera
2019-12-22, 16:32
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

För det tredje så finns det ingen anledning att avundas en person som har utbildat sig flera åt till ett yrke - för att sedan arbeta med något helt annat som inte motsvarar yrkesutbildningen.

Det är många som byter inriktning sent i livet - inte minst var det många när flyktingkrisen var som störst - och byter en karriär mot arbete på HVB-hem.
Citera
2019-12-22, 16:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Det alldeles vanligt fläktsystem i 100 tusentals cykelkällare/skyddsrum. Intressantare är hur ni (på män) förgrämda hungrar över bilder att fultolka. Denna videosnutt är ett utmärkt ex på det.

Eldade faanskapet när det var eldingsförbud och gick var han ville ? Säger som Horace när Jean-Claude avslöjat nobelpristagare DEN JÄVELN.

Det måste vara han som mördat LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-22 kl. 16:53.
Citera
2019-12-22, 17:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är många som byter inriktning sent i livet - inte minst var det många när flyktingkrisen var som störst - och byter en karriär mot arbete på HVB-hem.

Bla bla bla uschamej sån smörja!

Sanningen är väl att det sket sig med pastors-karriären när hon slängde prästkappan och med åtrå och köttslig lust lät den hon i sitt ämbete vigt glida in i henne? Du kan väl ändå inte hävda att LW skulle kunna bära upp kafkanen equmeniakyrkans pastorer ska klä sig med i högtidssammanhang efter att hon gjort fingret till sin tro?

https://www.dagen.se/equmeniapastorer-i-ny-drakt-1.354548?paywall=true

Vilken kvinna i ett vigselpar skulle efter skulle detta tro på LWs dösnack om evig trohet när hon vänder sig mot mannen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-22 kl. 17:42.
Citera
2019-12-22, 17:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Ja för de som drev egna hem var det väl lönsamt. Men som anställdligger väl löneläget ungefär som pastor. Men pastor måste väl vara avsevärt mer givande och varierande än att arbeta med "ungdomar" på drygt 20 som kranar knark vid Järntorget?
Citera
2019-12-22, 18:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En symbolisk bild av att livet rullar på ja, men att det är fan så tungt ensam och utan stöd.
Ja, här är det meningen att man ska tycka synd om honom + naturligtvis se hans armmuskler. - Han verkar spela rollen av förorättad: Sedan drygt 4 mån (8 juni) frisläppt ur häktet men fortfarande (23 okt) skäligen misstänkt för mord.
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Han tar på sig handskar här innan han börjar veva och kan också ha försett sig med dylika vid mordet.
Och han gör det resolut; utan att tveka - och utan att visa knogarna. - Tyckte först (när vinjettbilden till klippet visades) att han satt med ett cykelstyre framför sig.

En annan roll han tappert försökt spela, är rollen som förste älskare; en roll han tränat på i hela sitt liv, men eftersom detta är en utpräglad karaktärsroll som erfordrar både hjärt- och stjärtkunskap har han endast kommit att medverka i kortare buskisfilmer.

I väntan på att åklagaren ska klä av honom och försvaret inför lyckta dörrar slänga upp sitt starkaste kort: ett spektakulärt filmklipp med den kärlekskuttrande he-mannen Yoda i huvudrollen, visas här ett utdrag av de entusiastiska recensionerna efter premiärvisningen:
Citera
2019-12-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, här är det meningen att man ska tycka synd om honom + naturligtvis se hans armmuskler. - Han verkar spela rollen av förorättad: Sedan drygt 4 mån (8 juni) frisläppt ur häktet men fortfarande (23 okt) skäligen misstänkt för mord.Och han gör det resolut; utan att tveka - och utan att visa knogarna. - Tyckte först (när vinjettbilden till klippet visades) att han satt med ett cykelstyre framför sig.

En annan roll han tappert försökt spela, är rollen som förste älskare; en roll han tränat på i hela sitt liv, men eftersom detta är en utpräglad karaktärsroll som erfordrar både hjärt- och stjärtkunskap har han endast kommit att medverka i kortare buskisfilmer.

I väntan på att åklagaren ska klä av honom och försvaret inför lyckta dörrar slänga upp sitt starkaste kort: ett spektakulärt filmklipp med den kärlekskuttrande he-mannen Yoda i huvudrollen, visas här ett utdrag av de entusiastiska recensionerna efter premiärvisningen:

Kan enbart öppna den sista länken, men kanske missar jag inget uppseendeväckande?
Citera
2019-12-22, 19:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan enbart öppna den sista länken.
Övriga länkar döda pga nedlagda servrar mm (2003); ej heller på wayback. - Sista länken enbart en illustration till innehållet i ref. inlägg.
Senast redigerad av letsdoit 2019-12-22 kl. 19:19.
Citera
2019-12-22, 20:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja för de som drev egna hem var det väl lönsamt. Men som anställdligger väl löneläget ungefär som pastor. Men pastor måste väl vara avsevärt mer givande och varierande än att arbeta med "ungdomar" på drygt 20 som kranar knark vid Järntorget?

NÄSTAN VAD SOM HELST borde vara mer givande än just det yrkesvalet, det kan jag hålla med om. Men tack och lov så väljer folk de jobb de vill enligt mig, så länge de inte är "yrkeskriminella".

Men denna tråden handlar ju inte om hennes yrkesval. Den handlar om att SD (och kanske med hjälp eller support av någon) sannolikt tagit sig friheten att brutalt mörda en 3-barnsmamma.

Att välja att mörda någon ligger i en helt annan liga, än att välja att jobba på ett HVB-hem, liksom.

Men nej, enligt vissa av er är det värre att hon inte var en kristen taliban som trodde hon var perfekt och felfri, som vissa här uppenbarligen inbillar sig att de är. Jag har ett meddelande till vissa av er: Ni är inte felfria. Ni är självgoda, själsdöda och onda, som ägnar 1,5 år att sparka på en mördad kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in